|
Auteur |
Bericht |
muts99
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 jun 2009 20:25 Onderwerp: Vakantiedagen bij niet verlengen contract |
|
|
Hallo,
Hopelijk kan iemand mij snel van advies voorzien... Mijn man heeft een tijdelijk contract dat afloopt op 24 juli as. Zijn werkgever heeft hem vorige week donderdag een nieuw contract aangeboden, wederom voor bepaalde tijd. Nu is het zo dat mijn man ook al bezig was met een nieuwe baan en daar na bouwvak-vakantie aan de slag gaat. Zijn huidige werkgever baalt hier blijkbaar van want nu is het betere getreiter begonnen. Zijn baas geeft aan dat hij dan nu al zijn vrije vakantiedagen verplicht op moet nemen (vanaf morgen) omdat hij dit niet na het aflopen van het contract in juli mag doen.
Dit lijkt mij raar aangezien de vakantiedagen in de bouwsector aan het begin van het jaar worden doorgegeven en dus vastliggen. Nu kan het toch niet zo zijn dat mijn man vanaf morgen thuis zit drie weken, dan vier weken onbetaald vrij moet nemen (ivm onze geplande vakantie) en dat allemaal eenzijdig bepaald?
Graag iemands advies
groeten
Saskia |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 29 jun 2009 20:55 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat kan niet. Het plannen van de vakantie moet in overleg, en dat is blijkbaar ook al gebeurd. De werkgever zal niet opgenomen vakantiedagen aan het einde van de arbeidsovereenkomst moeten uitbetalen. (En je man heeft dan bij zijn nieuwe werkgever evenveel recht om onbetaald verlof op te nemen.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 29 jun 2009 20:55 Onderwerp: |
|
|
nee, dat kan niet. Die vakantie was toch al in overleg bepaald. |
|
|
|
 |
muts99
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 jun 2009 21:04 Onderwerp: |
|
|
Hartstikke bedankt! Ik heb inmiddels in de CAO ook de betreffende tekst gevonden. Hierin staat inderdaad dat hij of uit moet betalen of mijn man in de gelegenheid moet stellen de dagen alsnog op te nemen.
Is er een verschil met ADV dagen?
gr
Saskia |
|
|
|
 |
|