|
Auteur |
Bericht |
Sarah2
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 jul 2009 18:01 Onderwerp: Schade na schadeherstel door schadeherstelbedrijf |
|
|
Hallo,
zojuist heb ik mijn auto opgehaald bij mijn garage nadat deze daar is afgezet door het schadeherstelbedrijf.
Vorige week is mijn auto vanwege hevige waterval en overlopende waterafvoer afgevoerd met het vermoeden dat hij total loss verklaard zou worden (had gedeeltelijk onder water gestaan). Gelukkig viel de schade mee en hebben ze de auto gereinigd.
Nu blijkt echter dat er (waarschijnlijk) een beschadiging in mijn lak van de bumper zat. Een plekje wat hersteld is voor de tijd dat ik de auto had aangeschaft. Doordat het schadeherstelbedrijf met zwaar geschut mijn auto heeft schoon gespoten is de lak er voor een stuk vanaf gespoten. De garage zegt dat er niks aan te doen is omdat het los staat van de waterschade.
Ik wil echter mijn auto verkopen en dit kan van invloed zijn op de waarde.
Kan ik hier iets mee?
Ik heb een all risk autoverzekering bij Unive.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
Sarah |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 10 jul 2009 18:07 Onderwerp: |
|
|
Heb je de verzekering al gevraagd of deze schade aan de lak onder de dekking valt?
Het schadeherstelbedrijf lijkt op het eerste gezicht niet aansprakelijk voor deze schade (al ben ik geen deskundige op het gebied van autoschadeherstel, zodat ik niet kan beoordelen of het bedrijf zorgvuldig heeft gehandeld bij het inzetten van zwaar geschut voor het schoonspuiten). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 jul 2009 18:50 Onderwerp: |
|
|
Schoonspuiten met een hogedrukspuit is het nemen van een groot risico, dat elke lakhersteller zal beamen. U kunt de hersteller gewoon aansprakelijk stellen, want dit valt onder normale aansprakelijkheid.
Ook als u all-risk verzekerd bent, dan is dat niet handig. Uiteindelijk betaalt u zelf de schade door verlies op de no-claimkorting. Het probleem met een dergelijke schade is, dat u dan moeilijker kan overstappen naar een andere (goedkopere) verzekering, want u heeft direct geen schadevrije jaren meer opgebouwd. Ook als uw verzekeraar de normale no claimkorting hanteert, zal u bij overstappen een verklaring krijgen met geen schadevrije jaren. Let daar wel op. |
|
|
|
 |
|