|
Auteur |
Bericht |
hannabest
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 14 aug 2009 14:21 Onderwerp: vakantiedagen opnemen burnout |
|
|
Werknemer CAO GZ is arbeidsongeschikt (burnout). Gaat met toestemming van leidinggevende een week vakantienemen.
CAO GZ:
Artikel 8:6 over Opname vakantie en aftrek ziektedagen:
De werkgever kan een regeling treffen die ertoe leidt, dat maximaal 3 ziektedagen worden aangemerkt als vakantieverlof in het geval dat de werknemer tijdens de arbeidsongeschiktheidsperiode met toestemming
van de controlerend geneeskundige vakantie geniet, met dien verstande dat de werknemer recht houdt op ten minste het in artikel 7:634 BW genoemde aantal vakantiedagen.
Nu wil leidinggevende dat toch dat werknemen voor de hele werkweek verlof opneemt. Mag dat?
Gaarne uw mening |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 aug 2009 6:47 Onderwerp: |
|
|
Ik ken deze CAO niet, maar ik kan me voorstellen, dat dit meer een vakantie betreft op therapeutische basis, daar normaliter iedereen meer neemt dan de betreffende drie dagen als vakantie. Ik zie de zin ook niet in van deze bepaling of deze moet ook zo uit het verband zijn gerukt, dat de logika even ontbreekt.
Ik begrijp hier uit ook, dat alle bovenwettelijke dagen gewoon kunnen worden gebruikt voor het aanwijzen van vakantiedagen en zou het terecht zijn dat de werkgever alle dagen afschrijft van zijn/haar tegoed. |
|
|
|
 |
|