|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 25 jul 2009 16:26 Onderwerp: |
|
|
Maar ik bedoel niet nalaten, maar bewijs leveren dat bepaalde goederen (dus niet alleen zaken) al van haar zijn.
Natuurlijk is daar geen inschrijving voor nodig, maar inschrijving maakt het wel minder waarschijnlijk dat er later problemen ontstaan. Net zoals een testament meer zekerheid geeft dan een codicil, zie jouw link onder "nadelen".
(Wel vraag ik me nog steeds af of een los samenlevingscontract echt kan worden ingeschreven. Ik heb er de wet nog niet op nageslagen.)
Een samenlevingscontract kan m.i. trouwens niet als codicil dienen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: zo 26 jul 2009 13:14 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Maar ik bedoel niet nalaten, maar bewijs leveren dat bepaalde goederen (dus niet alleen zaken) al van haar zijn.
Natuurlijk is daar geen inschrijving voor nodig, maar inschrijving maakt het wel minder waarschijnlijk dat er later problemen ontstaan. Net zoals een testament meer zekerheid geeft dan een codicil, zie jouw link onder "nadelen". |
I agree.
Quote: | Een samenlevingscontract kan m.i. trouwens niet als codicil dienen. |
Nee, ik weet wel zeker van niet. |
|
|
|
 |
Harry2709
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 jul 2009 19:24 Onderwerp: |
|
|
Dank voor alle reacties,
het lijkt me verstandig om toch maar een samenlevingscontract op te laten stellen door een notaris. Ik hoop/denk dat we nooit in zo'n vervelende situatie terecht komen, maar better safe than sorry. De notaris zal het vast fijn vinden: 400 euro verdienen met 10 minuten werk. Ach..., wij blij, hij blij.
Nu maar snel m'n foutjes uit het verleden recht trekken en lekker samenwonen.
Groet,
Harry |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 29 jul 2009 22:23 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt me een goed plan!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|