Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
MeliSsa22
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 jul 2009 10:27 Onderwerp: conflict met vorige bewoners van ons huis. |
|
|
Ik hoop dat ik hier goed zit want ben nog nooit op dit forum geweest maar ik heb toch even een vraag wat best wel aan mij vreet..
In october 2008 hebben wij ons huis gekocht. Het zat zo: Dit huis was van de bakker uit ons dorp. Ze hadden 2 huizen naast elkaar gekocht en d.m.v een deur in de woonkamer en een deur in 1 van de slaapkamers van de 2 huizen 1 gemaakt.
Toen wij gingen kijken was het ook nog steeds zo, maar alles zou op hun kosten geregeld worden.
Dat is ook allemaal erg netjes en snel gebeurd.
Maar toen we de 1e avond onze lamp aan wilde zetten, bleek dat 1 complete groep stopcontacten het niet deed. De rest wel, maar het ging toch om 4 stopcontacten.
Dus wij bij de buren aangebeld en hun wisten ervan, dat zou nog opgelost worden.
Toen hebben we zeker 3 weken daarmee gezeten. We konden geen dvd kijken en als we een lamp aanwilden moest of de computer of de televiesie uit anders hadden we niet genoeg kastjes. We hebben dus 3 weken met kaarsen aangeleefd. Als we onze babyfoon aan wilde zetten konden we dus wederom of niet op de computer, of geen tv kijken.
Toen is het uiteindelijk opgelost.. Ze hebben een mannetje laten komen die ik meteen voor geen meter vertrouwde, maar goed. We hadden elektrisciteit.
Echter, nu sinds een maand zijn we erachter dat die complete groep nog steeds in hun meterkast zit. We kwamen erachter omdat ze aan het verbouwen waren en bij ons de computer er in 1x helemaal uitklapte.
Wij zijn weer langsgeweest, en het zou opgelost worden.
Daarna is het nog zeker 3x gebeurd dat onze computer er ineens mee ophield en we zijn bang dat dit niet goed is voor het ding.
Na meerdere malen te vragen word er iedere keer gereageerd met, ja dat word opgelost ff kijken wanneer mijn mannetje tijd heeft.
Dus ik heb gezegd dat ik liever wil dat iemand van eneco komt kijken, een erkend persoon. Maar dat was niet mogelijk zei de buurman omdat eneco hier niet over zou gaan.
Nu heb ik gehoord en gelezen dat verborgen verbreken tot een jaar voor de kosten van de verkoper zijn, Dit jaar is half october om.
Wij vermoeden dat de buurman het zo lang mogelijk aan het rekken is, omdat op zeker bij hem zijn elektriciteit ondersteboven gekeerd moet worden. Als dit jaar voorbij is dan is dat op onze kosten.
Het is echt waardeloos dit. Wat nou als bij ons de stoppen doorslaan en meneer is op vakantie, dan hebben we toch echt een probleem.
Ik weet even niet meer zo goed wat te doen, want ze nemen ons totaal niet serieus.
En als het dalijk voor onze kosten is dan hebben we een probleem want dit kunnen wij niet betalen. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 jul 2009 19:35 Onderwerp: |
|
|
MeliSsa22 schreef: | Ik weet even niet meer zo goed wat te doen, want ze nemen ons totaal niet serieus. En als het dalijk voor onze kosten is dan hebben we een probleem want dit kunnen wij niet betalen. | Uiteindelijk zullen de electrische installaties van de 2 huizen m.i. toch moeten worden gescheiden.
Het echte probleem is natuurlijk het risico van, verdere, pesterijen, als je betaling door de buren heb moeten afdwingen; mij lijkt dat helemaal aan TS, d w z niet de beslissing, want die is natuurlijk altijd aan TS, maar ook de hele afweging.
Zou zeggen: kiezen tussen
Weer verhuizen; het afwijzen van jullie herhaaldelijke redelijke pogingen door een advokaat (rechtsbijstandsverzekering?) laten bevestigen om tot een vergelijk te komen en aansprakelijk stellen voor de kosten van de verhuizing.
E e a op eigen kosten in orde laten maken; natuurlijk volstrekt ten onrechte, maar die kosten kunnen ook meevallen!! en bij de buren hoeven ze m.i. niet binnen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 19 jul 2009 23:55 Onderwerp: Re: conflict met vorige bewoners van ons huis. |
|
|
MeliSsa22 schreef: | Nu heb ik gehoord en gelezen dat verborgen verbreken tot een jaar voor de kosten van de verkoper zijn, |
Daar klopt niets van. Wel is het zaak om gebreken snel te melden, maar dat heb je gedaan.
Het lijkt me dat het probleem in ieder geval verholpen moet worden, want nu hebben jullie elektriciteit op kosten van de buren (en misschien ook wel andersom).
Zolang het niet verholpen is, de computer gewoon met een verlengsnoer en/of meerwegstekker op een stopcontact aansluiten dat op jullie meterkast uitkomt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|