|
Auteur |
Bericht |
ritchie
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 21:07 Onderwerp: Aanpassingen statuten. |
|
|
Ik heb een vraag.
Onlangs is er binnen een sportbond gestemd over statutaire wijzigingen en zijn de wijzigingen geaccepteerd.
Er is een protest aangetekend tegen een beslissing van een sectie bestuur die onder deze organisatie valt. Dit protest is officieel ingediend voordat de statutaire wijzigingen zijn geaccepteerd. Mijn vraag luid: zijn de oude statuten nog van toepassing op dit protest of gelden de nieuwe statuten? |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 26 jun 2009 7:24 Onderwerp: |
|
|
Hebben we het hier over een vereniging of een stichting? Is er in de oude statuten iets vermeld over de besluitvorming omtrent statutenwijziging? _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
ritchie
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 jun 2009 2:45 Onderwerp: |
|
|
Ik zie nu dat mijn vraagstelling niet correct is. De statutaire wijzigingen hebben niet direct te maken met de vraag die ik eigenlijk voor ogen had. Om specifieker te zijn moet de vraag eigenlijk zo luiden:
Is het mogelijk dat reglementswijzigingen toegepast kunnen worden in een competitie reglement waarin dit beschreven staat : A.3 Tijdens het competitieseizoen mogen geen wijzigingen in het reglement aangebracht worden die effect hebben op de lopende competitie.
Ik kan nu het hele verhaal wel weer gaan uitleggen maar misschien is het verstandiger dat ik je verwijs naar een ander topic op dit forum: niet toepassen wedstrijd reglement poolen. Mocht dit meer vragen bij je oproepen dan hoor ik dit graag.
Maar om jou vraag te beantwoorden A: het is een Bond met secties in de bond.
B: Er zijn i.d.d bepalingen aangaande statutaire wijzigingen. ( Deze zou ik voor de volledigheid hier neer moeten zetten maar het is nu bijna 03:00 in de nacht, dus vergeef me dat ik dat nu niet ga doen.( dit wil ik op een later tijdstip en op jou verzoek best wel doen)
Nu wil ik weten of de casus die zich afspeelde op het ander topic onder de oude statuten valt, of onder de (schijnbaar) nieuwe statuten waarover is gestemd. ( de eventuele nieuwe statuten zijn nog niet officieel omdat er nog geen officiële mededeling is gedaan zoals beschreven in de statuten, dat er nieuwe statuten zijn).
Nogmaals als de statuten voor jou belangrijk zijn om meer inzicht te kunnen krijgen ben ik genegen om je deze toe te zenden. Let wel dit zijn de statuten zoals ze nu nog te vinden zijn op de KNBB site. Ik ben ook genegen om alle relevante informatie naar je toe te sturen aangaande de hele casus.
Met vriendelijke groet
Richard Meeus Team captain The Dis. |
|
|
|
 |
|