|
Auteur |
Bericht |
marconny van hooren
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 12 jul 2009 23:44 Onderwerp: Water-overlast n.a.v. weghalen schot/waterkering in dakgoot/ |
|
|
Ik heb een hoekwoning in een rij van 4 onder 1 kap (lees dak). Nu heb ik sinds kort een nieuwe buurman en die is zo vriendelijk geweest om het schot c.q. waterkering in de dakgoot weg te halen.
Mijn vragen zijn concreet:
1) mag dit zo maar en
2) wat kan ik doen om bovenstaande schot terug-geplaatst te krijgen ?
P.S. Kan iemand mij helpen aan het wets-artikel over "spijker- of nagelvast etc.."
Bij voorbaat reeds bedankt. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 13 jul 2009 8:23 Onderwerp: |
|
|
Voor de discussie m.b.t. aard en nagelvast zou je kunnen kijken naar:
http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Nagelvaste+bevestiging+aan+een+woning/t/13133/
1. Ik heb geen technische achtergrond, maar vaak wordt een toevoeging aan een huis niet voor niets geplaatst. Wat is de reden dat een dergelijk schot er zit en weet je de beweegredenen van jouw buurman?
2. Ik neem aan dat je juridische stappen bedoeld? In uitertste gevallen kun je een kort geding/bodemzaak aanspannen. Echter, hier wordt de verstandhouding denk ik niet veel beter van. Heb je al om de tafel gezeten om jouw belang van het schot af te wegen tegenover de zijne? |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 jul 2009 14:17 Onderwerp: |
|
|
Wat is Quote: | het schot c.q. waterkering in de dakgoot | ?? |
|
|
|
 |
marconny van hooren
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 jul 2009 15:24 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Wat is Quote: | het schot c.q. waterkering in de dakgoot | ?? |
Met schot c.q. waterkering in de dakgoot wordt hier een afscheidings-wand(je) bedoeld dat moet zorgdragen dat het regen-water in de dakgoot niet naar de buren toe wordt afgevoerd maar op hun eigen afvoer-pijp naar de riolering. Om genoeg verval/afvoer in de regengoot te krijgen heeft de buurman zijn eigen stuk dakgoot - in het midden - gaan verhogen zodat al het regenwater bij zijn buren afgevoerd wordt.
Een en ander betekent dat de buren, zowel de andere buurman (rechts) als ikzelf (links), bij een hoosbui het water van de middelste woning niet kunnen afvoeren (te weinig capaciteit) waardoor het regenwater over de dakgoot plenst en de "boosdoener" nergens last van heeft. N.a.v. voren-staande heb ik mijn direkte buurman dit voorgelegd c.q. hierop aan-gesproken waarop wordt gereageerd met: "Dat is dan jouw probleem!!". |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 jul 2009 21:18 Onderwerp: |
|
|
Gewoon: verwijderen van een afscheiding, die je niet wil missen; een oplossing voor een verstopping in zijn eigen regenpijp?
Aangetekende brief, aangifte bij de politie, enkele offertes loodgieter, kantonrechter?? |
|
|
|
 |
|