|
Auteur |
Bericht |
Gilgamesh
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 jun 2009 17:19 Onderwerp: Onderdeel niet meegeleverd |
|
|
Hi,
Vorige week heb ik enkele computeronderdelen besteld via een webshop. Afgelopen zaterdag werden twee pakketten netjes afgeleverd. Helaas blijkt een onderdeel niet aanwezig hoewel het op de pakbon wel is afgevinkt.
Direct de webshop gebeld, maar volgens de servicedesk was de webshop alleen door de weeks bereikbaar. Ze zou het doorgeven en dan komt alles goed. Zelf nog een mailtje erachteraan gestuurd.
Maandagmorgen zelf maar eens gebeld halverwege de ochtend, want hoorde maar niets. Afspraken wanneer ze terugbellen worden niet nagekomen en moet telkens maar zelf bellen. Ook nu zou ik teruggebeld worden door de leidinggevende, maar uiteraard hoor ik niets.
Situatie momenteel:
Volgens de webshop is hun voorraad juist, dus het onderdeel zou geleverd moeten zijn. Moet wat foto's sturen van de verpakking en de maten van de doos opgeven zodat zij kunnen kijken of alle onderdelen wel in de doos passen. Volgens mij niet namelijk met alle vulling die erin zat.
Nu is men het gewicht van de doos aan het checken met het gewicht dat volgens TNT is verzonden. Dit gewicht is zelfs zwaarder dan de verpakking inclusief het onderdeel, dus dat wordt nader onderzocht.
Ik word behandeld als een oplichter en de bewijslast ligt blijkbaar bij mij.
Wat zijn mijn opties als de webshop claimt dat ik het onderdeel gewoon ontvangen heb?
Alvast bedankt,
G |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 22 jun 2009 17:57 Onderwerp: |
|
|
Heb je bij ontvangst getekend en zo ja, waarvoor precies? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gilgamesh
|
Geplaatst: ma 22 jun 2009 18:30 Onderwerp: |
|
|
Ja ik heb getekend voor de ontvangst van twee pakketten.
Is het de bedoeling dat ik in bijzijn van de postbode de pakketten open om de pakbon te controleren? |
|
|
|
 |
Gilgamesh
|
Geplaatst: ma 22 jun 2009 18:56 Onderwerp: |
|
|
Ben zojuist gebeld door de leidinggevende van de webshop. Ondanks dat aan hun zijde alles erop wijst dat het onderdeel is verzonden, kunnen ze niet bewijzen dat ik het onderdeel heb ontvangen. Ze hebben daarom, gelukkig, besloten het onderdeel alsnog toe te sturen.
Wel zijn zij voornemens het logistieke proces zo aan te passen dat men op camera vastlegt wat er in een doos gaat alvorens deze verzonden wordt. Goed idee wat mij betreft want iemand daar heeft nu het onderdeel.
De webshop had ook anders kunnen beslissen en ik vraag me af wat ik in die situatie had kunnen doen? Ik zal in het vervolg (nog) voorzichtiger moeten zijn.
/G |
|
|
|
 |
|