Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Boetes CJIB ni...
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 28 jun 2025 18:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Overlast van Huiseigenaren..
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
slavko

BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 0:31    Onderwerp: Overlast van Huiseigenaren.. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo.

In ons appartementen complex is er een overlast veroorzaker aanwezig.
Het zijn koop woningen.

Zijn praktijken zijn nu ongeveer 3 jaar getolereerd maar nu hebben alle omliggende buren er genoeg van gehad. We hebben al wat geinformeerd naar de manieren om deze man uit ons VVE te zetten (dus te laten vertrekken) maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. VVE bestuur werkt met ons mee.

We hebben voldoende meldingen gedaan bij de justitie. We hebben voldoende keren de desbetreffende persoon aangesproken op zijn gedrag, die van zijn bezoekers en van zijn huisdier(hond) . Helaas gaat het altijd een poosje goed en dan valt onze buurman weer in herhaling.

Mijn vraag is dus eigenlijk hoe je iemand met een koopwoning kunt dwingen om te vertrekken?

Ik heb al dingen gelezen voor huurders, helaas ben ik nog weinig tegen gekomen voor huis eigenaren.

Moeten we hier mee naar de rechter, gemeente of wat voor instantie zou ons kunnen helpen.

Overigens is de desbetreffende persoon een poosje uit de schuldsanering. Hij dreigt nu wel weer in financiele problemen te zitten, of na ja, ik denk dat zijn koelkast en wiet kastje wel vol zitten maar dat zijn gas, water en licht op de 2e plaats zijn gekomen en niet betaald zijn...
Ik heb begrepen dat hij weer schuld sanering aan ging vragen, is er ook een mogelijkheid om dat tegen te kunnen houden? Door bijvoorbeeld een bezwaar bij de stichting schuldhulp in te dienen?? Zoals ik het nu heb beredeneerd is het enige mogelijke oplossing om deze man aan te pakken is door zijn zwakke punt in zijn financien en omgaan met zijn financien. Weer hulp van schuldsanering zou niet bevordelijk zijn voor onze rust, veiligheid of woning waarde...

Ik zou alle adviesen kunnen warderen, ik heb namelijk geen idee waar we moeten beginnen.

Alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 8:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tweede keer schuldsanering binnen afzienbare tijd gaat niet lukken.

Mogelijk kunt u bij de rechter een verbod vorderen op de overlastgevende activiteiten, op last van een dwangsom.

Op het moment dat de dwangsom vervalt, kunt u tot executie over gaan. Ook de verkoop van het appartementsrecht zou daaronder kunnen vallen.
Bekijk de homepage
slavko

BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Betse StevenK,

Hartelijk dank voor uw genomen moeite.

Wat de schuld sanering betreft, heb ik idd ook gelezen dat hij KAN afgewezen worden. Hopelijk gebeurt dat ook.

Quote:
Mogelijk kunt u bij de rechter een verbod vorderen op de overlastgevende activiteiten, op last van een dwangsom.

Kunt u dit misschien nader toelichten? Hoe gaat dat in zijn werk?
Moet ik dan een advocaat in arm nemen met deze opdracht of gebeurt dat via de justitie?

Puur uit interesse:

En wat houdt dat verbod in? Ik begrijp dat hij dan overlast niet meer mag veroorzaken maar over wat voor periode gaat dat? Wat voor dwangsommen moet ik me daarbij voorstellen?

Hopelijk wilt u dit toelichten.
Alvast bedankt
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 20:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Moet ik dan een advocaat in arm nemen met deze opdracht of gebeurt dat via de justitie?

U dient een advocaat in de arm te nemen.

De overlastgever is aan te spreken via het burenrecht. Dat regelt de rechten en plichten van de eigenaren van naburige erven. Bij overlast kan bovendien ook nog beroep worden gedaan op een onrechtmatige daad. De overlast moet in beide gevallen wel worden bewezen! Zorg dus voor een deugdelijk ‘overlastdossier’. Een bodemprocedure duurt jaren. Kies voor een kort geding. Dat is een snelle procedure van meestal 4 tot 8 weken. Met een lichtere bewijslast: u hoeft geen sluitend bewijs te leveren. U kunt volstaan met het aannemelijk maken van uw stellingen/aannemelijk maken dat er sprake is van een duidelijk geval van overlast.

Ik pb u nu de naam en adresgegevens van een, voor u, goede overlastadvocaat.
Ongetwijfeld zijn er meer goede overlastadvocaten!
slavko

BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte juristen,

Ik heb nu in ieder geval een idee hoe de zaak aan te pakken.

Hartelijk dank voor uw feedback.
slavko

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om hier nog eens op terug te komen voor de mensen met hetzelfde probleem.

We hebben na een gesprek met de Politie de Burgemeester en Wethouders aangeschreven met een inhoudelijke brief over de ernst van de situatie.

Tot ons genoegen hebben de heren de situatie zodanig aangepakt dat de buurman er nog wel is maar dat de overlast binnen acceptabele normen is gebleven. We wonen wel in een flat dus een beetje begrip moet er ook wel wezen.

Ik weet niet exact wat er gebeurd is of wat voor sancties opgelegd zijn maar de brieven hebben wel geholpen.

Dus mocht je een dergelijk probleem hebben dan is dit misschien wel een optie voor je een gerechtelijke procedure gaat starten.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 12:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt dat je daar even een update over geeft en goed te lezen dat jullie het zonder gerechtelijke procedure toch naar tevredenheid hebben kunnen oplossen!
slavko

BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het minste wat ik kan terugdoen.
Ik ben ook heel blij dat ik me hier verder niet in vast hoef te bijten en dat het zo geregeld is.

gr
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 18:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is een felicitatie waard!
Goed dat je laat weten hoe het is afgelopen. Wat je zelf al zegt; ook nuttig te weten voor mensen in het zelfde schuitje hoe een moeilijke situatie kan verlopen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds