Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 27 jul 2025 13:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geschil met huisbaas m.b.t. factuur Eneco
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
J.W.Student

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 16:19    Onderwerp: Geschil met huisbaas m.b.t. factuur Eneco Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumbezoekers,

Sinds enige tijd lig ik in de clinch met mijn huisbaas van wie ik met 4 huisgenoten een pand huur. Ik zal hieronder de casus zo duidelijk mogelijk proberen te schetsen.

Op een avond ergens in december vorig jaar begonnen er in ons studentenhuis diverse apparaten te smelten en te ploffen (tv, computer monitor, tosti-ijzer), vermoedelijk vanwege een probleem met de elektriciteit.
Wij raakten hierdoor lichtelijk in paniek en belden de huisbaas, deze was niet bereid om direct mensen langs te sturen o.i.d. en stelde voor om ergens in de loop van de week iemand langs te laten komen.
Hierop hebben wij op dezelfde avond, zonder toestemming van de huisbaas, contact opgenomen met de Eneco. Een medewerker van Eneco vond het een gevaarlijke situatie en stelde voor om een monteur langs te laten komen.
De Eneco-monteur stelde vast dat er waarschijnlijk een storing in de bedrading van het huis zou zitten. Omdat de storing ‘ergens in het huis’ zou zitten en niet in de kast waar de elektriciteit het huis binnen komt, rekende de monteur 120 euro aan voorrijkosten en arbeidsloon. Wij weigerden dit te betalen omdat men bij de Eneco niet had aangegeven dat aan een dergelijk bezoek van de monteur kosten verbonden zouden zijn. Na een klacht te hebben ingediend bij de Eneco zijn zij van mening dat wij de factuur alsnog dienen te voldoen.

Mijn eerste vraag is of de Eneco in casu wel in zijn recht staat gezien het feit dat wij als huurders geen contractuele relatie met Eneco hebben en dus ook niet op de hoogte waren van haar algemene voorwaarden etc. Mededelingen over evt. kosten van een monteursbezoek zijn door Eneco niet gedaan.

Eneco heeft voorts meerdere aanmaningen, gericht tot onze huisbaas, naar het door ons gehuurde pand gestuurd. Deze hebben wij doorgestuurd naar onze huisbaas met het verzoek om de rekening van Eneco te betalen. Als rechtvaardiging voor dit verzoek stellen wij dat meneer geen adequate maatregelen heeft genomen m.b.t. de gevaarlijke situatie en dat het probleem tevens aan de bedrading in het pand bleek te liggen. De huisbaas heeft op onze brieven tot op heden nog niet gereageerd (+/- 2 maanden geleden)

Mijn tweede vraag is of, gezien de correspondentie van Eneco zich niet tot ons richt maar tot te huisbaas, wij ons er verder wel mee moeten bemoeien of dat wij de huisbaas en Eneco het kunnen laten uitvechten.

Mijn derde en laatste vraag is of wij een punt hebben wanneer wij stellen dat de factuur betaald moet worden door de huisbaas gezien het feit dat hij in een gevaarlijke situatie heeft nagelaten te handelen.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, alvast bedankt voor de hulp in ieder geval!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Robbiejan

Robbiejan

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): JHAF

BerichtGeplaatst: wo 19 aug 2009 19:26    Onderwerp: Re: Geschil met huisbaas m.b.t. factuur Eneco Reageer met quote Naar onder Naar boven

J.W.Student schreef:
Beste forumbezoekers,
Mijn eerste vraag is of de Eneco in casu wel in zijn recht staat gezien het feit dat wij als huurders geen contractuele relatie met Eneco hebben en dus ook niet op de hoogte waren van haar algemene voorwaarden etc. Mededelingen over evt. kosten van een monteursbezoek zijn door Eneco niet gedaan.

Lijkt mij wel, zij zullen alleen je huisbaas om geld vragen. Hij zou dit moeten betalen en erna eventueel verhalen op jullie

J.W.Student schreef:

Mijn tweede vraag is of, gezien de correspondentie van Eneco zich niet tot ons richt maar tot te huisbaas, wij ons er verder wel mee moeten bemoeien of dat wij de huisbaas en Eneco het kunnen laten uitvechten.

Ligt de huisbaas wel in over de situatie, daarna zou hij eventueel het bedrag op jullie willen verhalen.

J.W.Student schreef:

Mijn derde en laatste vraag is of wij een punt hebben wanneer wij stellen dat de factuur betaald moet worden door de huisbaas gezien het feit dat hij in een gevaarlijke situatie heeft nagelaten te handelen.
ieder geval!

Het lijkt mij een geval van 7:206 BW, de verhuurder had op jullie verzoek de gebreken moeten verhelpen. Het lijken mij namelijk geen onmogelijke herstellingen of uitgaven die niet van de verhuurder gevergd mogen worden. Tevens ook geen kleine herstellingen. Daarnaast lijkt het mij sterk dat een slechte bedrading voor rekening van de huurder zou komen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds