Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 13 aug 2025 22:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geen reactie op ingebrekenstelling niet plaatsvinden cursus
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
omnium

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 14:22    Onderwerp: Geen reactie op ingebrekenstelling niet plaatsvinden cursus Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat nu?

Een vriend van me heeft 2 jaar geleden 3100 euro betaald voor een cursus vuurwapentraining die binnen enkele maanden zou plaatsvinden. Hij heeft dit betaald, maar nergens voor getekend. Hij heeft echter wel getekend voor een opleiding tot beveiliger, maar daar hoorde dit onderdeel niet bij.

Een driekwart jaar later had de cursus nog niet plaatsgevonden, dientengevolge hij een mail heeft gestuurd met het verzoek deze om te zetten naar een andere cursus of geld terug te storten. In eerste instantie kon aan zijn verzoek tot een andere cursus worden voldaan, maar werd 2 weken later terug gedraaid. De vuurwapentraining zou nl. zeer binnenkort starten. Tevergeefs, dit bleef ook uit.

Eind december heeft hij een mail ontvangen dat het begin januari plaats zou vinden. Een week voor de cursus ontving hij een mail dat het een maand verplaatst zou worden en vervolgens heeft hij er niets meer van vernomen. Het enige dat hij heeft vernomen is dat het bedrijf nieuwe directeuren heeft aangesteld en dat ze zo spoedig mogelijk contact met hem zouden opnemen om te kijken wat er nog openstaat aan cursussen. Inmiddels heeft hij een contract getekend in een andere branche en is deze opleiding niet meer van toepassing. (Hij had deze nodig bij zijn vorige baan). Nu wil hij zijn geld terug.

Eind april heb ik een brief opgesteld met dit verhaal, waarin ik vraag het geld terug te storten. Deze heb ik aangetekend verzonden naar hun postbus t.a.v. de directie. Eind mei kreeg ik een bericht, niet afgehaald. Hierop heb ik een ingebrekenstelling verstuurd en hen 2 weken de tijd gegeven het geld terug te storten. Ook hier is nimmer op gereageerd. Wel heeft hij een 4 tal dagen na het aankomen van de brief een mail ontvangen dat ze hem hebben geprobeerd telefonisch te bereiken om te kijken welke cursussen nog moeten worden voldaan (niets over die brief en ze hebben hem echt niet proberen te bellen). Hierop heb ik een mail terug gestuurd (met ontvangstbevestiging) met de vraag waarom ze niet reageren op mij en alweer het verzoek het bedrag te crediteren. Weer niet op gereageerd.

Ik heb ze vorige week en deze week gebeld en wordt elke keer afgescheept. Wat kunnen wij nu nog doen hieraan? Ik kan overigens overal bewijs van overleggen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog eenmaal een finale periode aangeven van 5 dagen en dan overgaan tot dagvaarden en dit ook melden aan de partij. ( en dus dan ook doen natuurlijk)
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vriend de overeenkomst schriftelijk laten ontbinden en voor de laatste keer (en ook melden dat dit de laatste keer is!) verzoeken het bedrag terug te storten binnen termijn x, bij gebreke waarvan vriend de wederpartij in rechte zal betrekken.

StevenK heeft ongetwijfeld een prachtige korte tekst hiervoor Wink
omnium

BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 8:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar kan ik deze prachtige korte tekst vinden van StevenK?

Ja okay inderdaad, nog eenmaal een fatale termijn aangeven en dan over gaan tot dagvaarding. Op zich wil ik best wel deze stap zetten, ondanks ik hier geen ervaring mee heb. Als je zeker weet dat je in je recht staat valt dit vast te verwaarlozen.

Maar stel...stel je nou voor dat de zaak toch wordt verloren. Moet deze vriend alle proceskosten van de tegenpartij ook vergoeden?

Er is ook nooit een overeenkomst getekend of iets dergelijks. Het is mondeing gegaan en hij heeft gewoon het bedrag over gemaakt.
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, als je het niet aannemelijk kan maken (lijkt me wel als je een overschrijving hebt met omschrijving) en de wederpartij heeft een bewijs van geleverde diensten, dan kan je wel wel verliezen en kan je veroordeeld worden tot het betalen van de kosten of ieders eigen kosten. Dat verschilt per geval, maar 3100 euro is ook een serieus bedrag.
omnium

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Ja, als je het niet aannemelijk kan maken (lijkt me wel als je een overschrijving hebt met omschrijving) en de wederpartij heeft een bewijs van geleverde diensten, dan kan je wel wel verliezen en kan je veroordeeld worden tot het betalen van de kosten of ieders eigen kosten. Dat verschilt per geval, maar 3100 euro is ook een serieus bedrag.

Zij kunnen niet aannemelijk maken dat de cursus daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Ik heb alle mailtjes van afelopen jaren dat het elke keer werd uitgesteld. Tot afgelopen februari toe en zelfs deze heeft niet plaats gevonden. Maar ik heb nogmaals iets verstuurd en gewoon niet reageren. Ik vind dat echt oneerlijk. Ik wou dat ik advocaat of jurist was. Ze maken gewoon misbruik van het feit dat particulieren voor zulks bedragen toch niet naar een dure advocaat stappen. Dit kan toch eigenlijk niet.

Tja...ik ga maar eens nadenken over hoe nu verder...

Thanks voor je reactie maar weer....
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 22:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omnium, voor een vordering van deze hoogte heb je geen advocaat nodig.
Je kunt vragen of bijvoorbeeld de Rechtswinkel nog eens een brief voor je vriend wil schrijven. Dat komt al wel over alsof je nu echt nadere stappen gaat ondernemen. En dagvaarden kun je via de deurwaarder in principe zelf en ook met het opstellen van een dagvaarding kan men je wel helpen.

Het risico dat je loopt is dat je vriend de zaak verliest en dat hij dan de proceskostenveroordeling aan zijn broek krijgt. Maar op grond van wat je schrijft en de stukken die je hebt denk ik dat jullie een sterk verhaal hebben.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds