|
|
| Auteur |
Bericht |
Maner
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 jun 2009 10:01 Onderwerp: minuren, daarna overwerken |
|
|
Ik heb een contract van 40 uur p/w. Sinds half mei werk ik minder uren, om vervolgens in de vakantieperiode het werk erbij te nemen van mijn collega's die dan op vakantie zijn. Ik bouw dus minuren op. Ik krijg wel gewoon 40 uur uitbetaald.
Als ik echter ga berekenen hoeveel ik extra zal werken in de vakantieperiode, blijkt dat ik te veel minuren zal hebben in september.
Mijn baas wil deze uren dan van mijn vakantieuren inhouden of minder loon betalen. De keus is aan mij....
Ik wil echter geen van beide. Mag hij dit zomaar volgens de wet? Zo niet kan iemand mij een link geven waar dit in de wet omschreven is? Dan kan ik hem daarmee om zijn oren slaan.
P.S. Mijn jaarcontract loopt af op 1 oktober. |
|
|
|
|
 |
memolen
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 jul 2009 21:03 Onderwerp: Compensatie minuren |
|
|
| Het klink mij redelijk in de oren. Je schrijft dat je geen van beide wil. Wat wil jij dan wel? Werken voor je minuren? Lijkt me ook redelijk. Wat me verbaast, is dat jullie niet samen vooraf hebben bekeken hoeveel uren je zou werken voor de op vakantie zijnde collega’s. Dan had je die uren eerst minder kunnen werken, en hadden jullie dit kunnen voorkomen. Wie is dit aan te rekenen? Wat hebben jullie vooraf precies afgesproken? Is dit een contractuele afspraak? Of iets dat jullie samen geregeld hebben? ‘Om de oren slaan’ lijkt me geen basis voor een vruchtbare oplossing. |
|
|
|
|
 |
|
|