|
Auteur |
Bericht |
JeSe
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 15:37 Onderwerp: Verantwoordelijkheid bemiddelaar |
|
|
Ik zou graag willen weten in hoeverre de verantwoordelijkheid van een vakantiebemiddelaar reikt.
Het geval is dat ik via een organisatie een campingplek heb geboekt.
Aangekomen was de reservering niet bekend.
De camping heeft uiteindelijk een andere (te kleine) plaats aangeboden en die heb ik uiteindelijk maar geaccepteerd.
Nu bij terugkomst heb ik een klacht ingediend, maar de organisatie is van mening dat, aangezien zij een bevestiging hebben, het de schuld is van de camping en niet van de organisatie. Derhalve hoeven zij verder niets te doen.
Bij wie moet ik de aansprakelijkheid nu leggen.
De camping die de fout gemaakt heeft of de organisatie die ik betaald heb voor hun bemiddeling? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 18:44 Onderwerp: |
|
|
Kijk eerst even in de precieze taakomschrijving zoals de bemiddelaar die heeft verwoord. Kijk ook even in de algemene voorwaarden.
Lastig is overigens dat voor het vorderen van een schadevergoeding gewoonlijk materiële schade moet zijn geleden. Bij jou ligt de schade echter meer in ongemak. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JeSe
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 19:41 Onderwerp: |
|
|
Na bestudering van de algemene voorwaarden kan ik enkel concluderen dat zij zich er makkelijk van afmaken.
Zij regelen de boeking, ik betaal en zij geven de gegevens aan mij door.
Bij geschillen kan ik mij wenden tot een geschillencommissie.
Gaat mij niet om het geld, echter wel de makkelijkheid waarmee zij zich van fouten ontdoen.
Maar helaas is daar weinig aan te doen.
Dank je voor je reactie. |
|
|
|
 |
|