|
Auteur |
Bericht |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
|
Geplaatst: do 02 apr 2009 13:43 Onderwerp: Vordering abonnementsgeld |
|
|
Ik heb even een korte vraag.
Mijn moeder heeft me 3 jaar geleden een abonnement kado gedaan, waarmee ik af en toe kon gaan zeilen.
Nu is het probleem dat zij dat abonnement op mijn naam heeft afgesloten, dus met mijn adres en naam. Maar met haar rekeningnummer, zij betaalde dus steeds de abonnementskosten.
Nu betaalt ze deze niet meer, maar blijkt het abonnement niet te zijn opgezegd. Het gevolg is dat de organisatie het abonnementsgeld niet heeft ontvangen en nu aangeeft dat ik deze moet betalen. Ik vroeg me af of ik dit moet doen. Ik heb zelf nooit een overeenkomst met het bedrijf gesloten, maar m'n moeder heeft het eea via internet ingevuld.
Laatst aangepast door dof op di 07 apr 2009 13:39, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 17:23 Onderwerp: |
|
|
Iemand een idee? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 17:48 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij moet jij gewoon betalen. De overeenkomst is, zij het via een tussenpersoon, op jouw naam afgesloten. Je zult nu zelf moeten opzeggen om er voor de komende jaren onderuit te komen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 19:50 Onderwerp: |
|
|
Je kunt natuurlijk proberen de kosten op je moeder te verhalen  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 05 apr 2009 20:48 Onderwerp: |
|
|
Hahaha, dat wilde ik nou juist niet schrijven ...... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: ma 06 apr 2009 0:48 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Volgens mij moet jij gewoon betalen. De overeenkomst is, zij het via een tussenpersoon, op jouw naam afgesloten. Je zult nu zelf moeten opzeggen om er voor de komende jaren onderuit te komen. |
Dus op het moment dat ik voor jou besluit een abonnement te nemen, moet jij dat betalen? |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: ma 06 apr 2009 22:05 Onderwerp: |
|
|
Als ik door gewoon rustig tijden lang gebruik te maken van de dienst niet protesteer wel ja. Dat moet je dan zien als (stilzwijgende) bekrachtiging van jouw handelen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: di 07 apr 2009 7:30 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Als ik door gewoon rustig tijden lang gebruik te maken van de dienst niet protesteer wel ja. Dat moet je dan zien als (stilzwijgende) bekrachtiging van jouw handelen. |
Waarom zou ik daar problemen mee hebben als ik er niets voor betaal? |
|
|
|
 |
apconius
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 42
|
Geplaatst: di 07 apr 2009 8:35 Onderwerp: |
|
|
omdat iets op jou naam is gezet, zonder je toestemming..... dit zorgt er onderanderen voor dat je dus zonder bezwaar te maken binnen al die jaren beland in een situatie waarin jij als contractant wordt beschouwd en dus schuldenaar in partij bent. |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: di 07 apr 2009 13:35 Onderwerp: |
|
|
apconius schreef: | omdat iets op jou naam is gezet, zonder je toestemming..... dit zorgt er onderanderen voor dat je dus zonder bezwaar te maken binnen al die jaren beland in een situatie waarin jij als contractant wordt beschouwd en dus schuldenaar in partij bent. |
Ik was niet op de hoogte van de overeenkomst, hoe moet ik dan bezwaar maken? |
|
|
|
 |
apconius
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 42
|
Geplaatst: di 07 apr 2009 14:03 Onderwerp: |
|
|
ben je ook niet gaan zeilen of dat wel en dacht je dat er enkel los voor die keren werd betaald door je moeder?
Als je daar nog nooit bent geweest is het wellicht een ander verhaal, maar als jij gewoon gebruik hebt gemaakt van je abbonement, dan is het feit dat je niets van een dergelijke overeenkomst wel wat moeilijker aantoonbaar. Hierbij moet je trouwens ook denken aan het ontvangen van post van hun waaruit lidmaatschap zou kunnen blijken... |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: di 07 apr 2009 14:15 Onderwerp: |
|
|
apconius schreef: | ben je ook niet gaan zeilen of dat wel en dacht je dat er enkel los voor die keren werd betaald door je moeder?
Als je daar nog nooit bent geweest is het wellicht een ander verhaal, maar als jij gewoon gebruik hebt gemaakt van je abbonement, dan is het feit dat je niets van een dergelijke overeenkomst wel wat moeilijker aantoonbaar. Hierbij moet je trouwens ook denken aan het ontvangen van post van hun waaruit lidmaatschap zou kunnen blijken... |
Ik heb een cursus gekregen, die heb ik gevolgd. Ik ging er vanuit dat het enkel die cursus was. Met het abonnement heb ik nooit iets gedaan.
Wij gooien alle post weg die ons als reclame drukwerk tegemoet komt. Of moet ik elke keer de enveloppen van uitvaartcentra, loterijen, verenigingen gaan openen om te kijken of ik niet toevallig lid ben geworden? We lezen alleen de post waarvan we weten dat we een overeenkomst hebben. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: di 07 apr 2009 15:09 Onderwerp: |
|
|
Quote: | We lezen alleen de post waarvan we weten dat we een overeenkomst hebben. | En je moeder zou dat behoren te weten.
Dof, je hoeft van mij niet te betalen, hoor. Moet je helemaal zelf weten. Ik vrees alleen dat de rekening dan wel eens hoog kon oplopen, that's all.
Je kunt proberen even te overleggen met het desbetreffende bedrijf. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
dof
|
Geplaatst: di 07 apr 2009 16:00 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Quote: | We lezen alleen de post waarvan we weten dat we een overeenkomst hebben. | En je moeder zou dat behoren te weten.
Dof, je hoeft van mij niet te betalen, hoor. Moet je helemaal zelf weten. Ik vrees alleen dat de rekening dan wel eens hoog kon oplopen, that's all.
Je kunt proberen even te overleggen met het desbetreffende bedrijf. |
Probleem is alleen dat ik niet thuis woon en m'n moeder dus nooit die post ziet  |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 21:49 Onderwerp: |
|
|
Dat hoeft ook niet. Je moeder weet dat er een overeenkomst is want die heeft ze afgesloten. Dat ze dat misschien inmiddels vergeten is en dat jij post van het desbetreffende bedrijf niet openmaakt doet niet terzake. Dat komt gewoon voor jullie rekening. Punt.
Quote: | Het gevolg is dat de organisatie het abonnementsgeld niet heeft ontvangen en nu aangeeft dat ik deze moet betalen. | Dat is dan wel tot je gekomen????
Dof, het is heel simpel:
1. je betaalt nu en zegt meteen de overeenkomst op, zodat je er voor de toekomst af bent of
2. je betaalt niks en dan meldt zich vanzelf een gezellige deurwaarder.
Maar dat weet je best. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|