Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 8:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Goederenrecht
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 01 apr 2010 9:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik dacht ook heel lang aan Longa Manu. Kwam behoorlijk in tijdnood. Overigens weet ik vrijwel zeker dat ik het tentamen niet gehaald heb. Maar ik wilde gewoon een keer kijken hoe of wat, bovendien heb ik die dag 2 tentamens gemaakt. Hier heb ik lering uitgetrokken. Dat doe ik dus echt nooit meer. Halverwege Goederen zat ik er helemaal doorheen. Mijn eerdere tentamen jeugdrecht heb ik denk ik wel gehaald!!

Nobility

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 19:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cijfers van Europees Recht staan online. Hoe is het gegaan Patricia ? Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2010 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja goed. Ik heb een 7 gehaald. Ben er echt blij mee. Het eerste semester is nu volledig afgerond. Nog 4 vakken voor mijn bachelor. Ik stoom lekker door.

Nobility

BerichtGeplaatst: za 10 apr 2010 10:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Ja goed. Ik heb een 7 gehaald. Ben er echt blij mee. Het eerste semester is nu volledig afgerond. Nog 4 vakken voor mijn bachelor. Ik stoom lekker door.

Gefeliciteerd, dat is lekker. Dat diploma komt er wel binnenkort Wink
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou als het goed is komen morgen de cijfers van Goederenrecht. Ik gok op een 3 haha maar we zullen zien.

Nobility

BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 20:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Nou als het goed is komen morgen de cijfers van Goederenrecht. Ik gok op een 3 haha maar we zullen zien.

Beetje positief blijven Wink

Het is sowieso moeilijk in te schatten met alleen maar open vragen. Je kan voor je gevoel een 8 hebben maar een 4 in het echt, of in jouw gevoel een slecht gevoel en ook een 8 hebben. Of sowieso een 6.

Ik blijf voor je duimen iig.
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 8:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou het valt me nog mee. Ik heb een 4. Nou ja ik had ook niet heel erg hard geleerd. In juni heb ik gelukkig meer tijd. 3 tentamens in 1 week. waarvan 2 op 1 dag is mij toch echt een beetje te veel.

Patricia20

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 8:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou het valt me nog mee. Ik heb een 4. Nou ja ik had ook niet heel erg hard geleerd. In juni heb ik gelukkig meer tijd. 3 tentamens in 1 week. waarvan 2 op 1 dag is mij toch echt een beetje te veel.

Uitgangspunt is nog steeds 4 vakken. Ik had goederen al meegerekend.

Nobility

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 9:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:

Uitgangspunt is nog steeds 4 vakken. Ik had goederen al meegerekend.

Jammer maar als ik over het algemeen kijk is goederenrecht niet echt goed gemaakt, ik tel 2'en, 3'en etc -- af en toe een 6'je maar ik denk dat veel mensen een herkansing hebben. Vraag me af hoe hoog het slagingspercentage is.

Nog 4 te gaan, laat het aftellen beginnen Wink
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 9:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Precies. Heb jij het wel gehaald? vast wel.

Groetjes!!

Nobility

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 9:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb 'm niet gemaakt, ik had een criminologie tentamen dat botste qua tijd met goederenrecht. Maar volgens mij hebben ze heel die dag volgepland als jij ook al meerdere tentamens had Confused

Ik heb gekeken naar de herkansingsdata en goederenrecht kwam het beste uit aangezien die ergens rond de 20e/21e/22e (ff nakijken) van juni wordt gehouden. Mijn laatste tentamen voor de zomervakantie.

Trouwens welke vakken moet je nog doen?
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik moet nog 4 vakken. Rechtsfilosofie, Staats en bestuursrech, rechtseconomie. dus dat zijn best nog wel een paar vakken maar heb er wel vertrouwen in. Die planning is af en toe inderdaad hopeloos. Nu is het voor mij wel aardig verdeeld. 2 om 2..

Nobility

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet jij trouwens hoe Goederenrecht is gemaakt? Als ik die cijfers zie krijg ik geen goede indruk.

Die eerste twee heb je over een maandje binnen als alles goed gaat Wink Nog een tip, JOHO heeft een bundel oefententamens voor staats en bestuursrecht. Zo heb ik eigenlijk voor mijn allereerste tentamen in Leiden ooit - inleiding staats- en bestuursrecht - een goed cijfer gehaald.

En die planning is altijd tricky -- zo gaan de lessen door van criminologie tijdens een tentamenweek van rechten -- en andersom. Razz
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze houden echt geen rekening met de ambitieuze student, die extra vakken willen doen, of een 2e studie of een stage ofzo. Ik ben deze week druk bezig geweest met rechtsfilosofie, en daar heb ik best wel vertrouwen in nu. Komende week begin ik met staats- en bestuursrecht. Ik heb me ook ingeschreven voor een capita selecta training. Normaal ben ik daar niet zo fan van. Maar in dit geval heb ik er dan wel weer minstens 12 uur extra inzitten.

Nobility

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 18:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes met leren Wink

Ik heb nog niet echt de kans gehad. Ik heb nog een paper over Koos H met criminologische theorie in te leveren die voor 25% telt, bovendien hoorde ik woensdag in een HC dat ik een SPSS (statistische rekentoets) vrijdag op BB komt die ook voor 20% telt terwijl die woensdag de 28e moet worden ingeleverd. Daarna ga ik me volledige storten op de komende tentamens.

Bovendien was er vandaag een strafrecht gastcollege met een strafrechter, parketsecretaris, wetgevingsjurist (dat is niks voor mij), strafpleiter etc.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 9 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds