|
Auteur |
Bericht |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 20 aug 2009 18:01 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Jouw sperma in haar vagina bewijst op zich enkel dat jouw sperma in haar vagina was. Het bewijst niet hoe dit sperma daar is gekomen (door vrijwillige geslachtsdaad, door zaadroof of door verkrachting). |
Zaadroof van BF? Kan het me haast niet voorstellen!
Voor de goede orde: de andere twee aantijgingen ook niet, hoor. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 20 aug 2009 18:56 Onderwerp: |
|
|
strikmaria schreef: |
Aldus ben je het met mij eens dat gedragingen tegen je kunnen worden gebruikt. De OvJ kan dat dan wel stellen, maar waarom zou de rechter daarin mee gaan als de gedraging in casu gewoon heel normaal is?
|
Ik ben het met je eens dat gedragingen tegen een verdachte gebruikt kunnen worden. Elke gedraging, het handelen op een bepaald moment maar ook het nalaten om te handelen..
De OvJ stelt dat dan omdat dat in zijn verhaal past. een verhaal dat sterk is (op grond van onderstaande) overigens.
Als de verdachte daar geen beter verhaal tegenover kan stellen dan is hij/zij de pisang. het beste verhaal (bevattende (een verklaring voor) de bewijsmiddelen) wint in de 'strafrechtzaal'.
De rechter gaat vaak mee in het verhaal van de OvJ omdat de zaak al min of meer 'rond' is als de rechter er voor het eerst kennis van neemt
Want het meerendeel van de door Justitie aangebrachte zaken eindigen niet in vrijspraken + dat Justitie op zich enkel zaken voor de rechter brengt waarin het bewijs 'rond' is. En de rechter weet dat uit ervaring.
Het is daarom dat het niet aannemelijk zo niet onmogelijk is dat de rechter aan de zaak begint met een 'presumption of innocence'  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 07 sep 2009 13:06 Onderwerp: |
|
|
Tjonge, je gaat even op vakantie en mist direct een complete discussie over geslachtsdaden en zaadroof van Bona Fides
Dat is nog eens een goede "binnenkomer"  |
|
|
|
 |
|