|
Auteur |
Bericht |
jinko
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 mei 2009 0:44 Onderwerp: Moneybookers probleem |
|
|
Goedeavond allemaal,
ik heb en zit met een probleem
ongeveer 4 a 5 maanden terug zijn er problemen gekomen met moneybookers Ltd
ik heb mijn rekening geactiveerd en mijn bank rekening en legitimatie en adres gegevens laten verfieren door moneybookers.
ik heb 300,- op mijn moneybookers rekening gestort via iDeal, en toen is er kort na 3x een transactie geweest wat totaal bedrag van 2780,- maakte
echter zat er 1 transactie bij van ongveer 900,- die niet voltooit was en moneybookers meteen heel me rekening geblokkeerd heeft!
nu wil ik natuurlijk zoiezo mijn 300,- terug en ook de overige geld!
ik heb toen meerdere malen gebeld met moneybookers en toen hebben ze gezegd dat de security departmend erover ging enz enz enz,, paar dagen later hebben ze zelf 280 euro afgeschreven naar hun zelf er stond bij omschrijving security fee of dergelijke (moet ik opnieuw nakijken bij de screenshots)
ik heb VMP partners (incasso bureau) ingeschakeld maar dit duurt nu toch wel heeel erg lang! ik heb al verschillende telefoontjes gepleegd met VMP partners en die zeggen dat ze er alles aan doen en dat moneybookers zegt dat ik fraude gepleegd heb (wat dus echt niet waar is) terwijl VMP partners continu per post zegt dat zei fraude plegen!
ik wil gewoon mijn geld terug die 2780,- maar bestaat er niet iets van deurwaarders of dergelijke in Engeland? of wat kan ik doen?
dank je wel! |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 11:24 Onderwerp: |
|
|
Ik denk weinig. Daarom krijgen ondernemingen etc. in Nederland vaak te horen om absoluut geen zaken te doen met een ltd.>Limited, omdat deze vaak als onbetrouwbaar aangemerkt worden en een negatief imago hebben. Als er een probleem is verwijzen zij degene naar allemaal bedrijfsinstanties met moeilijke namen, die vervolgens weer doorverwijzen. Het grote nadeel is dat de Engelse wetgeving van toepassing is, erg moeilijk dus, waardoor jouw financiele belang wordt overtroffen door de proceskosten. Het bedrijf waarmee jij zaken doet hoeft zelfs niet feitelijk, wel juridisch, uit Engeland te komen..tegenwoordig kan iedereen binnen de EU een ltd. oprichten.
Voor de juristen onder ons...binnenkort treedt het nieuwe BV recht in werking, met als gevolg dat er steeds minder verschillen tussen de BV en de Ltd. zijn op te merken. Zo vervalt het minimumkapitaal van 18.000 euro en vervalt tevens de verklaring van geen bezwaar, het antecedentenonderzoek. Men kan dan dus een BV oprichten met 1 euro. _________________ Ubi ius ibi actio |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 11:25 Onderwerp: |
|
|
Ik denk weinig. Daarom krijgen ondernemingen etc. in Nederland vaak te horen om absoluut geen zaken te doen met een ltd.>Limited, omdat deze vaak als onbetrouwbaar aangemerkt worden en een negatief imago hebben. Als er een probleem is verwijzen zij degene naar allemaal bedrijfsinstanties met moeilijke namen, die vervolgens weer doorverwijzen. Het grote nadeel is dat de Engelse wetgeving van toepassing is, erg moeilijk dus, waardoor jouw financiele belang wordt overtroffen door de proceskosten. Het bedrijf waarmee jij zaken doet hoeft zelfs niet feitelijk, wel juridisch, uit Engeland te komen..tegenwoordig kan iedereen binnen de EU een ltd. oprichten.
Voor de juristen onder ons...binnenkort treedt het nieuwe BV recht in werking, met als gevolg dat er steeds minder verschillen tussen de BV en de Ltd. zijn op te merken. Zo vervalt het minimumkapitaal van 18.000 euro en vervalt tevens de verklaring van geen bezwaar, het antecedentenonderzoek. Men kan dan dus een BV oprichten met 1 euro. _________________ Ubi ius ibi actio |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 12:46 Onderwerp: |
|
|
Wil ik toch even iets opmerken;
Nagenoeg elke Engelse firma is een LTD en om nu te zeggen dat de Royal Bank of Scotland niet betrouwbaar is gaat mij iets te ver. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 13:10 Onderwerp: |
|
|
Een beursgenoteerd bedrijf is per definitie geen Ltd.
Of je Royal Bank of Scotland Group plc betrouwbaar vindt hangt af van het vertrouwen dat je in grootaandeelhouder Gordon Brown stelt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jinko
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 19:38 Onderwerp: |
|
|
oke maar wat kan ik dus nou doen? Moneybookers LTD zit in engeland en VMP incasso partners kunnen ook niks doen al zeggen ze van wel! welke incasso bureaus heb je nog meer die in NL opereren en in UK (of buitenland)
enige ideeen? het schiet zo niet erg op tussen VMP en Moneybookers ik word er gek van |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 mei 2009 20:20 Onderwerp: |
|
|
Je kan een officiele klacht indien bij de FSA, Financial Services Authority of the United Kingdom. Moneybookers claimt dat zij geautoriseerd is door deze organisatie.
Link:
http://www.fsa.gov.uk/ |
|
|
|
 |
jinko
|
Geplaatst: vr 22 mei 2009 23:34 Onderwerp: |
|
|
wat kan ik dan het beste precies doen?  |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 24 mei 2009 16:36 Onderwerp: |
|
|
Bij Moneybookers een officiele (per aangetekende brief) klacht indienen en bij een serieus antwoord alsnog een klacht indienen bij het FSA en dit alvast melden aan Moneybookers.
Zo te zien is het een legitieme organisatie, dus kunt u er ook officieel klagen en zullen zij alles doen om te voorkomen dat deze klacht bij het FSA terecht komt.
Dus in uw beste Engels (hoeft helemaal niet ingewikkeld) een klacht indienen en dan zal alles wel goed komen.
Doe daar zoveel mogelijk kopieen bij waarmee uw beweringen worden gestaafd. |
|
|
|
 |
jinko
|
Geplaatst: di 30 jun 2009 1:38 Onderwerp: |
|
|
ik heb al via de PNP incassopartners alle documenten opgestuurd en die zijn ermee bezig! als hun het al niet kunnen wat ben ik dan?
groetjes |
|
|
|
 |
Nautica
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 jul 2009 11:09 Onderwerp: |
|
|
Blijf weg bij die oplichters. Ik werk al ruim 5 jaar met Paypal zonder problemen. Sinds April ging ik ook met Moneybookers in zee. Kreeg ineens een chargeback van een klant die dus de betaling bij de creditcard maatschappij heeft teruggedraaid... zegt moneybookers. Gelukkig stond mn saldo op 0,00 omdat ik net alles naar mn bank had laten overboeken dus konden ze het niet inhouden.
Contact opgenomen met de klant en deze zegt helemaal de betaling niet te hebben teruggedraaid...HuH. _________________ Luctor et Navigare |
|
|
|
 |
|