Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
flying69dutchman
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 31 mei 2009 20:09 Onderwerp: Vakantie |
|
|
Hai
Ik ben sinds vijf jaar gescheiden, maar de communicatie tussen mijn exvrouw en mij verloopt zachtzinnig gezegd niet echt soepel.
Dit houdt in dat ik niets over de kinderen en hun prestaties te horen krijg, oftewel niets over schoolprestaties, sporten hobbies, problemen en noem maar op.
Nu wil het volgende zich voordoen ik zou graag in juli met mijn kinderen en met mijn vriendin en haar dochter naar Belgie gaan. Ik heb zelf drie kinderen van 12-10 en 7 jaar oud. Omdat ik wilde boeken ivm de vol is vol opmerking, heb ik mijn ex gevraagd of ik ze mee mocht nemen op vakantie, maar daar moest ze nog even over nadenken, maar wat betreft de opmerking maar vol is vol gaf ze te kennen, dat ik toch beter voor ons en de kinderen, alvast moest boeken. Nu er geboekt is heeft ze te kennen gegeven dat mijn drie kinderen die ik nu om en om zie, dit in verband met het feit dat mijn oudste twee jongens het niet kunnen vinden met elkaar, dat ik ze in het vervolg alle drie tegelijk moet ontvangen iedere twee weken.
Onze regeling loopt al twee jaar en loopt goed zowel voor mij als voor de kinderen.
Maar zij ziet het als hoe kun je met alle drie op vakantie gaan, terwijl in de weekenden drie teveel is.
Ik kan haar niet aan haar verstand brengen dat het niet het feit is dat het teveel is, als wel het feit dat de oudste twee jongend het niet met elkaar kunnen vinden, het geen waar je op een camping geen probleem mee hebt omdat dan ieder zijn eigen weg gaat.
Maar ze blijft bij haar standpunt dat ik ze alleen mee krijg als ik in de toekomst de kinderen alle drie iedere twee weken in het weekend verzorg.
Ook speelt het feit dat de kinderen erachter komen dat hun moeder allemaal persoonlijke spullen van mij op haar zolder heeft waarvan ze altijd beweert heeft deze niet in haar bezit te hebben (diefstal dus).
Wat betreft de vakantie heeft ze via de griffier destijds vast laten liggen dat ze met twee weken vakantie akkoord gaat en de rechter heeft te kennen gegeven dat ik recht heb op twee weken vakantie met de kinderen. Maar ze houdt voet bij stuk.
Volgens de advokaar kan ik een kort geding aanspannen maar dit gaat waarschijnlijk weer een 500 euro kosten. Wat zijn de beste adviezen en stappen hierin die ik zou kunnen ondernemen.
Een wanhopige vader |
|
|
|
 |
Joow
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 31 mei 2009 22:34 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Wat zijn de beste adviezen en stappen hierin die ik zou kunnen ondernemen. |
Je kinderen in de toekomst zoals zij al aangaf: allemaal om het weekend bij je hebben. Zij heeft alle drie de kinderen (van jullie) elke dag - behalve dan dat weekend als jij ze hebt - bij zich?
Ik zie dat probleem niet? Misschien zou je die twee kinderen die niet goed met elkaar op kunnen schieten hierin begeleiden, zodat zij wél met elkaar kunnen opschieten, zo wie zo elkaar tolereren? _________________ Groetjes Joow.
Wie naar het verleden kijkt, staat met de rug naar de toekomst |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 31 mei 2009 22:51 Onderwerp: |
|
|
Ik kan me je stress hierover goed voorstellen, maar je advocaat heeft m.i. gewoon gelijk: het enige dat jij in deze situatie nog lijkt te kunnen doen is naleving van de getroffen regeling proberen af te dwingen.
Ik vermoed zo dat dan ook wel een kostenveroordeling kan volgen, zodat jij niet voor die extra kosten opdraait, al zul je de advocatenkosten nu wel even moeten voorschieten. Vraag dat even na. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 jun 2009 9:11 Onderwerp: |
|
|
.. |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 9:53 Onderwerp: |
|
|
Als ik dit verhaal lees zie ik diskwalificatie van ouders. Dit is niet goed te noemen en zeker niet bij een scheiding waar kinderen bij zijn betrokken.
Daarnaast geeft je aan dat de oudste kinderen het niet met elkaar kunnen vinden? Hierover heb ik wat vragen?
waardoor denk je dat het komt dat de twee oudste niet met elkaar op kunnen schieten?
Laten ze dit gedrag bij moeder ook zien?
ik deel de mening van Joow dat je vwb de twee oudste kinderen moet kijken naar mogelijkheden om te investeren om deze onderlinge relatie te verbeteren. Daarnaast zou ik, maar dat is persoonlijk, er voor gaan, als dat mogelijk is natuurlijk, om alle kinderen bij elkaar te hebben ook gedurende de weekenden.
Quote: | Onze regeling loopt al twee jaar en loopt goed zowel voor mij als voor de kinderen. |
Je bedoeld hiermee de regeling dat je je kinderen om en om ziet in de weekenden. Maar staat deze regeling zo op papier. Vwb de vakanties is er geen probleem nu je twee weken alle drie kinderen meeneemt. Je wil nu alleen de kinderen meenemen onder de voorwaarde dat je ze daarna in de weekenden ook alle drie krijgt.
Juridisch is het dan van belang wat omtrent de weekenden exact is vastgesteld door de rechter. Vwb de weekenden weten we dat nog niet. Indien de regeling die je de afgelopen twee jaar hebt uitgevoerd is vastgelegd, kun je stappen ondernemen om je ex partner zich er aan te laten houden. (er zijn meerdere opties.) Het is voor de kinderen niet handig om nu ja te zeggen zodat de vakantie is gered en na de vakantie terug te komen op deze afspraak en maar een/of twee kinderen mee te nemen. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 17:06 Onderwerp: |
|
|
Joow schreef: | Misschien zou je die twee kinderen die niet goed met elkaar op kunnen schieten hierin begeleiden, zodat zij wél met elkaar kunnen opschieten, zo wie zo elkaar tolereren? | Kinderen bijbrengen met anderen uit te komen, is één van de belangrijkste taken van de ouders |
|
|
|
 |
flying69dutchman
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 18:59 Onderwerp: |
|
|
klokluider schreef: | Als ik dit verhaal lees zie ik diskwalificatie van ouders. Dit is niet goed te noemen en zeker niet bij een scheiding waar kinderen bij zijn betrokken.
Daarnaast geeft je aan dat de oudste kinderen het niet met elkaar kunnen vinden? Hierover heb ik wat vragen?
waardoor denk je dat het komt dat de twee oudste niet met elkaar op kunnen schieten?
ik deel de mening van Joow dat je vwb de twee oudste kinderen moet kijken naar mogelijkheden om te investeren om deze onderlinge relatie te verbeteren. Daarnaast zou ik, maar dat is persoonlijk, er voor gaan, als dat mogelijk is natuurlijk, om alle kinderen bij elkaar te hebben ook gedurende de weekenden.
Quote: | Onze regeling loopt al twee jaar en loopt goed zowel voor mij als voor de kinderen. |
Je bedoeld hiermee de regeling dat je je kinderen om en om ziet in de weekenden. Maar staat deze regeling zo op papier. Vwb de vakanties is er geen probleem nu je twee weken alle drie kinderen meeneemt. Je wil nu alleen de kinderen meenemen onder de voorwaarde dat je ze daarna in de weekenden ook alle drie krijgt.
Juridisch is het dan van belang wat omtrent de weekenden exact is vastgesteld door de rechter. Vwb de weekenden weten we dat nog niet. Indien de regeling die je de afgelopen twee jaar hebt uitgevoerd is vastgelegd, kun je stappen ondernemen om je ex partner zich er aan te laten houden. (er zijn meerdere opties.) Het is voor de kinderen niet handig om nu ja te zeggen zodat de vakantie is gered en na de vakantie terug te komen op deze afspraak en maar een/of twee kinderen mee te nemen. |
Hai
Wat betreft de oudste twee jongens de oudste is twaalf en de 2de is 10, maar die zit op speciaal onderwijs en loopt in principe een paar jaar op achter. Hij heeft buiten school om ook geen vriendjes. Mijn oudste zoon die van 12, heeft plannen om bij mij te gaan wonen, o.a. omdat zijn broertje teveel op hem leunt, en hij moet alles met hem delen zijn vrienden, zijn vrije tijd en intresses. Maar hij heeft nog meer redenen om bij mij te willen wonen.
Dit probleem is thuis niet echt aan de orde omdat die van 10 de hele middag en avond achter de Nintendo DS zit, of achter de computer. En het gegeven dat die paar uren dat ze samen zijn gewoon een feit is.
Ook heeft mijn oudste zoon problemen met de vriend van zijn moeder, en het feit dat de kinderen van de moeder, thuis niet over hun vader mogen praten.
Wat betreft de omgangs regeling, via de rechtbank is inderdaad vast gelegd, dat alle drie de kinderen, bij mij komen vanaf vrijdagmiddag tot en met zondagavond.
Maar dit heeft een periode opgeleverd waarin het zowel voor de kinderen als voor mij, een onplezierige tijd was. Daardoor ben ik tot een constructie gekomen waarin mijn oudste zoon, samen met zijn zusje kwam en mijn middelste zoon, die de meeste aandacht nodig heeft allen kwam, waardoor ik alle tijd voor hem had. Want ook de jaloursie speelde regelmatig onderling er op.
Deze omgangs regeling loopt inmiddels twee jaar, en sinds kort heeft mijn oudste zoon aan gegeven dat hij liever alleen komt i.v.m. het leeftijds verschil met zijn zusje. Dus nu komt mijn dochter samen met me zoon van 10 jaar en mijn oudste zoon komt apart en ook deze regeling bevalt iedereen erg goed.
Maar het probleem is dat ik ze alle drie mee wil nemen op vakantie. Dit is toegezegd en vast gelegd door de rechter, dat ik hier recht op heb. En mijn exvrouw heeft des tijds aangegeven dat zij het wel kon vinden in een vakantie van twee weken met de kinderen en ook dit is door de griffier zwart op wit gezet.
Alleen nu wil ze dus uit eigen belang, dat ik de kinderen iedere twee weken, alle drie in het weekend neem. en via chantage probeert ze dit af te dwingen door ze niet mee te geven op vakantie.
Alleen als ik er mee akkoord ga krijg ik de kinderen mee heeft ze me via de mail te kennen gegeven.
Eerst was het dat ik en mijn vriendin niet voor drie kinderen konden zorgen, dit terwijl mijn vriendin bij de scouting zit, en daarna kwam ze met het argument dat de kinderen eerst moeten wennen aan het idee van twee weken met hun vader weg, en daar moesten ze dan aan wennen door alle drie in de weekenden naar me toe te komen. Maar nu ik hiermee heb ingestemd zegt ze, je begrijpt ook wel dat dit idee permanent is ook voor na de vakantie
Ik hoop dat dit nog een beetje duidelijkheid geeft op de zaak
Dus wat kan ik het beste doen want een kort geding kost veel geld, en het is voor de kinderen ook niet leuk als ik haar een kort geding aanspan, denk ik. En ik zou graag met de kinderen op vakantie gaan.
Groetjes en ik hoop zo snel mogelijk iets te mogen horen |
|
|
|
 |
flying69dutchman
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 19:00 Onderwerp: |
|
|
klokluider schreef: | Als ik dit verhaal lees zie ik diskwalificatie van ouders. Dit is niet goed te noemen en zeker niet bij een scheiding waar kinderen bij zijn betrokken.
Hai
Wat betreft de oudste twee jongens de oudste is twaalf en de 2de is 10, maar die zit op speciaal onderwijs en loopt in principe een paar jaar op achter. Hij heeft buiten school om ook geen vriendjes. Mijn oudste zoon die van 12, heeft plannen om bij mij te gaan wonen, o.a. omdat zijn broertje teveel op hem leunt, en hij moet alles met hem delen zijn vrienden, zijn vrije tijd en intresses. Maar hij heeft nog meer redenen om bij mij te willen wonen.
Dit probleem is thuis niet echt aan de orde omdat die van 10 de hele middag en avond achter de Nintendo DS zit, of achter de computer. En het gegeven dat die paar uren dat ze samen zijn gewoon een feit is.
Ook heeft mijn oudste zoon problemen met de vriend van zijn moeder, en het feit dat de kinderen van de moeder, thuis niet over hun vader mogen praten.
Wat betreft de omgangs regeling, via de rechtbank is inderdaad vast gelegd, dat alle drie de kinderen, bij mij komen vanaf vrijdagmiddag tot en met zondagavond.
Maar dit heeft een periode opgeleverd waarin het zowel voor de kinderen als voor mij, een onplezierige tijd was. Daardoor ben ik tot een constructie gekomen waarin mijn oudste zoon, samen met zijn zusje kwam en mijn middelste zoon, die de meeste aandacht nodig heeft allen kwam, waardoor ik alle tijd voor hem had. Want ook de jaloursie speelde regelmatig onderling er op.
Deze omgangs regeling loopt inmiddels twee jaar, en sinds kort heeft mijn oudste zoon aan gegeven dat hij liever alleen komt i.v.m. het leeftijds verschil met zijn zusje. Dus nu komt mijn dochter samen met me zoon van 10 jaar en mijn oudste zoon komt apart en ook deze regeling bevalt iedereen erg goed.
Maar het probleem is dat ik ze alle drie mee wil nemen op vakantie. Dit is toegezegd en vast gelegd door de rechter, dat ik hier recht op heb. En mijn exvrouw heeft des tijds aangegeven dat zij het wel kon vinden in een vakantie van twee weken met de kinderen en ook dit is door de griffier zwart op wit gezet.
Alleen nu wil ze dus uit eigen belang, dat ik de kinderen iedere twee weken, alle drie in het weekend neem. en via chantage probeert ze dit af te dwingen door ze niet mee te geven op vakantie.
Alleen als ik er mee akkoord ga krijg ik de kinderen mee heeft ze me via de mail te kennen gegeven.
Eerst was het dat ik en mijn vriendin niet voor drie kinderen konden zorgen, dit terwijl mijn vriendin bij de scouting zit, en daarna kwam ze met het argument dat de kinderen eerst moeten wennen aan het idee van twee weken met hun vader weg, en daar moesten ze dan aan wennen door alle drie in de weekenden naar me toe te komen. Maar nu ik hiermee heb ingestemd zegt ze, je begrijpt ook wel dat dit idee permanent is ook voor na de vakantie
Ik hoop dat dit nog een beetje duidelijkheid geeft op de zaak
Dus wat kan ik het beste doen want een kort geding kost veel geld, en het is voor de kinderen ook niet leuk als ik haar een kort geding aanspan, denk ik. En ik zou graag met de kinderen op vakantie gaan.
Groetjes en ik hoop zo snel mogelijk iets te mogen horen |
|
|
|
 |
Joey26
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 19:18 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Je wil nu alleen de kinderen meenemen onder de voorwaarde dat je ze daarna in de weekenden ook alle drie krijgt. |
Dit staat er duidelijk NIET.
Mijn mening is dat het voor nu absoluut niet relevant is waarom de kinderen niet met elkaar kunnen opschieten in de weekenden bij vader. Ouders hebben samen een werkbare omgangsregeling die werkt. Dat vind ik lovenswaardig (voor iedereen).
Vader ziet wél een mogelijkheid om ze alle drie mee te nemen op vakantie omdat op een camping ieder zijn eigen weg gaat en direct "anschluss" heeft.
Heel goed plan lijkt me.
Maar nee, dit is weer duidelijk een geval van machtsmisbruik door de moeder. "alleen als je ze voortaan ook alle drie in de weekenden neemt".
De voorwaarden worden geheel bepaald door moeders.
Héél herkenbaar, helaas, uit mijn praktijk ervaring.
Mijn vakantieperiode-verzoek was al in januari van het jaar bekend, één dag vóór de "niet mogelijk te reserveren vakantie" kreeg ik uitsluitsel... En dat élk jaar opnieuw!!!!!!! Frustraties? Ja, maar de machteloosheid is veel erger!!!!!!
Een gang naar de rechter? Voor € 500,- ben je er niet denk ik een kostenveroordelingheb ik helaas in alle nutteloze procedures nog nooit mogen meemaken. De rechter beslist in echtscheidingszaken (maakt niet uit waar het over gaat) voor 99,99% altijd dat iedere partij de eigen proceskosten betaalt.
Komt nog bij dat dit héél zuur geld is wat je beter in die vakantie van en met de kinderen kunt stoppen. Snapt dit een moeder niet???
Ik wens de flying dutchman héél héél veel sterkte en wijsheid.
Mijn tip om dit te doorbreken en te overwegen?
Praat met je oudste zoons, ze zijn 10 en 12 en maak ze duidelijk dat één van hen niet mee kan op vakantie en dat de ander volgend jaar aan de beurt is.
Pijnlijk maar het is niet anders.
Een kind van twaalf kun je héél goed uitleggen waarom dit helaas zó moet...... Hij zal toch inmiddels na twee jaar ook wel snappen waarom hij niet samen met zijn broertje op weekend is bij zijn vader.
Zo hou je in ieder geval het regie in eigen hand en buig je niet voor de macht van moeders.... want dan is het hek van de dam en ga dát dan maar eens je kinderen uitleggen....
De vakantieperiode staat weer voor de deur, ik wens álle vaders trouwens héél veel sterkte en wijsheid toe in deze periode om 1000 en 1 reden!
Joey |
|
|
|
 |
klokluider
|
Geplaatst: do 04 jun 2009 8:47 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Quote:
Je wil nu alleen de kinderen meenemen onder de voorwaarde dat je ze daarna in de weekenden ook alle drie krijgt. |
@ Joey26: je hebt gelijk er had moeten staan je kan nu ....onder voorwaarde want dat is wat er door moeder wordt aangevoerd.
Daarnaast heb je kunnen lezen dat mijn reactie inhield meer duidelijkheid te verschaffen die flyingdutchmen in zijn reactie heeft gegeven. De reden voor de splitsing is inderdaad ingegeven door het belang van de kinderen vanuit vaders optiek en dit kun je dan ook loven. De problematiek is er bij moeder niet vanwege computerspelletjes.
Ook lees ik dat de moeder allerhande redenen erbij haalt om maar niet toe te geven zodat daar een weg open ligt om hieraan te werken.
Het is helaas jammer dat je de omgangsregeling nadat deze voldeed niet hebt aan laten passen bij de rechter, dit zul je m.i. wel moeten doen. Dit gaat zeker het geval worden als je oudste zoon er voor kiest bij jouw te gaan wonen. In de vakanties kun je conform het convenant de drie kinderen meenemen. Dat je ex daar nu een punt van maakt en voorwaarden gaat stellen is dan ook jammer omdat ze daarmee de belangen van de kinderen niet in het oog houdt. Je hebt immers 2 jaar geleden de door de rechter vastgestelde omgangsregeling onderling gewijzigd. Misschien reageert ze zo omdat het in het convenant staat wat dan ook juist is, maar dan zul je nogmaals aan haar moeten aangeven dat jullie dat niet zomaar hebben veranderd. Het is raar om na twee jaar ineens anders te eisen.
je kan ook de kinderen meenemen en na de vakantie de omgangsregeling voortzetten zoals deze was. Je ex vrouw zal dan de procedure moeten opstarten om jou aan de omgangsregeling te houden in welke procedure jij dan kunt aangeven dat deze regeling al twee jaar anders is. Zoals al eerder gezegd is dit een optie waarbij je er zorg voor moet dragen dat de kinderen niet in het geding komen. de andere optie is nu voor na de vakantie direct een procedure op te starten om de omgangsregeling te wijzigen in dier voege dat de omgangsregeling van de afgelopen 2 jaar wordt bekrachtigd |
|
|
|
 |
flying69dutchman
|
Geplaatst: do 04 jun 2009 17:39 Onderwerp: |
|
|
klokluider schreef: | Quote: | Quote:
Je wil nu alleen de kinderen meenemen onder de voorwaarde dat je ze daarna in de weekenden ook alle drie krijgt. |
@ Joey26: je hebt gelijk er had moeten staan je kan nu ....onder voorwaarde want dat is wat er door moeder wordt aangevoerd.
Daarnaast heb je kunnen lezen dat mijn reactie inhield meer duidelijkheid te verschaffen die flyingdutchmen in zijn reactie heeft gegeven. De reden voor de splitsing is inderdaad ingegeven door het belang van de kinderen vanuit vaders optiek en dit kun je dan ook loven. De problematiek is er bij moeder niet vanwege computerspelletjes.
Ook lees ik dat de moeder allerhande redenen erbij haalt om maar niet toe te geven zodat daar een weg open ligt om hieraan te werken.
Het is helaas jammer dat je de omgangsregeling nadat deze voldeed niet hebt aan laten passen bij de rechter, dit zul je m.i. wel moeten doen. Dit gaat zeker het geval worden als je oudste zoon er voor kiest bij jouw te gaan wonen. In de vakanties kun je conform het convenant de drie kinderen meenemen. Dat je ex daar nu een punt van maakt en voorwaarden gaat stellen is dan ook jammer omdat ze daarmee de belangen van de kinderen niet in het oog houdt. Je hebt immers 2 jaar geleden de door de rechter vastgestelde omgangsregeling onderling gewijzigd. Misschien reageert ze zo omdat het in het convenant staat wat dan ook juist is, maar dan zul je nogmaals aan haar moeten aangeven dat jullie dat niet zomaar hebben veranderd. Het is raar om na twee jaar ineens anders te eisen.
je kan ook de kinderen meenemen en na de vakantie de omgangsregeling voortzetten zoals deze was. Je ex vrouw zal dan de procedure moeten opstarten om jou aan de omgangsregeling te houden in welke procedure jij dan kunt aangeven dat deze regeling al twee jaar anders is. Zoals al eerder gezegd is dit een optie waarbij je er zorg voor moet dragen dat de kinderen niet in het geding komen. de andere optie is nu voor na de vakantie direct een procedure op te starten om de omgangsregeling te wijzigen in dier voege dat de omgangsregeling van de afgelopen 2 jaar wordt bekrachtigd |
Ik heb inmiddels mijn exvrouw te kennen gegeven via de mail dat ik voortaan alle drie de kinderen in mijn weekenden wil ontvangen. Ik zal even mijn mail hierbij toevoegen
Ik heb het er met Danielle over gehad, wat betreft de kinderen, aangezien de kosten al gemaakt zijn, willen wij er mee akkoord gaan om voortaan alle drie de kinderen om het weekend op te vangen met ingang van aankomend weekend.
Dus zien we graag alle drie de kinderen aankomend weekend verschijnen en hopen je hierbij voldoende tegemoet te zijn gekomen, zodat jij je er ook in kunt vinden, dat alle drie de kinderen mee gaan op vakantie.
Hierop heb ik vandaag via de mail ook weer antwoordt gehad, ik krijg ze dus echt niet mee.
We zijn inmiddels maanden verder "beetje laat" !! zoals ik in mijn vorige mail al zei.
en iedere keer weer een andere reden. !!! dreigen, smoezen, beschuldigingen en nu weer .......... ach
En mij tegemoet komen ??
Je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag afgelopen maanden en jaren.
Maar 2 1/2 week, nee.
Daar kan ik me dus totaal niet in vinden.
Ze komen immers nog maar een paar keer als ze nu met ze 3 naar jou toe gaan.
Mijn voorstel is ,
dat je ze een week later ophaal. ( zodat ze 1 1/2 week meegaan.)
Inmiddels heb ik ook een advocaat benaderd.
En weet dat dit een mooi en redelijke tussen oplossing is. (uit het belang van de kinderen helemaal)
Zodat jij na de vakantie kan laten zien dat je je afspraken wel wil nakomen
die je nu toezegt....... maar eerst zien ........ dan pas geloven !!
Ingrid
Het is vreemd want de vakantie gaat om twee weken naar Belgie, maar goed, als ik even vanuit Belgie heen en weer rijd mag ik ze anderhalve week ze hebben. Ja en ik kan ze niet ontvoeren, politie erbij halen lijkt me ook geen oplossing.
En een kort geding kost veel geld en wordt waarschijnlijk telaat behandeld, aangezien we eind juli al weg gaan.
Hebben we nog wel de vakantie voor haar een week vervroegd, zodat de jongens nog even thuis kunnen acclamatiseren zoals ze dat zei. En daarna weer aangepast van zaterdag weg naar maandag weg omdat zij vrijdag terug komt van vakantie, maar nu ze heeft gezegd dat ik evengoed maar moest boeken i.v.m het feit vol is vol, pis ik nu toch mooi naast de pot.
Ik vind het met name ook heel erg voor de kinderen, die graag met hun vader op vakantie wilde |
|
|
|
 |
Joey26
|
Geplaatst: do 04 jun 2009 22:19 Onderwerp: |
|
|
Vliegende Hollander,
Ik herkende al veel in jouw verhaal, daarom ook mijn tip om je ex niet in de kaart te spelen.
Door toe te geven aan haar wens, je stelt voor om voortaan dan maar alle drie de kinderen in de weekenden te nemen, is dit voor haar weer munitie om mee te schieten. Schijnbaar had ze dat niet verwacht want nu heeft ze zich weer wat anders laten invallen!!
Gevolg: jouw vakantie met de kinderen is nu helemaal naar de kl..ten.
Zoals al je al schrijft is het gevolg dat niet alleen jouw vakantie maar ook die van de kinderen naar de kl..ten zijn geholpen door moeders.
Ik herken dit maar al te goed en alleen al dit handelen, de manipulatie, het machtsmisbruik door moeders over de ruggen van de kinderen, zou domweg strafbaar moeten zijn.
Het is te belachelijk voor woorden dat dit mogelijk is in Nederland maar dar schiet je natuurlijk niets mee op.
In een convenant bij echtscheiding staat een omgangsregeling die overeengekomen is maar daar staat ook vast bij vermeld "e.e.a. in goed overleg in het belang van de kinderen".
Dat wat in een convenant staat m.b.t. een omgangsregeling is trouwens slechts een "basis". Als de ouders onderling iets anders afspreken en dat werkt, dan is dit oké, als de kinderen ouder worden zou het zo moeten zijn dat naar gelang de behoefte van het kind een ruimere omgangsregeling mogelijk moet zijn "in goed overleg in het belang van...etc.".(de omgangsregeling "groeit mee" met de kinderen)
Ik heb hier jurispredentie van, mijn ex flikte me dat nml. ook Als het haar uitkwam sloeg ze het convenant van 5 jr oud weer open.....
Om een omgangsregeling via de rechter aan te laten passen is dus m.i. helemaal niet nodig, trouwens welke zekerheid biedt je dat.... !!!
Hier is niets anders aan de hand dan vuile pesterij over de ruggen van de kinderen. Diep triest.
Het maakt niet uit wat je verder voorstelt, die vakantie zoals jij je dat had voorgesteld gaat niet door en enkel dát is het doel van moeders.
Waar ik benieuwd naar ben is wat er als basis in het convenant afgesproken is m.b.t. de omgang gedurende de vakanties.
"normaal" gesproken zou dit ieder de helft zijn.
Quote: | Maar 2 1/2 week, nee.
Daar kan ik me dus totaal niet in vinden. |
ik neem aan dat jouw ex dit schreef.
Het is moeilijk je verder te adviseren. Je kan uiteraard naar een advocaat gaan, maar 1e gaat dit geld kosten en met een beetje pech heeft je ex een toevoeging (betaalt amper juridische kosten) dan kleedt ze je ook nog financieel uit en 2e gaat hier weer een tijdje over heen en dan is 10 tegen 1 de vakantie al voorbij!
Misschien moet je toch eens overwegen om je voorstel als gevolg van het niet meewerken van moeders te herzien en eens goed met je kinderen te praten.
Zeker de oudsten mogen, hoe triest het ook is, best weten wat er speelt.
Sterkte,
Joey |
|
|
|
 |
Joey26
|
Geplaatst: vr 05 jun 2009 17:59 Onderwerp: |
|
|
En overigens:
Quote: | Inmiddels heb ik ook een advocaat benaderd.
En weet dat dit een mooi en redelijke tussen oplossing is. (uit het belang van de kinderen helemaal) |
ook van jouw ex neem ik aan:
Het zou ook een stuk schelen als advocaten die dit soort praktijken ondersteunen strafpunten kregen en voor mijn part een fikse boete.
Door dit soort uitlatingen aan cliënten te doen geeft een advocaat deze het gevoel in zijn recht te staan terwijl dit dus absoluut neit is, maar ja wat maakt dat uit, er komt weer geld in het laatje!
Zo maakte ik onlangs mee dat de ex van mijn vrouw op staande voet ontslagen was omdat hij geld uit de kas gestolen had.
Hij spande vervolgens een kortgeding aan omdat hij nu geen kinderalimentatie voor hun dochter kon betalen.
Uiteraard beslist de rechter dat dit niet kan, maar intussen ben je wel weer een hoop geld kwijt aan de juridische kosten en ook hier besliste derechter overigens dat iedere partij zijn eigen proceskosten moest betalen.
Belachelijk gewoon  |
|
|
|
 |
klokluider
|
Geplaatst: vr 05 jun 2009 23:39 Onderwerp: |
|
|
Je gaf aan dat in het convenant stond de helft van de vakanties dus daar kan geen misverstand over bestaan. Ik kan mij vinden in hetgeen Joey aangeeft want het heeft geen zin om met je ex te blijven gaan als er steeds weer een ander argument komt. Dan maar naar de rechter.
Volgens mij moet de vakantie geen probleem opleveren. (neem het door de rechter getekende convenant voor de zekerheid mee voor het geval de politie de kinderen van het vakantieadres komt ophalen. Je zou niet de eerste zijn) |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|