Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 13:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mijn ex wil bezoeksregeling
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Shay

Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: za 15 aug 2009 22:39    Onderwerp: Mijn ex wil bezoeksregeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal

ik hoop dat iemand me kan helpen

ik ben een jonge moeder en heb een zoontje van 20 maanden
ik ben al sinds de zwangerschap weg bij de bio-vader .
hij heeft nooit het kind erkent
en sinds vandaag heb ik een brief gekregen dat hij bezoeksregeling wil
wat ik dus absolut niet wil..

ik zal het verhaal vertellen wat er is gebeurt allemaal toen ik nog wat met hem had

in het begin van de relatie deed hij heel anders voor dan dat hij in werkelijk was en zijn ouders ook.
na wat problemen rond om de familie kreeg ik steeds meer duidelijkheid hoe hun waren en ja ze zochten gewoon een makkelijk prooi
na 2 maanden begin hij steeds meer losse handjes te krijgen en te steuken tussen mij en me familie waardoor ik uiteindelijk ruzie door kreeg ik wist echt niet wat me gebeurde . toen ik erachter kwam dat ik zwanger was , was een hele shock omdat ik niet wist hoe en wat me te wachten stond .
hij deed er eerst leuk en aardig over na na dagen interesseerde hem het niet eens meer ... maar hij trok mij steeds meer in zijn problemen toen ik tegen hem zei dat ik van hem af wou begonen de echte problemen hij begon me te dreigen en nog vaker te slaan uiteindelijk was ik gewoon een wrak ... overstuurd wist niet meer wat er nu echt aan de hand was eenigste wat ik wou was weg daar ... maar wist niet hoe omdat wat ik ook deed douchen , wc , of ik wou tv kijken me ex ging overal mee , ik mocht ook geen telefoon van hem hebben want dan wist hij dat ik iemand zou bellen . omdat hun totaal geen geld hadden om eten te kopen of wat dan ook moest ik er voor op draaien en pakte hij me bankpasje, na dat ik steeds met hem mee moest gaan kwam ik erachter dat hij heeeel veel schulden had en bekent stond hij de politie dat maakte me nog meer bang .!!!! want wist niet wat waarvoor hij in staat was om te doen na maand verder kreeg hij problemen thuis en moest hij de deur uit en ja ik mee omdat ik ruzie met met mij ouders /familie door hem(en zijn ouders) wist ik zelf ook niet meer waar ik heen moest en hij liet me toch niet gaan .toen hebben we 1 nacht buiten geslapen (wat een hell) op dat moment wou ik gewoon dood zijn had ik geen last meer van hem ... dagen was ik aan het denken hoe ik nu van hem af kon komen en steeds meer begon hij het te merken dat ik weg wou en begon me te dreigen dat hij mij iets zou aan doen als ik weg bij hem ging of ik moest abortus doen wat ik dus niet wou zelfs familie leden begonen te dreigen en te zeggen '' je graaft je eigen graf'' als je weg gaat maand verder had hij steeds meer problemen maar gelukkig hadden mijn ouders contact gezocht met me aan de tel moest ik gewoon net doen alsof er niks aan de hand was natuurlijk merkte me moeder dat er meer aan de hand was ,,, paar weken later hadden we zooooo een erge ruzie dat hij me liet gaan en dat heb ik ook gedaan op weg naar me ouders achtervolgde hij me en liet me nog niet met rust ik was echt helemaal overspannen en wou gewoon dat eens de nachtmerrie ophield eenmaal bij me ouders stond hij voor me en begon weer met dreigen dat ik niet moest laten merken dat er iets aan de hand was of zou zijn ..en dat heb ik ook niet gedaan me ouders lieten mij binnen en hem niet hij heeft toen slaapplek gevonden bij een opvang ..na dat hij een dag met me broertje was weg gegaan had ik de kans om het te vertellen aan me ouders maar ik wist niet waar ik moest beginnen ik was bang echt doodsbang 2 weken later werd me broertje opgepakt samen met me ex me broertje was toen 14 jaar! en bleek dat me ex had gezorgt dat hij in de problemen kwam om vanalles te stellen ... toen me stiefvader tegen me ex zei dat hij niet meer welkom was viel er echt een last van me schouders en wist ik dat mij niks meer zou overkomen.. ik was veilig toen heb ik ook me ouders verteld wat er allemaal was gebeurt .. ze konden het niet geloven wat k allemaal had doorstaan . en dan nog eens zwanger zijn . daarna heeft hij alleen nog maar via internet gedreigt dat hij een mes in me buik wou steken als hij me tegen kwam . in het ziekenhuis was al bekent tot hij mij sloeg en dat hij niet bij de bevalling mocht zijn en daar hebben ze ook rekening mee gehouden omdat hij dreigde erbij te zijn!

na de bevalling had ik niks meer gehoort van hem en was echt blij dat ik eindelijk NORMAAL verder kon leven samen met mijn zoontje .

nu na bijna 2 jaar krijg ik een brief dat hij bezoeksregeling wil hebben
en dat maakt mij enorm angstig
hij is niet het goede vader voorbeeld en heeft een stafblad!
bij mij slaat nu weer de paniek aan

nu is mij de vraag heeft hij daarop recht!
Hoop dat iemand bijna hetzelfde heeft meegemaakt
en mij kan helpen

alvast bedankt

Mvg
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 15 aug 2009 23:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oei, dat is geen makkelijke situatie voor jou.

Zou een omgang onder begeleiding (dus dat je ex niet alleen met jullie zoontje is) iets zijn wat je zou kunnen verdragen?

Sterkte in ieder geval Wink

BerichtGeplaatst: za 15 aug 2009 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Oei, dat is geen makkelijke situatie voor jou.

Zou een omgang onder begeleiding (dus dat je ex niet alleen met jullie zoontje is) iets zijn wat je zou kunnen verdragen?

Sterkte in ieder geval Wink

als dat dan mogelijk is dan liever dat
of helemaal niet

ik heb liever niet dat mijn zoon in contact komt met hem
mijn ex heeft zijn hele leven onder jeugdzorg gezeten
en sinds zijn 7de in aanraking met politie gekomen
nu is die 22
hij werkt niet en komt alleen aan het geld
door drugskoerier te zijn
en ik zie dat niet zo zitten om te horen dat mijn zoon daar bij is

dan wacht ik liever als me zoon wat ouder is en zelf beslist of hij zjn echte vader wil leren kennen
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2009 3:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shay schreef:
dan wacht ik liever als me zoon wat ouder is en zelf beslist of hij zjn echte vader wil leren kennen

Ik denk dat hij dat nu ook wel wil, alleen jij wilt het liever niet...

BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2009 9:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Shay schreef:

Ik denk dat hij dat nu ook wel wil, alleen jij wilt het liever niet...

Nee In De Brief Stond al de dagen en de tijden op waneer hij hem wou hebben maar zo ver laat ik het niet komen
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2009 16:39    Onderwerp: Re: Mijn ex wil bezoeksregeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shay schreef:

Ik denk niet dat hij daar recht op heeft.

Hij heeft je kind niet erkend, dus is niet de juridische vader. Daarom heeft hij alleen recht op omgang als hij in een "nauwe persoonlijke betrekking" tot het kind staat. Daar lijkt geen sprake van te zijn: zijn rol tijdens de zwangerschap was niet om over naar huis te schrijven, en na de bevalling heeft hij blijkbaar anderhalf jaar niets of nauwelijks iets van zich laten horen.

Je staat m.i. dus in je recht om een omgangsregeling te weigeren. Hij kan proberen zo'n regeling via de rechter af te dwingen, maar veel kans van slagen lijkt mij dat niet te hebben. (Maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat een rechter daar niet anders over denkt...)

BerichtGeplaatst: zo 16 aug 2009 22:01    Onderwerp: Re: Mijn ex wil bezoeksregeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Shay schreef:

Ik denk niet dat hij daar recht op heeft.

Hij heeft je kind niet erkend, dus is niet de juridische vader. Daarom heeft hij alleen recht op omgang als hij in een "nauwe persoonlijke betrekking" tot het kind staat. Daar lijkt geen sprake van te zijn: zijn rol tijdens de zwangerschap was niet om over naar huis te schrijven, en na de bevalling heeft hij blijkbaar anderhalf jaar niets of nauwelijks iets van zich laten horen.

Je staat m.i. dus in je recht om een omgangsregeling te weigeren. Hij kan proberen zo'n regeling via de rechter af te dwingen, maar veel kans van slagen lijkt mij dat niet te hebben. (Maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat een rechter daar niet anders over denkt...)

de mensen om mij heen die mij in die tijd hebben mee gemaakt en gezien hoe erg ik er aan toe was
en weten hoe mijn ex voor persoon is zeggen ook dat hij niks kan beginnen morgen heb ik een afspraak bij een advocaat en hopen dat hij me meer duidelijkheid geeft want ik slaap niet meer en eet niet meer ben weer helemaal bij af
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds