Content Syndication
|
|
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
|
| Auteur |
Bericht |
slavko
|
Geplaatst: do 11 jun 2009 22:15 Onderwerp: WW en bijbaan alleen in zomermaanden |
|
|
Hallo,
Wederom kom ik met een bijzondere vraag. Dit concludeer ik omdat de zoek optie niets heeft opgeleverd.
Een kennis van mij is kortgeleden door reorganisatie is WW beland.
12 jaar lang heeft hij naast zijn gewone baan een bijbaan gehad op basis van 0 uren contract. In principe voerde hij de werkzaamheden alleen uit in de zomer periode omdat het een recreatie bedrijfje gaat.
Nu hoor ik van hem dat hij van UWV de uren die hij nu zou willen werken op de recreatieplas, wat hij dus al 12 jaar naast zijn gewone baan doet, gekort zou kunnen krijgen op zijn uitkering.
Dit klinkt volkomen belachelijk in mijn oren en veroorzaakt enige kortsluiting tussen mijn hersencellen door logica gebrek.
Is er iemand die me uit kan leggen of dit wettelijk wel mag?
Het lijkt mij toch dat ze daar niet naar mogen kijken en alleen de weggevallen inkomen moeten aanvullen. Ik kan het wel begrijpen dat indien er nog een 3e werkgever in beeld zou komen dat dat wel gekort wordt op zijn standaard baan.
Bij voorbaat dank.
Slavko |
|
|
|
|
 |
memolen
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 jul 2009 20:52 Onderwerp: Bijbaan en in de WW |
|
|
Beste Slavko,
Van belang is wat de situatie precies was op de datum dat de kennis in de WW kwam. Werkte hij op dat moment daadwerkelijk ook in het recreatiebedrijfje? Zo niet dat kan het UWV de uren, die hij op enig moment wel in de recreatie gaat werken, korten op zijn uitkering.
Als hij op het moment dat hij in de WW kwam, wel al daadwerkelijk in de bijbaan aan het werk was, dan wordt door het UWV niet gekort.
Groeten,
Mayke |
|
|
|
|
 |
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|