Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 25 jun 2025 0:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

echtscheiding
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dododo

Leeftijd: 68
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor jullie meedenken. Ik zie t er is geen ontkomen aan. Anderhalf jaar pffff Hij zal (voor zover ie voor mij voorspelbaar is )voorstellen doen en als ik dan zeg is goed gaat ie er zelf weer niet mee accoord. Zo gaat ie aan de gang. Dat weet ik al van tevoren. Hopelijk houd ik nog iets over.

Do
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dododo

BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

CVB,

Ik heb die site gelezen. In mijn geval kun je 30 bemiddelaars op mijn huwelijk zetten en er zal er geen een zijn die mijn ex aan zal kunnen wat sluwheid betreft. Zo dacht ik dus zelf al dat dat nog veel duurder zou worden mijn ex kennende. Plus dat er geen sancties opgelegd kunnen worden Er valt niets te bemiddelen bij hem. Je komt op mij wel slim ( niet sluw) over trouwens. Je bent een lopende zoekmachine Very Happy

Do
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 12:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
HenkR schreef:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe duur mediation is maar heb je dat al overwogen?
zie hiervoor b.v. deze site, o.m. deze pagina en deze, waarop ook andere desbetreffende aspekten aan de orde komen.

Mijn eigen ervaring met deze schandalige vorm van kwakzalverij wil ik desgewenst delen per pb.

Als je alleen zaken onderzoekt die mislukken dan kan het resultaat natuurlijk al gauw zijn dat er in al die zaken iets misging.

Het lijkt erop dat op beide sites waar jij naar linkt enkel mislukkingen staan.
En natuurlijk gaan daar mensen die zich tekort gedaan voelen op reageren want een Nederlander klaagt graag en een Nederlander met echtscheidingsperikelen doet daar vaak nog een schepje bovenop.

Als we dus iets willen weten over hoe succesvol mediation is voor de hulpzoekers dan moeten we ook op z'n minst weten hoeveel zaken er goed gingen zodat we de successen kunnen afwegen tegen de mislukkingen.

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:

Je wilt een zo goedkoop mogelijke manier. Die heb je nu. Want er is maar één manier en dat is naar een advocaat stappen.

P.S. De leden proberen je te voorzien van hun advies. Als je het advies niet begrijpt dan vraag je om opheldering.

Niet echt een juist advies. De ene advocaat is duur en slecht de ander iets minder duur en rete goed. Dus er is niet een manier om te scheiden, maar in de alledaagse praktijk wellicht 40.000 manieren.
Helaas heeft Bonafides wel gelijk: je bent (gek genoeg) verplicht om met een advocaat in zee te gaan (iin andere sectoren zijn monopolies allang verboden, maar de advocatuur loopt iets achter).
Verder kan ik Do nog het volgende meegeven (vanuit mijn prive ervaringen de afgelopen 7 jaar):
- Zoek een advocaat die accepteert dat je veel zelf (met behulp van vrienden en websites) uitzoekt. Scheelde mij bakken met geld (1000-en euros). Dat is niet makkelijk, want de meeste familierecht advocaten zijn er op uit om zoveel mogelijk van wat over schiet bij de boedel naar zich zelf toe te trekken (mijn ex is ca. 50% vd niet onaanzienlijke overwaarde kwijt aan haar advocaat, ik 2%).
- Er zijn prima sites met deskundigen die vaak meer weten dan jouw advocaat. Ga die raadplegen, boedelscheiding is sowieso een slangenkuil waar je vreselijk moet oppassen om niet gebeten te worden;
- Juist bij langlopende procedures (mijn boedelscheiding nam 6 jaar in beslag) is het verstandig om zoveel mogelijk zelf uit te zoeken (en natuurlijk wel je bevindingen te melden bij de advo die je in rechte vertegenwoordigd) anders heb je aan het eind van de rit geen spaargeld maar schulden!

Ik heb in het totaal 3 advocaten nodig gehad, de 1e twee leverden broddelwerk (niet luisteren, termijnen vergeten, wel forse rekeningen natuurlijk), de 3e was goed en meedenkend en liet mij in mijn waarde (als je namelijk een beetje slim bent kan je heel veel zelf doen, tot aan een Trema berekening toe). Stuur bij de boedelverdeling aan op (1) snel duidelijkheid krijgen wat onderdeel is van de boedel en wat de waarde daarvan is (de advo van de tegenpartij heeft dat bij ons altijd getreineerd, totdat de rechtbank uiteindelijk (na 4 jaar) zei: gaat u maar eens mediaten!) en (2) welke verdeelslutel er van toepassing is (hangt af van de wijze waarop dat geregeld is).

Veel suc6 op het kromme pad van het familierecht.
dododo

BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog erger 6 jaar. Leuk vooruitzicht. Gatverdamme

Do
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 21:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Als we dus iets willen weten over hoe succesvol mediation is voor de hulpzoekers dan moeten we ook op z'n minst weten hoeveel zaken er goed gingen zodat we de successen kunnen afwegen tegen de mislukkingen.
Henk, het zou zo maar kunnen, dat die er gewoon (bijna) niet zijn; en lees dan eens dit verhaal. How about that??

Overigens: mijn eigen reaktie op deze site staat op deze pagina (gedateerd 16-04-2009).
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 22:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
HenkR schreef:
Henk, het zou zo maar kunnen, dat die er gewoon (bijna) niet zijn; en lees dan eens dit verhaal. How about that??

Overigens: mijn eigen reaktie op deze site staat op deze pagina (gedateerd 16-04-2009).

Ik ga ze wel lezen maar het zegt natuurlijk niets over hoeveel zaken goed gaan, het kan net zo goed zijn dat dit alle zaken zijn die misgaan want mensen die niks te klagen hebben die melden dat nergens Wink

BerichtGeplaatst: di 18 aug 2009 23:53    Onderwerp: last but least Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik ga uitkijken naar een jurist , die niet zo duur is en die dan weer een advocaat inhuurd voor het verzoekschrift. Ga echt zelf niet aan de gang en zeker geen 6 jaar. Als het te lang duurt dan stikt ie er maar in met zn geld. Trema ga ik ook niet doen. (heeft zeker iets met alimentatie te maken) Iedere maand weer van m te horen. Moet er niet aan denken. 6 jaar allemensen dat is nog geen miljoen waard. Krijg in ieder geval een deel van pensioen als ie 65 wordt, daar kan ie niks mee o zo. Als iemand hier nog weet hoe je aan een jurist kan komen ( was ook eigenlijk mijn eerst vraag) een goede niet dure jurist dan hoor ik t graag. Een die wel nederlands recht heeft gestudeerd, want het is geen beschermd beroep. Want als ik jurist intik bij google dan krijg je alleen advocaten op je scherm. En een advocaat is een jurist, maar een jurist hoeft geen advocaat te zijn.

do
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 20 aug 2009 0:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Ik ga ze wel lezen maar het zegt natuurlijk niets over hoeveel zaken goed gaan, het kan net zo goed zijn dat dit alle zaken zijn die misgaan want mensen die niks te klagen hebben die melden dat nergens.
Integendeel, succesverhalen doen het doorgaans ook heel goed; b.v. bij courtwatch worden ook positieve beoordelingen gegeven en bij trosradar ook warme douches uitgedeeld.
dododo

BerichtGeplaatst: do 20 aug 2009 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Henk gaat niet lukken hoor als ik t zo lees.( je gelijk halen) Sad
Meeste mensen zijn stapelgek op geld 95 % van de mensen is omkoopbaar En ik heb iets wat niet in geld uit te drukken is. En wat dat is? Mag iedereen zelf uitzoeken. Moest ik ook zelf uitvinden.
Do
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2009 0:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dododo schreef:
Henk gaat niet lukken hoor als ik t zo lees.( je gelijk halen) Sad
Meeste mensen zijn stapelgek op geld 95 % van de mensen is omkoopbaar En ik heb iets wat niet in geld uit te drukken is. En wat dat is? Mag iedereen zelf uitzoeken. Moest ik ook zelf uitvinden.
Do

Smile

Mensen gaan lang mee in iets omdat ze geleerd hebben zo energie te sparen.
Maar op het moment dat mensen zeggen van 'ho, nu houd ik mijn poot stijf, dit gaat te ver' dan gaan ze maar doooooooor.

En dan krijg je die klaag-sites die niet aan wederhoor doen.

Ik kan er niets mee.

@ dododo: een goedkope advocaat zou ik om te beginnen zoeken via het Juridisch Loket, anders zou ik het ook niet weten.

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 21 aug 2009 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Orde van Advocaten weet ongetwijfeld ook geschikte adresjes.
dododo

BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2009 23:40    Onderwerp: echtscheiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Henk en simone,

thanks Ik ga het vragen bij het juridisch loket en orde van advocaten. Hoewel die orde van advocaten heb ik mijn bedenkingen bij. Lijkt mij 1 pot nat. Zij zouden toch geen adresjes geven van goedkope juristen, die geen advocaat zijn? Of zie ik dat verkeerd? Het is nog niet zo eenvoudig iemand te zoeken, waar ik dit aan kan over laten, zodat ik er zelf zo min mogelijk mee geconfronteerd word.

ZIT HIER MOGELIJK EEN NEDERLANDS RECHTSTUDENT IN ZN LAATSTE JAAR, DIE EEN CENTJE BIJ WIL VERDIENEN??????????????????? LIEFST OOK NOG MET EN FLINKE DOSIS SLIMHEID. Meld je dan

gr Do
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds