Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 25 jun 2025 2:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Erfrecht en optie tot koop
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2009 15:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zit niet veel anders op dan via de rechter levering van het huis te vorderen. Aangenomen dat het inhoudelijk in orde is (wat jij stelt en wat ik niet zal betwisten), zal de rechter die vordering uiteindelijk toewijzen.

Het probleem lijkt me vooral dat er geen voortgang wordt geboekt in de rechtszaak. Misschien moet je via je advocaat de rechtbank vragen om geen uitstel meer te verlenen aan de wederpartij.

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2009 15:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar nog aan toevoegend:

Als de kwestie werkelijk zo ingewikkeld is en nog 40 jaar kan voortslepen, dan schijnt mij dat een (hernieuwde?) poging om tot een vergelijk te komen met de erfgenamen toch de beste oplossing.

U zit nu met een pand dat u niet op naam heeft en dat u niet kunt verkopen...en welke overwaarde u ook niet kunt aanwenden. Op papier mag dit dan wat waard zijn, maar in werkelijkheid is het niet bijzonder veel waard, zoals u nu merkt.

Als de kwestie alleen maar over geld gaat dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om een midden te bereiken waar iedereen tevreden mee kan zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AntaFlu

Leeftijd: 37

BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2009 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wij "eten" al van de overwaarde, dus daarom zouden we het niet op onze naam hoeven te hebben. het enige wat voordeel kan zijn is hypotheekrente aftrek, maar veder is het voornamelijke doel dat wij voor ons bedrijf onderpand willen verlenen en dat stokt nu omdat het dus niet op onze naam staat.

over 6 weken verwachten we uitspraak. het gene wat wij nu opvalt is dat de erfgenamen geen nieuwe rechtzaak oid aangevraagd heeft, maar nu vooral aan het verdedigen is en ook express niet tekend om ons dwars te zitten het typish geval van "wij niks, hun ook niks". hopende dat de rechter nu wel een in ons voordeel uitspraak velt.

er ligt aan een uitspraak van de rechter dat de optie tot koop niet van tafel kan worden geveegd. dit ziet de rabobank ook. anders konden we niet nu 3 jaar nadat de eigenaar is overleden nog steeds hier wonen van de van overwaarde "eten" want de hypotheek word al 3 jaar niet betaald.
Martha

BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2009 18:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Anta Flu,

Uit uw woorden begrijp ik nu dat er (in tegenstelling tot wat u ons eerder heeft doen geloven) géén onherroepelijk vonnis is.
Dit betekent dat de zaak nogsteeds in uw nadeel kan uitvallen.
Dat de Rabobank het met u eens is doet hier niks aan af. De Rabobank bepaalt niet wat recht is in Nederland.

Ik zie voor u slechts twee opties:
1. pogen schikking te treffen met de erfgenamen.
2. rustig wachten tot er een onherroepelijke uitspraak is

U wilt echter de huid verkopen voordat de beer gevangen is. De beer is echter pas gevangen wanneer er een onherroepelijke uitspraak is en het pand op uw naam staat. U loopt op de zaken vooruit door nu alreeds het pand als zekerheid te willen aanbieden voor uw bedrijf, terwijl nog helemaal niet zeker is dat u de zaak in laatste instantie zult winnen.

Trouwens, als de Rabobank het met u eens is, waarom is zij dan niet bereid het pand als zekerheid te accepteren voor een lening t.b.v. uw bedrijf?
AntaFlu

BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2009 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

u begrijp het waarschijnlijk niet, neem ik u ook niet kwalijk u weet niet de ins en outs, er is wel degelijk een onheroepelijk vonnis geweest. betreffende de optie, dat het niet ongedaan kan worden gemaakt.

de rabobank doet geen zaken zolang het onder de rechter is. vandaar dat wij daar niet op veder geborduurd hebben, deze rechtzaak loopt nu 3 jaar (dat wij m aangesponnen hebben) daarvoor was het aan de toen nog niet erfgenamen (de eigenaar is pas 3 jaar geleden overleden) daarvoor was die partij ook al met ons in een rechtzaak verwikkeld ivm of de optie ongedaan kon worden gemaakt. is dus niet het geval.
AntaFlu

BerichtGeplaatst: ma 21 sep 2009 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martha schreef:
Daar nog aan toevoegend:

Als de kwestie werkelijk zo ingewikkeld is en nog 40 jaar kan voortslepen, dan schijnt mij dat een (hernieuwde?) poging om tot een vergelijk te komen met de erfgenamen toch de beste oplossing.

U zit nu met een pand dat u niet op naam heeft en dat u niet kunt verkopen...en welke overwaarde u ook niet kunt aanwenden. Op papier mag dit dan wat waard zijn, maar in werkelijkheid is het niet bijzonder veel waard, zoals u nu merkt.

Als de kwestie alleen maar over geld gaat dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om een midden te bereiken waar iedereen tevreden mee kan zijn.

helemaal fout, wij kunnen van de overwaarde nu minimaal 40jaar hier zitten van de overwaarde, wij hebben nu tot 20.000 euro opgenomen van de overwaarde maar de bank heeft ons gemeld dat dat tot wel 300.000/400.000 kon. het is dus wel degelijk veel waard voor ons.
de erfen hebben maar recht op 1 achtste deel van de hypotheek, en die was 175.000 euro, terwijl het pand nu ruim 550.000 is getaxeerd.
er was 3 jaar geleden nog 30.000 euro over tot en met de hypotheek, dat bedrag is nu inmiddels berijkt. en er is dus niks meer over voor de erfgenamen. dit weten zij ook, en daarom is het nu een verhaal van, "wij niks , zij ook niks" dat is de enige reden waarom er niet getekend word.
Martha

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 12:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U zegt dat er wél een onherroepelijk vonnis is, maar wat voor uitspraak verwacht u dan over 6 weken?

En als er een onherroepelijk vonnis is, waarom heeft u dan de handtekening van de erfgenamen nodig, waarom is niet bepaald dat het vonnis in de plaats treedt van de benodigde aktes zo de erfgenamen medewerking weigeren?

Als u de zaak heeft gewonnen begrijp ik niet op welke wijze de erfgenamen u dwars zouden kunnen zitten, want u heeft (als het goed is, zie ook reactie Bona Fides) hun handtekening helemaal niet nodig.
Martha

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

AntaFlu schreef:
wij hebben nu tot 20.000 euro opgenomen van de overwaarde maar de bank heeft ons gemeld dat dat tot wel 300.000/400.000 kon. het is dus wel degelijk veel waard voor ons.

Snap nu eigenlijk helemaal niet meer wat het probleem is. Als u geld nodig heeft voor uw bedrijf en de bank heeft toegezegd dat u tot wel 300.000/400.000 kan opnemen van de overwaarde, waarom houdt u de bank dan niet gewoon aan haar woord en neemt die overwaarde op t.b.v. uw bedrijf?
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat AntaFlu misschien maar niet verder moet proberen Martha duidelijk te maken hoe het in elkaar steekt. De precieze details en beweegredenen gaan ons niets aan.

BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 14:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
De precieze details en beweegredenen gaan ons niets aan.

In principe heb je daar gelijk.
Maar als AntaFlu antwoord wil hebben op haar vraag dan zal ze toch wel wat meer duidelijkheid moeten verschaffen zo mij schijnt.
Het lijkt mij dan ook gepast dat ik haar duidelijk maak welke punten van haar posts (voor mij althans) onduidelijk zijn.
De posts die AntaFlu plaats schijnen mij met elkaar in strijd en ik kan er eigenlijk geen touw meer aan vastknopen. Want hoe is het mogelijk dat er een onherroepelijk vonnis is dat niet ten uitvoer kan worden gebracht?

Het kan natuurlijk ook zijn dat AntaFlu gewoon haar verhaal kwijt wil, maar daar is dit forum toch niet voor bedoeld?
Bovendien meen ik dat AntaFlu duidelijk aangaf antwoord te willen op haar vraag m.b.t. een bepaald probleem. Je kunt natuurlijk geen antwoord verwachten waar je geen duidelijkheid schept voor de lezer omtrent de relevante details m.b.t. het probleem.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds