Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Mag de hoogte van een vorige straf, meewegen in de nieuwe zaak: |
Ja, er werd geen lering uit getrokken. Toen strafte men zwaarder dit hielp niet nog zwaarder straffen is wettisch verantwoord. |
|
0% |
[ 0 ] |
Ja, er werd geen lering uit getrokken. Toen strafte men zwaarder dit hielp niet nog zwaarder straffen is moreel verantwoord. |
|
75% |
[ 3 ] |
Nee, elke zaak staat op zich. De betrokkene krijgt al hogere straf vanwege de geldende recidive regeling. |
|
25% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 4 |
|
Auteur |
Bericht |
fransvandervliet
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 sep 2009 22:05 Onderwerp: Alcohol in het verkeer, weegt hoogte van vorige straf mee? |
|
|
Beste,
een kennis vroeg mij hem bij te staan in de volgende casus.
In 2005 onder invloed van alcohol een eenzijdig ongeval, daarvoor zwaar beboet met een voorwaardelijke straf.
In 2008 wederom aangehouden waarbij alcohol gebruik is geconstateerd.
In oriëntatiepunten straftoemeting en LOVS-afspraken staat helder vermeld dat bij recidive de straf uit de naast gelegen hogere schaal van toepassing is als eis van de OvJ.
De huidige overtreding resulteerd in een boete, de naast gelegen hogere schaal (van toepassing naar mijn mening) vermeld boete en een voorwaarlijke ontzeging van de rijbevoegdheid.
Leid het feit dat de vorige boete zeer zwaar beboet werd automatisch tot het overgaan naar een nog hoger gelegen schaal?
Enerzijds is er dus blijkbaar geen wijziging gekomen in het gedrag van betrokkene, anderszijds is hij wel al gestraft voor de vorige overtreding en word dit d.m.v. de recidive regeling al meegenomen en resulteerd dit in een hogere vordering van de OvJ.
Graag jullie feedback.
Mvg
Frans
p.s. van het vorige vonnis heeft betrokkene geen kopie meer (verloren gegaan in diverse verhuizingen) ik neem aan dat ik gewoon bij de rechtbank hiervan een kopie kan opvragen als ik zijn machtiging dat ik namens hem optreed meezend. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|