Stiefan
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 8:38 Onderwerp: Verkoop Mountainbike op Marktplaats |
|
|
Hoi,
Ik heb gister een mountainbike verkocht op marktplaats. Nu is het zo dat de gebruiker na 1 dag, 1 rondje zoals hij zelf zegt, opmerkt dat er vescheidene dingen kapot zijn aan de fiets. Ik heb zelf de fiets gebruikt voordat ik hem verkocht, en met geen van de onderdelen die hij opnoemt heb ik problemen gehad. Sommige onderdelen die volgens hem niet kloppen had ik er net nieuw ingezet! De koper wilde zijn geld terug, maar ik weiger dus het geld terug te geven aangezien ik niet snap hoe hij de fiets zo snel heeft kunnen slopen. Nu wil de koper mij dus aanklagen.
Dit was de advertentie:
Aangeboden:
Specialized P3
Prijs:
€ 350,00
Omschrijving:
Item: Specialized P3 2001 Plaats: Leidschendam, Zuid-Holland.
Staat: Gebruikt.
Reden van verkoop: Staat in de weg, doe meer XC.
Prijs en voorwaarden: 350€
Wijze van verzenden: Afhalen.
Extra info: Leuke dirtbike om mee te beginnen.
Speclist:
Frame: Specialized P3 2001 Custompaintjob met aheadset. de koper begon te klagen over het balhoofdstel, maar ik heb alle onderdelen daarin vernieuwd.
Vork: Marzorchi Dirt Jumper 1.
Wielen: Rigida DP 22 up met gevlochten spaken! Zitten nu Schwalbe Black Jack onder. Achterwiel heeft een nieuwe DMR 16t singlespeed kit. Hier had hij bij aankoop opgemerkt dat er speling in het achterwiel zat, zei toen dat dat makkelijk te verhelpen was, maar ging er dus later over klagen
Brake: Magura HS33 Hydraulische velgrem.
Stuur: Specialized.
Stuurpen: Specialized.
Pedalen: Specialized. De koper beweerd dat het pedaal "eraf valt" waar ikzelf geen problemen mee gehad hebt
Zadel: Specialzed.
Zadelpen: Ritchey.
Crank: Truvativ Hussefelt met Deore 32t tandwiel De koper klaagde over het feit dat de ketting er steeds afviel
De koper heeft bij mijn bijzijn een testrit ermee gemaakt, en was uiterst tevreden met de fiets, ook heeft hij grondig onderzocht of er mankementen aan de fiets waren, en daar geen gevonden. Nu is dus mijn vraag of hij mij echt ergens op aan zou kunnen klagen.
Dus even in het kort, ik verkoop een fiets waar ik veel gebruik van heb gemaakt, en geen problemen mee gehad, ik verkoop hem in de wetenschap dat er niets mee aan de hand is, koper "sloopt" na 1 rit halve fiets, wil zijn geld terug en wil me aanklagen. Heeft hij iets om op te staan?
Met vriendelijke groet,
Stefan |
|
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 03 sep 2009 11:22 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De koper heeft bij mijn bijzijn een testrit ermee gemaakt, en was uiterst tevreden met de fiets, ook heeft hij grondig onderzocht of er mankementen aan de fiets waren, en daar geen gevonden. Nu is dus mijn vraag of hij mij echt ergens op aan zou kunnen klagen. |
Dat is meestal voldoende bij koop tussen consumenten en heeft achteraf na gebruik geen zin meer om op terug te komen. De koper zal moeten bewijzen dat de klachten over de fiets niet zichtbaar en merkbaar waren tijdens de koop en de testrit. Aangezien hij na zien en testrit is overgegaan tot de koop zal dit niet aantoonbaar zijn. Als ik een auto koopt en ga er vervolgens mee crossen dan wordt de auto zwaarder belast dan normaal is en vervalt uiteraard elke garantie. Bij koop tussen consumenten is dat zelfs nog moeilijker. |
|