Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 04 jun 2009 18:56 Onderwerp: |
|
|
Het kind is geen partij bij het echtscheidingsconvenant, dus de rechten van het meerderjarige kind kunnen in zo'n convenant m.i. niet worden beknot. Je moet de bepaling naar mijn mening daarom zo uitleggen, dat vader en moeder verplicht zijn om met het kind te overleggen waar het geld nu heen moet. De beslissing is echter aan het meerderjarige kind en niet aan meeste stemmen gelden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
frans010101
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 jun 2009 18:57 Onderwerp: |
|
|
Wat mijn probleem is deze is en blijft;
Ik vertel mijn verhaal, misschien is het wel gekleurd of zo, maar daar gaat het niet om. Ik heb in goed vertrouwen een convenant op laten stellen(overigens toen ik later op internet ging zoeken vond ik precies dezelfde documenten; snap niet dat een mediator daar vijf maanden over moet doen(om de twee weken bij elkaar komen). Voor de goede orde; mijn doel was om eerlijk te scheiden en goed zorg te dragen voor mijn kinderen. Als ik heel eerlijk ben hou ik nu voor mezelf meer over dan mijn hele huwelijk; toen ging het toale inkomen op aan het gezin. Ik kom er alleen nu achter dat vele bepalingen in het convenant vreemd en raar zijn; vele staan in de wet en vervolgens is er een omgangsregeling waar mijn ex zich niets van aantrekt. Ach maar wat heb ik er aan. Deze bepaling heb ik op het forum gezet om juristen te laten zien dat zij zelf bepalingen laten opnemen die juist meer conflict stof opleveren dan oplossen. Daarom als leek vraag ik me af wat zit er dan nog meer achter zo alinea.
Ik wil geen ruzie met mijn zoon of mijn ex(hahaha... spreek haar nooit, ze mailt alleen). |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|