Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 23 jun 2025 17:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Beslag op woning door ex en wij kunnen niks doen?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boelie09

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009 21:43    Onderwerp: Beslag op woning door ex en wij kunnen niks doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

mijn vriend en ik zijn dringend op zoek naar advies, de situatie waar wij inzitten duurt namelijk steeds langer en wordt hoe langer hoe moeilijker en uitzichtlozer.
De situatie is als volgt:

In 2004 heeft mijn vriend met zijn toenmalige vriendin een huis gekocht.Ze hebben samen getekend voor de hypotheek, er was echter geen samenlevingscontract en ze waren ook niet getrouwd. In de tijd die daarop volgde heeft zijn toenmalige vriendin schulden gemaakt voor haar zaak. Ze heeft bij 1 van die leningen gefraudeerd en die desbetreffende instantie is nu nog aan het procederen tegen haar.

In 2007 is ze vertrokken, ze heeft zich uitgeschreven op het adres van ´hun´ huis maar het huis stond wel nog op allebei hun namen.
De inboedel is netjes verdeeld maar de boedelverdeling is hopeloos. Omdat zij schulden heeft is er beslag gelegd op de woning, dit betekent dat de woning niet verkocht kan worden. Nu wilden mijn vriend en ik die handtekening van haar van het koopcontract af hebben,zodat we kunnen samenwonen en verder gaan met ons leven maar dat gaat dus allemaal zo makkelijk niet.
Volgens zijn advocaat kunnen wij helemaal niks doen dan afwachten of zijn ex schuldsanering krijgt, doordat zij echter beschuldigd wordt van fraude, moeten we eerst de hele procedure afwachten van een van haar schuldeisers en dan nog is niet duidelijk of het beslag er vanaf wordt gehaald. Inmiddels zijn we twee jaar verder maar geen stap vooruit gekomen.
Kortom mijn vriend woont in een koopwoning met beslag, door zijn ex haar schuld. Wij kunnen samen niet verder, ik kan me daar niet inschrijven,we kunnen niet trouwen en niet aan kinderen beginnen en niemand weet een indicatie hoe lang het nog kan duren terwijl zijn ex gewoon verder kan met haar leven, inmiddels al samenwoont en een kindje heeft.
Weet iemand wat we kunnen doen behalve afwachten om het beslag van de woning af te krijgen? We hebben op dit moment ook geen enkel idee hoe we haar naam van het huis af kunnen krijgen doordat het beslag er op ligt, betalen doet ze namelijk ook niet, er moet toch iets zijn wat we kunnen doen?
Tips,adviezen en ideeen zijn meer dan welkom!

Grtz Ilona
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 7:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe zit het met de financiering van de woning? Is er overwaarde?
Bekijk de homepage
Boelie09

BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 7:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:

niet of nauwelijks, we hebben 2 taxatierapporten, in het meest recente rapport is de schatting van de woning ongeveer zo hoog als de hypotheek
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 8:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Boelie09 schreef:
StevenK schreef:

niet of nauwelijks, we hebben 2 taxatierapporten, in het meest recente rapport is de schatting van de woning ongeveer zo hoog als de hypotheek

Dan lijkt mij dat je in kort geding opheffing van het beslag kunt vorderen met - eventueel - het storten van een bedrag tot zekerheid voor de aanwezige overwaarde. Maar daarover zou uw advocaat u verder moeten kunnen informeren.
Bekijk de homepage
Boelie09

BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009 23:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Boelie09 schreef:
StevenK schreef:

Dan lijkt mij dat je in kort geding opheffing van het beslag kunt vorderen met - eventueel - het storten van een bedrag tot zekerheid voor de aanwezige overwaarde. Maar daarover zou uw advocaat u verder moeten kunnen informeren.

Bedankt voor de tip, we gaan dat zeker navragen. Ik begrijp alleen niet dat zijn advocaat daar niet aan gedacht heeft, vandaag nog telefonisch contact gehad en toen heeft ze duidelijk gemaakt dat we de procedure moeten afwachten en dat het zeker nog een jaar kan duren, alles wat eerder geregeld was zou zijn meegenomen Confused
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds