|
Auteur |
Bericht |
Manondn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 jul 2009 14:23 Onderwerp: Lekkage bij buren |
|
|
Ik heb een vraag, mijn buurman heeft sinds kort een lekkage (vochtplekken en schimmel) in zijn slaapkamer op de 1ste verdieping. Hij claimt nu dat dit komt door de gezamelijke goot tussen zijn huis en het mijne (rijtjeshuis). Ikzelf heb zover ik kan zien geen lekkage.
Omdat mijn buurman al een jaar druk aan het verbouwen is en zelf een dakraam heeft aangebracht en diverse werkzaamheden aan de binnen en buitenkant van het dak heeft verricht, weet ik niet of de gezamelijk goot daadwerkelijk de oorzaak is. Wat mij betreft kan de oorzaak ook elders liggen.
Er is geen aannemer, of ander bedrijf aanwezig geweest om de oorzaak te achterhalen en anders heb ik daar geen rapport van gezien.
De buurman staat er echter op dat de dakgoot gemaakt moet worden en dat ik daar de helft aan moet mee betalen.
Hoe handel ik dit verder af, stap 1 lijkt me dat de buurman zal moeten aantonen dat inderdaad de goot de oorzaak is? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 22 jul 2009 14:40 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt mij ook, zeker gezien de andere omstandigheden van het geval. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 6:07 Onderwerp: Re: Lekkage bij buren |
|
|
Manondn schreef: | stap 1 lijkt me dat de buurman zal moeten aantonen dat inderdaad de goot de oorzaak is? | En ook nog, dat de lekkage niet door zijn eigen toedoen veroorzaakt is, althans heeft het daar de schijn van. |
|
|
|
 |
Manondn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 24 jul 2009 10:54 Onderwerp: |
|
|
ja en nu stelt hij mij ook nog aansprakelijk voor zijn schade? dat begrijp ik helemaal niet, want het lijkt mij dat hij dit moet regelen met zijn eigen verzekering (opstalverzekering?) |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 24 jul 2009 11:53 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt mij ook. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|