Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Seeking CIPD a...
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 09 aug 2025 22:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verplichting tot tekenen arbeidscontract / Sociale Dienst
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009 10:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het verschil in opvatting zit wellicht in het feit, dat men aanneemt dat Mara helemaal niet wenst te werken en daar een ondersteuning dmv een uitkering tegenover eist.

Het gaat hier meer om de juiste invulling van de re-integratie verplichting. Natuurlijk kan ze zelf ook ander werk vinden, maar ik vind het wel logisch dat zij probeert haar niveau te handhaven om geloofwaardiger over te komen bij een nieuwe werkgever. Of denkt men dat je van vakkenvuller bij de AH makkelijker overstapt naar een kaderfunctie? Helaas werkt dat in de praktijk niet zo, hokjesgeest noemen ze dat en daar heb je toch wel in de realiteit mee te maken. Een betere oplossing zou zijn dat bijvoorbeeld gemeenten de hoger opgeleiden projecten laten uitvoeren binnen de gemeente dan dat zij nu voor miljoenen laten uitvoeren middels opdrachten aan externe adviseurs. En menselijkerwijs kan ik me voorstellen dat je je behoorlijk gepiepeld voelt als je door een ambtenaar arrogant en hooghartig te woord gestaan wordt. Ik ken genoeg van dit soort mensen, die menen zich dit te kunnen veroorloven. Ik kan wel begrip opbrengen voor haar standpunt en ook voor jullie standpunt puur om het feit dat je het zelf persoonlijk niet hebt meegemaakt en je er geen voorstelling van kan maken.
Plezier in je werk is heel belangrijk en soms zal je iets tegen je zin moeten doen om het andere te kunnen bereiken. Dat begrijpt Mara ook wel. Dat "andere bereiken" kan je ook op een zinnige manier doen en niet via willekeur en sec volgens de regeltjes, welke niet altijd aansluiten op de praktijk.
De gebezigde vergelijkingen zijn mijns inziens ook wel een beetje overtrokken, echter in de basis gaat het haar om het gevoel dat ze onheus bejegend wordt en het geen concrete oplossing biedt en daar geef ik haar wel gelijk in.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009 11:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn meer gevallen, die hetzelfde ervaren, medio jan 2010 weten we meer:

Copy van www.rechtspraak.nl

Bijstandsverplichting re-integratie of dwangarbeid

De Centrale Raad van Beroep behandelt op 17 november 2009 in een zitting in hoger beroep twee bijstandszaken, waarin is aangevoerd dat het bij arbeidsinschakeling handelt om verplichte deelname aan een disciplineringsproject en niet om re-integratie.

De Centrale Raad is de hoogste rechter op het gebied van het sociale bestuursrecht, het burgerlijke en militaire ambtenarenrecht en delen van het pensioenrecht.

In beide zaken is door het college van B&W van Amsterdam aan betrokkenen een maatregel opgelegd wegens het niet of onvoldoende meewerken aan een re-integratietraject. Volgens betrokkenen gaat het bij deze vorm van arbeidsinschakeling niet om re-integratie maar om verplichte deelname aan een disciplineringsproject. Dat is naar hun mening in strijd met het verbod van dwangarbeid/verplichte arbeid, zoals neergelegd in internationale verdragen.

De Centrale Raad kondigde al eerder in een persbericht van 5 oktober 2009 aan dat hij op een zitting van 17 november 2009 in hoger beroep deze bijstandszaken zal behandelen.

Aanvang van de openbare behandeling van de zaken is om 11.10 uur (08/5596 WWB t/m 08/5998 WWB en 09/2408 WWB) en 11.55 uur (08/319 WWB).

De Centrale Raad doet waarschijnlijk medio januari 2010 uitspraak in deze zaken. Over het het tijdstip en de wijze waarop uitspraak wordt gedaan volgt te zijner tijd bericht.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Of denkt men dat je van vakkenvuller bij de AH makkelijker overstapt naar een kaderfunctie?

Waarom zou een (gezonde e.d.) bijstandstrekker een baan bij de AH moeten mogen weigeren?

Let op: het gaat hier om werk tegen een normale betaling. Als de bijstandstrekker voor minder dan het minimumloon verplicht "vrijwilligerswerk" zou moeten doen, dan wordt het een ander verhaal.

Bijstand is het laatste vangnet. Als je de mogelijkheid krijgt om normaal werk te doen tegen een normale betaling (en er zijn verder geen al bijzondere omstandigheden als jonge kinderen), dan zie ik geen reden waarom je recht zou hebben op bijstand. Het argument "maar ik heb HBO/universiteit, dus ik hoef geen vakken te vullen" is gewoon ongepast.

Mij maak je niet wijs dat je naast een baan als vakkenvuller geen tijd meer over zou hebben om een baan op je niveau te zoeken.

Mij maak je ook niet wijs dat een periode als bijstandstrekker goed op je CV staat. Dat is hier namelijk het alternatief.

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009 16:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Ik kan wel begrip opbrengen voor haar standpunt en ook voor jullie standpunt puur om het feit dat je het zelf persoonlijk niet hebt meegemaakt en je er geen voorstelling van kan maken.

Ik word altijd een beetje moe van dit soort argumenten.

Nee, ik heb inderdaad nooit in de positie verkeerd van de hoog opgeleide bijstandstrekker die wordt verplicht om werk bij de AH te aanvaarden.

Ook heb ik nooit in de positie verkeerd van de laag opgeleide bijstandstrekker die wordt verplicht om werk bij de AH te aanvaarden.

Nou en?

Waarom moet er verschil worden gemaakt tussen de hoog opgeleide bijstandstrekker en de laag opgeleide bijstandstrekker. Daar gaat het om.

Met de manier van bejegening heeft dit allemaal niets te maken.

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 14 nov 2009 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik kan wel begrip opbrengen voor haar standpunt en ook voor jullie standpunt puur om het feit dat je het zelf persoonlijk niet hebt meegemaakt en je er geen voorstelling van kan maken.
Dat is flauw en in mijn geval niet waar. Toen ik voor de eerste keer afstudeerde heerste er in dit land een werkloosheid van zo'n 10% geloof ik. Maar dan kun je dus zelf ook op zoek gaan naar een "nederig baantje" als tussenoplossing, zodat je niet afhankelijk wordt van bureaucraten (wat ik dus gedaan heb), al was het maar om het argument dat mijn hand ophouden het laatste was wat ik wilde doen. Had ik in de situatie van onze vragenstelster gekomen, dan had ik dat gewoon geaccepteerd. Werk is werk en dan doe je nog wat voor je geld.

Het is fijn voor hoogopgeleiden dat zij de keuze hebben tussen banen. Soms is dat echter even wat lastiger. Ik begrijp dan niet dat mensen zich "te goed" voelen voor bepaalde functies en vrijgesteld zouden moeten worden tot zij iets "op hun niveau" vinden.

De insteek van zo'n programma als geschetst is ook: in een arbeidsritme blijven en ik denk dat het belangrijk is voor mensen ergens verwacht te worden.

En baal je daarvan, dan moet je er maar gewoon nóg wat harder er aan trekken om iets "geschikts" te vinden. Daar is heus wel tijd voor.
WimWest

BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2009 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarschijnlijk komt mijn gevoel voort uit het feit, dat ik vanuit huis gruwelverhalen hoorden over de cirisisjaren rond 1930. Werkverschaffing, drie keer daags stempelen om vooral controle te houden, ingenieur als tramcontroleur, gaatje in het rijwielbelastingplaatje als steuntrekker en nog meer van dat vanuit de regering gecontroleerde activiteiten.

Ja, steeds meer doemen dat soort beelden op. Onderdrukking door ambtelijke voorschriften. Afschuwelijk....!

TS heeft het niet over verschil maken tussen hoger of lager opgeleiden. Dat maken jullie ervan, zij heeft het over inzetten van de juiste capaciteiten. Daar is niks mis mee en je kan een lager opgeleide nu eenmaal niet het werk laten doen dat alleen geschikt is voor een hoger opgeleide.
Andersom wel en dat zou dan ook een reden moeten zijn?
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2009 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ts heeft het over werk moeten verrichten "waar je niets aan hebt" (zeker als je wat meer opgeleid bent) en stelt daarbij de vraag of je daartoe verplicht kunt worden. En het antwoord is in dit geval: ja.
WimWest

BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2009 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Waarom moet er verschil worden gemaakt tussen de hoog opgeleide bijstandstrekker en de laag opgeleide bijstandstrekker. Daar gaat het om.

Lees ik het toch verkeerd blijkbaar.[/quote]
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2009 14:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Waarschijnlijk komt mijn gevoel voort uit het feit, dat ik vanuit huis gruwelverhalen hoorden over de cirisisjaren rond 1930. Werkverschaffing, drie keer daags stempelen om vooral controle te houden, ingenieur als tramcontroleur, gaatje in het rijwielbelastingplaatje als steuntrekker en nog meer van dat vanuit de regering gecontroleerde activiteiten.

Ja, steeds meer doemen dat soort beelden op. Onderdrukking door ambtelijke voorschriften. Afschuwelijk....!

Daar gaat het hier dus allemaal niet om. De argumenten van TS zijn gebaseerd op het feit dat ze een "beetje opgeleid" is.

Quote:
TS heeft het niet over verschil maken tussen hoger of lager opgeleiden. Dat maken jullie ervan, zij heeft het over inzetten van de juiste capaciteiten. Daar is niks mis mee en je kan een lager opgeleide nu eenmaal niet het werk laten doen dat alleen geschikt is voor een hoger opgeleide.
Andersom wel en dat zou dan ook een reden moeten zijn?

Het gaat om het volgende. TS ontvangt een bijstandsuitkering. De gemeente zegt: in plaats van die uitkering hebben we werk voor je. TS zegt: ik ben een beetje opgeleid, dat werk is niet goed genoeg voor mij, dus geef mij maar die uitkering.

De vraag is niet of TS ook "beter" werk kan doen. De vraag is of zij, zonder haar uitkering te verliezen, het aangeboden werk mag weigeren op grond van haar opleiding.

Wordt TS er slechter van als ze vakken vult bij de AH in vergelijking met de situatie dat ze een bijstandsuitkering ontvangt?

Het zou mooi zijn als de gemeente ook werk kon aanbieden dat perfect is toegesneden op de capaciteiten van de bijstandstrekker, maar dat is nu eenmaal niet het geval (en is ook niet de taak van de gemeente). Dat er een idealere situatie denkbaar is, is irrelevant voor de situatie die we hier hebben: vakken vullen tegen een normaal loon of bijstandsuitkering. Die hypothetische situatie geeft TS geen excuus. Je kunt per slot van rekening ook niet weigeren om belasting te betalen op de grond dat er een rechtvaardiger belastingstelsel denkbaar is.

BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2009 17:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het punt is dat het geen hypothetische situatie is, maar realiteit voor TS.

Werken in een sociale werkplaats of geen geld?

Dat vind ik geen keuze, maar dwang.

TS kan dit alleen voorkomen door elke aangeboden baan te accepteren, maar dat is niet de vraag, dat is jullie mening.
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2009 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Het punt is dat het geen hypothetische situatie is, maar realiteit voor TS.

Het is altijd jammer als argumenten worden verdraaid. Zoals je kunt lezen had ik het over de hypothetische situatie dat de gemeente een baan "op niveau" zou aanbieden. Die situatie doet zich niet voor, dus is hypothetisch. Dat die situatie idealer zou zijn is irrelevant voor de werkelijke situatie. Net zoals de hypothetische mogelijkheid van een rechtvaardiger belastingstelsel de belastingbetaler niet ontheft van de verplichting belasting te betalen volgens de huidige belastingwetten.

De werkelijke situatie is dat haar normaal werk wordt aangeboden, waarvan ze meent dat het onder haar niveau is hoewel ze geen andere middelen van bestaan heeft. In zo'n situatie is een baan die goed is voor een laag opgeleide persoon naar mijn mening ook goed voor een hoog opgeleide persoon.

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2009 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, heel normaal is dat werk ook niet, getuige het:

Quote:
Het gaat hier niet om werk om de maatschappij ten dienste te staan of een commercieele organisatie te ondersteunen, je bent dus niet productief. Aan tafel1 worden pakketjes ingepakt, tafel2 pakt de pakketjes weer uit zodat tafel1 de pakketjes weer kan inpakken en zo verder.

Maar ja, je moet toch wát doen voor de kost ...... Wink

Volgens mij is het idee er achter puur het dwingen om een structuur te houden in de dagen, het voorkomen van leuk bijklussen en het zo actief mogelijk laten solliciteren van de te werk gestelde, om maar aan deze arbeid te ontkomen. Van de gemeente uit bezien is dat wel begrijpelijk.
vraagteken77

Leeftijd: 48
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 13:08    Onderwerp: kan het niet laten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Erg laat maar toch nog een reactie, vind het onderwerp namelijk erg interessant. Snap eigenlijk niet dat er off-topic gepraat wordt doel op de verwijzingen naar de WBP.

Je hebt een keus en die houdt het volgende in. Je tekent het arbeidscontract niet! Komt er daarna op neer dat het bestuursorgaan jou geen uitkering mag weigeren. Wel mogen ze je sanctioneren op basis van de desbetreffende verordering zie ook de WWB. Grote kans dat je een maand geen uitkering krijgt en daarna wel! Moet je wel kijken of je in herhaling blijft vallen met het weigeren van werk!!

Dan kan bij recidive de uitkering bij mijn weten wederom met een maand verlaagt worden naar 0(hangt af van de gemeentelijke verordening) en dit kan tot jij je beter gedraagt door blijven gaan. Vermoed dat ze jou gedrag dan wel om de 3 maanden gaan onderzoeken.

leuk he Surprised)
WimWest

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 17:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm..sanctioneren....bij recidive wederom verlagen...tot je je beter gedraagt...dwingen....dwang....he, toch dwangarbeid! Cool
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 13 feb 2011 2:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
De Centrale Raad doet waarschijnlijk medio januari 2010 uitspraak in deze zaken. Over het het tijdstip en de wijze waarop uitspraak wordt gedaan volgt te zijner tijd bericht.

CRvB 8 februari 2010, LJN BL1093:
CRvB schreef:
9.4.3. De Raad is allereerst van oordeel dat in het onderhavige geval, waar de totale levenssituatie of toestand van appellant nimmer in het geding is geweest, slavernij of dienstbaarheid in de zin van artikel 4, eerste lid, van het EVRM evident niet aan de orde is. Volledigheidshalve wijst de Raad in dit verband op overweging 121 en volgende van het arrest van het Europese Hof voor de rechten van de mens (EHRM) in de zaak Siliadin (EHRM 26 juli 2005, nr. 73316/01).

9.4.4. Voorts is naar het oordeel van de Raad in dit geval geen sprake van schending van het in van artikel 4, tweede lid, van het EVRM neergelegde verbod op dwangarbeid. Daartoe overweegt de Raad, onder verwijzing naar overweging 34 van het arrest Van der Mussele (EHRM 23 november 1983, nr. 8919/80), dat op appellant geen fysieke dwang of in aanmerking te nemen psychische dwang is uitgeoefend.

Dus geen slavernij of dwangarbeid in de zin van art. 4 EVRM. De CRvB sluit echter niet zonder meer uit dat er sprake kan zijn van verplichte arbeid in de zin van dit artikel:
CRvB schreef:
9.4.5. Vervolgens is de vraag aan de orde of hier wellicht sprake is van schending van het in artikel 4, tweede lid, van het EVRM neergelegde verbod op verplichte arbeid.

9.4.6. Bij de beantwoording van die vraag stelt de Raad voorop dat hij geen grond ziet om aan te nemen dat een opgelegde verplichting om mee te werken aan onderzoek naar de mogelijkheden tot arbeidsinschakeling, bijvoorbeeld door middel van een traject dat aanvangt met een assessment, ten principale buiten het toepassingsbereik valt van genoemd verbod op verplichte arbeid. De Raad wijst er in dit verband op dat het EHRM in overweging 33 van het arrest Van der Mussele uitdrukkelijk heeft bevestigd dat het verbod van artikel 4, tweede lid, van het EVRM niet alleen ziet op lichamelijke maar ook op geestelijke inspanning.

9.4.7. Met betrekking tot de uitleg van het verbod op verplichte arbeid heeft het EHRM in het arrest Van der Mussele verder onder 34 overwogen: “What there has to be is work “exacted .. under the menace of any penalty” and also performed against the will of the person concerned, that is work for which he “has not offered himself voluntarily”. Hiermee is gegeven dat alleen sprake kan zijn van schending van het verbod op verplichte arbeid van artikel 4 van het EVRM indien er ten minste sprake is van enigerlei sanctie, of een daarmee op één lijn te stellen situatie, en niet van vrijwilligheid in de door het EHRM bedoelde zin. In het onderhavige geval is er aan de zijde van appellant van meet af aan geen sprake geweest van vrijwilligheid. Verder vormt de (dreiging met een) verlaging van bijstand indien appellant niet meewerkt aan het Hoyatraject een in aanmerking te nemen sanctie. Dat de betreffende maatregel geen punitief karakter heeft doet daar
- anders dan het College heeft betoogd - op zichzelf niet aan af.
Reeds omdat overweging 34 uit het arrest Van der Mussele in het meer recente arrest Siliadin onder 117 door het EHRM is bevestigd, acht de Raad de beslissing van de Europese Commissie voor de Rechten van de Mens (ECRM) in de zaak Talmon (ECRM 26 februari 1997, nr. 30300/96) voor de beoordeling van het beroep dat appellant heeft gedaan op artikel 4 van het EVRM niet (meer) maatgevend.

Uiteindelijk komt de CRvB op:
CRvB schreef:
9.4.11. Bij de beantwoording van de vraag of een op de in de WWB neergelegde regeling inzake arbeidsinschakeling gebaseerd concreet besluit verenigbaar is met artikel 4 van het EVRM, komt in elk geval aan de volgende omstandigheden betekenis toe:
1) de aard, de plaats, de duur en de werktijden van de in het kader van de aangeboden voorziening te verrichten werkzaamheden in relatie tot de mogelijkheden, de werkervaring, de opleiding en de gezinssituatie van de betrokkene,
2) de duur van de werkloosheid van de betrokkene,
3) of en zo ja, hoe de aangeboden voorziening kan bijdragen aan de arbeidsinschakeling van de betrokkene, en
4) de zwaarte van de sanctie bij niet meewerken aan de aangeboden voorziening.

9.4.12. (...) Pas zodra van een (beoogde) deelnemer aan een voorziening als het Hoyatraject, gelet op alle omstandigheden, niet (meer) verlangd kan worden de opgedragen activiteiten of werkzaamheden te verrichten vanwege het excessief of disproportioneel belastende karakter ervan en/of het totaal ontbreken daaraan van enig perspectief richting arbeidsinschakeling, zou naar het oordeel van de Raad sprake kunnen zijn van verplichte arbeid en zal in zoverre met succes een beroep kunnen worden gedaan op artikel 4 van het EVRM.

Toegepast op het concrete geval constateert de CRvB dat art. 4 EVRM niet is geschonden.

Verder is er CRvB 20 april 2010, LJN BM3541, waarin appellant onder meer klaagt dat de aangeboden werkzaamheden onder zijn niveau liggen:
CRvB schreef:
5.2.2. Volgens appellant kan van hem niet worden verlangd medewerking te verlenen aan het Hoyatraject. Hij stelt hiertoe niet in staat te zijn vanwege zijn huidziekte. Voorts meent appellant dat de werkzaamheden binnen dit traject niet kunnen bijdragen aan zijn arbeidsinschakeling, onder meer omdat zij ver onder zijn niveau liggen. Hij heeft een doctorstitel in de natuurkunde behaald waar de door hem te verrichten werkzaamheden geenszins op aansluiten. Volgens appellant is het besluit, waarin aan hem de verplichting is opgelegd deel te nemen aan het Hoyatraject, gelet op alle omstandigheden in strijd met het verbod van dwangarbeid of verplichte arbeid als bedoeld in artikel 4, tweede lid, van het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM) en artikel 8, derde lid, van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (IVBPR).

De Raad past de relevante overwegingen van LJN BL1093 toe en verklaart het beroep van appellant ongegrond, helaas zonder expliciet korte metten te maken met het "ver onder mijn niveau"-argument.

Verder vind ik LJN BN0379, LJN BO1214 en LJN BP3315. In geen van deze uitspraken wordt strijd met art. 4 EVRM geconstateerd.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds