|
Auteur |
Bericht |
KoenP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 02 jul 2009 13:32 Onderwerp: Bezwaarschrift IB-groep |
|
|
Beste allemaal,
Ik heb een probleempje met de IB-groep, hiervoor wil ik een bezwaarschrift sturen tegen een beslissing van hen. Nu is het schrijven van zoiets niet direct het grootste probleem, maar ik zit met een kleine datumkwestie.
De beslissing is officieel op 15 mei 2009 genomen, op die brief staat dat het bezwaarschrift voor 26 juni opgestuurd moet worden (6 weken). Het is nu 2 juli, dus dat is te laat.
Echter, het probleem omvat een probleem mbt mijn woonadres, en ik heb die brief met beslissing nooit ontvangen. Ik heb daar op 2 juni 2009 een kopie van ontvangen bij een servicebalie van de IB (dit staat ook op de kopie). Is het dan nog rechtsgeldig als ik het bezwaarschrift indien voor 6 weken na 2 juni? Of is dit een gevalletje jammer maar helaas?
Bij voorbaat dank. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 02 jul 2009 14:21 Onderwerp: |
|
|
Dit is een gevalletje jammer maar helaas, tenzij je kunt aantonen dat de brief niet op 15 mei 2009 is verzonden.
De bezwaartermijn gaat lopen met het verzenden van het besluit. Als je kunt aantonen dat je het besluit pas veel later hebt ontvangen (op wat voor manier dan ook) kan dat reden zijn om een termijnoverschrijding verschoonbaar te achten, maar in dit geval had je vanaf 2 juni 2009 nog ruim de tijd om een bezwaarschrift in te dienen (eventueel had je kunnen volstaan met een pro forma bezwaar, d.w.z. een bezwaar waarin je aangeeft dat de gronden nog volgen).
edit: misschien kun je uitleggen wat het probleem met je woonadres was. Als de brief niet is verzonden naar het adres waar de IB-groep het naar had moeten verzenden, valt het misschien te verdedigen dat het besluit niet op 15 mei 2009 op de juiste wijze is bekendgemaakt... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
KoenP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 02 jul 2009 15:41 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Dit is een gevalletje jammer maar helaas, tenzij je kunt aantonen dat de brief niet op 15 mei 2009 is verzonden.
De bezwaartermijn gaat lopen met het verzenden van het besluit. Als je kunt aantonen dat je het besluit pas veel later hebt ontvangen (op wat voor manier dan ook) kan dat reden zijn om een termijnoverschrijding verschoonbaar te achten, maar in dit geval had je vanaf 2 juni 2009 nog ruim de tijd om een bezwaarschrift in te dienen (eventueel had je kunnen volstaan met een pro forma bezwaar, d.w.z. een bezwaar waarin je aangeeft dat de gronden nog volgen).
edit: misschien kun je uitleggen wat het probleem met je woonadres was. Als de brief niet is verzonden naar het adres waar de IB-groep het naar had moeten verzenden, valt het misschien te verdedigen dat het besluit niet op 15 mei 2009 op de juiste wijze is bekendgemaakt... |
OK, ja dit laatste heb ik gedaan.
Ik heb dit erin staan:
Quote: | Dit bezwaarschrift zou volgens de gestelde termijn op de beslissing (26 juni) te laat zijn. Echter, deze beslissing heb ik nooit ontvangen omdat ik woonachtend was op een ander adres dan het adres waar de beslissing naar verzonden is. De datum van afgifte van het bijgevoegde duplicaat is 2 juni 2009 en zodoende valt dit bezwaarschrift binnen de gestelde termijn van 6 weken. |
|
|
|
|
 |
|