|
Auteur |
Bericht |
Noordhoek
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 jun 2009 10:21 Onderwerp: vervalt testament bij huwelijk? |
|
|
Ik woon op dit moment samen (samenlevingscontract + testamenten van 2004) met mijn vriendin. We hebben vanaf 2007 en 2008 twee kinderen.
Indien wij gaan trouwen vervallen dan de testamenten of dienen we dit via de notaris te laten verlopen. Ter info.in deze testamenten zijn geen "optie" kinderen meegenomen.  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 18 jun 2009 11:30 Onderwerp: |
|
|
Zonder de tekst van het testament valt hier geen antwoord op te geven (al ligt het niet voor de hand dat het testament zo is opgesteld dat het vervalt door te trouwen). Het beste is om het de notaris te vragen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 26 jun 2009 7:21 Onderwerp: |
|
|
Het testament vervalt per definitie niet. Dit kan enkel door een herroeping (die in een nieuw testament opgenomen wordt). Het kan wel zijn dat een aantal bepalingen in het testament komen te vervallen door het huwelijk.
Daarvoor verwijs ik ook naar het antwoord van Bona Fides. Met het testament even langs de notaris. Die kan bekijken of de bepalingen zijn komen te vervallen en of het verstandig is om nog iets te regelen. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
|