Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 18 jul 2025 6:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dubieuze nota ontvangen op bedrijf.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
theod

Leeftijd: 67
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat we hier vergeten is of het schrijven wel voldoet aan de regels van een factuur.

De factuur moet namelijk een aantal gegevens te bevatten zoals nr. KvK, BTWnr., datum uitbrengen factuur en in dergelijke gevallen de datum en de vorm van het verrichte werk, daarbij moet ook een betalingstermijn en de vorm van hoe te betalen staat.

Op deze nota staat in ieder geval niet de vorm van betalen gemeld zodat de nota al niet meer geldig is voor de belastingdienst.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"We" vergaten dat niet, hoor. Zie mijn bericht van di 30 jun 2009, 22:54 uur Wink

Mede daarom is het allemaal zo'n onzin. Waarom zou je een factuur die niet komt van de partij waarmee je zaken hebt gedaan, die niet aan de eisen voldoet en die niet eens een bankrekeningnummer bevat waarop betaald moet worden inboeken? Dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 22:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
Ten slotte wil ik nog even benadrukken dat de topicstarter juist een oplossing van ons vroeg waardoor het dubieuze bedrijf niet in hun boekhouding zou terechtkomen. Een advies geven om de nota in te boeken en vervolgens ook nog een credit nota in te boeken is niet passend.
Mij best hoor; althans ikzelf doe al 20 jaar de boekhouding voor ons (eigen familie-)bedrijf en ik boek alles in, dat iets voorstelt; nakomende bijzonderheden schrijf ik er met potlood of in het boekhoudprogramma bij.
Soms wil ik zaken om uiteenlopende redenen naar jaren nog weer eens bekijken; die heb ik aldus altijd kompleet kunnen terugvinden.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 8:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@CVB: Dat is ook niet verboden, dat MAG ook wel als je voor je zelf dit op deze onboekhoudkundige manier beter kan onthouden en jezelf wilt belasten met het opvragen van credit-nota's.
cvb

BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 9:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
@CVB: Dat is ook niet verboden, dat MAG ook wel als je voor je zelf dit op deze onboekhoudkundige manier beter kan onthouden en jezelf wilt belasten met het opvragen van credit-nota's.
Wat is er, afgezien van het BTW-aspekt, voor onboekhoudkundigs aan het in de boekhouding bijhouden van ten laste van het bedrijf uitgevoerd werk met in verband daarmee ontvangen papier en een problemen-lijstje?

Is een onjuiste faktuur ook een ongeldige faktuur?

Waarom stuurt zo'n bedrijf trouwens zoiets?? Kan trouwens ook failliet en de desbetreffende curator zal e e a mogelijk wel zien als een vordering; ga ikzelf niet zitten afwachten.

Snap trouwens gewoon niet, waarom TS papier van een bedrijf, dat hoe dan ook werk voor haar heeft uitgevoerd, dat betaald zal moeten worden, niet in haar boekhouding zou willen, in aanmerking genomen, dat crediteren, althans voor zover ik dat kan bekijken, alles zou neutraliseren.
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 11:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:

Snap trouwens gewoon niet, waarom TS papier van een bedrijf, dat hoe dan ook werk voor haar heeft uitgevoerd,

Nogmaals het bedrijf heeft geen werk uitgevoerd voor de topicstarter maar voor een ander bedrijf dat die werkzaamheden voor TS zou uitvoeren.

Als ik mijn post breng naar TNT en TNT laat het verspreiden door DHL krijg ik mijn rekening van TNT omdat ik daar een overeenkomst mee heb en niet met DHL.
cvb

BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
cvb schreef:
Snap trouwens gewoon niet, waarom TS papier van een bedrijf, dat hoe dan ook werk voor haar heeft uitgevoerd,
Nogmaals het bedrijf heeft geen werk uitgevoerd voor de topicstarter maar voor een ander bedrijf dat die werkzaamheden voor TS zou uitvoeren.
Als ik mijn post breng naar TNT en TNT laat het verspreiden door DHL krijg ik mijn rekening van TNT omdat ik daar een overeenkomst mee heb en niet met DHL.
Natuurlijk, maar welke redenen zijn er te bedenken, dat TS geen papier van dat andere bedrijf in haar boekhouding zou willen???

Kreeg b.v. zelf op 23.6.03, net als alle andere ondernemers in Nl, een nota van Reprorecht voor auteursrechten voor, in mijn geval, 3.382 reprorechtplichtige kopieen/jr bij een feitelijk volume van 0.
Daar heb ik ook geen behoefte aan(, zou ik immers eens bij onze eigen klanten moeten uithalen Shocked Shocked Take it down ), maar waarom zou ik dat niet gewoon boeken , zodat ik dat later b.v. bij deze gelegenheid meteen terug kan vinden??; (heb daar overigens een paar jaar later een credit-nota voor ontvangen Very Happy ).
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Quote:
Natuurlijk, maar welke redenen zijn er te bedenken, dat TS geen papier van dat andere bedrijf in haar boekhouding zou willen???

Ten eerste maakt dat voor ons niet uit. Als de topicstarter dit aangeeft, is dit nu eenmaal zo. Waarom is haar zaak. Maar als je haar eerste post had gelezen, had je deze vraag niet gesteld, want de topicstarter geeft haar redenen toch vrij duidelijk aan.

Quote:
Kreeg b.v. zelf op 23.6.03 een nota. (...) Daar heb ik ook geen behoefte aan (...) maar waarom zou ik dat niet gewoon boeken , zodat ik dat later b.v. bij deze gelegenheid meteen terug kan vinden??

Als je dingen terug wilt vinden, heb je daar ook andere administratieve, niet boekhoudkundige mogelijkheden voor.
Zoals ik al eerder zei: inboeken staat bij mij gelijk aan (een verplichting tot) betalen. Ik wil niet in mijn boekhouding hebben staan dat 1 of ander vaag bedrijf voor 1 of andere niet bestaande opdracht geld van me krijgt, want dat klopt namelijk niet met de werkelijkheid. En dat hoeft gelukkig ook niet. Dat jij er wel voor kiest, is geheel jouw zaak.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds