|
Auteur |
Bericht |
MartinJan
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 jul 2009 18:55 Onderwerp: Aangifte inbraak en diefstal goederen |
|
|
Er is in mijn zaak ingebroken net na de verhuizing naar een ander pand, de leverantier had net de boel gevuld en ik de rekening betaald, nu is er voor ruim 12 mille schade en de verzekering heeft middels een expert de schade opgemaakt.
Ik heb de verzekering gesproken over natuurlijk "wanneer keren zij uit", de politie meld dat indien er binnen 3 maanden geen dader of daders worden gevonden zal u en seponerings-besluit ontvangen.
Mijn vraag is, omdat ik al 15 jaar in de branche zit , en nog nimmer dit heb meegemaakt, wat gebeurd er eik met die aangifte, gaan ze onderzoek doen? en als ik die seponering heb, kan ik er dan nog wat aan doen? als ik daar niet mee eens ben, ze moeten die inbrekers toch pakken? _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 jul 2009 20:16 Onderwerp: |
|
|
De procedure is ongeveer als volgt.
De aangifte zal worden bekeken op zoals zij dat noemen opsporingsindicatie (OI). Dat wil zeggen dat gekeken wordt of het een kansrijke zaak is. Zijn er aanwijzingen richting een dader. Bijv. camerabeelden, buren die een wat gezien hebben, kenteken dat genoteerd is etc. Als dit zo is komt de aangifte op de stapel met OI en zoniet op de stapel zonder OI. De zaken zonder OI worden na een aantal weken afgeboekt en met de zaken uit stapel met OI wordt verder gerechercheerd. Als er niets is valt er natuurlijk ook niets te onderzoeken. Omdat er in de regel al te veel zaken met OI liggen zal de politie vaak ook in deze stapel een prioritering aanbrengen. |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 13:17 Onderwerp: |
|
|
Voorzover ik informatie van de politie heb , zoals dat er 3 getuigen zijn die het e.e.a. hebben verklaart, verder heeft de bank die naast ons zit beelden van het gebeuren, maar ze willen niets kwijd over wat die verklaringen inhouden, en die beelden kunnen alleen door de Officier met speciale toestemming verkregen worden, allemaal erg vaag voor zo veel vragen die je dan als gedupeerde hebt.
Inmiddels wel al een factuur van de glaszetter gehad ruim 1100 euro, oke die gaat naar de verzekering en die vergoed dat wel, minus mijn eigen risico van 300 euro
Maar ik moet dus nu gewoon maar afwachten, want zelf kan ik blijkbaar niets aan doen om de zaak te versnellen. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
|