|
Auteur |
Bericht |
ilse_ilse
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010 7:34 Onderwerp: Definitie publieke functie |
|
|
Kan iemand mij een definitie geven van `publieke functie`. Je ziet dit vaak terug komen in een APV. Ik begrijp wel wat het betekent, maar ik wil een definitie hiervan. Bedankt alvast.
Laatst aangepast door ilse_ilse op di 13 apr 2010 10:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 12 apr 2010 20:07 Onderwerp: |
|
|
Zelf verzonnen poging: De functie die desbetreffend object heeft voor het algemene publiek. Oftewel de openbare functie ervan.
Voorbeeld van het gebruik van het begrip:
Het is verboden zonder vergunning van het college de weg of een weggedeelte anders te gebruiken dan overeenkomstig de publieke functie daarvan.
Dit betekent dus dat je geen vergunning nodig hebt om op de weg te rijden want dat is de publieke functie ervan en je hebt wel vergunning nodig om er een steiger op te zetten ten behoeve van werkzaamheden aan je huis, want dat is niet de publieke functie ervan. |
|
|
|
 |
ilse_ilse
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 13 apr 2010 10:41 Onderwerp: |
|
|
cia76 schreef: | Zelf verzonnen poging: De functie die desbetreffend object heeft voor het algemene publiek. Oftewel de openbare functie ervan.
Voorbeeld van het gebruik van het begrip:
Het is verboden zonder vergunning van het college de weg of een weggedeelte anders te gebruiken dan overeenkomstig de publieke functie daarvan.
Dit betekent dus dat je geen vergunning nodig hebt om op de weg te rijden want dat is de publieke functie ervan en je hebt wel vergunning nodig om er een steiger op te zetten ten behoeve van werkzaamheden aan je huis, want dat is niet de publieke functie ervan. |
Bedankt voor de definitie en de uitleg!  |
|
|
|
 |
|