Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 10 aug 2025 1:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Deleted
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Is hier sprake van discriminatie?
Ja, en hij kan een schadevergoeding ontvangen
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, maar hij kan hiervoor (vrijwel) geen schadevergoeding ontvangen
0%
 0%  [ 0 ]
Nee, maar het is wel lullig
100%
 100%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 3

Auteur Bericht
krikkie1

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 15:32    Onderwerp: Deleted Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deleted.

Laatst aangepast door krikkie1 op zo 05 jan 2020 23:10, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De keuze die je geeft is echt waardeloos. Iemand die antwoordt moet het blijkbaar op zijn minst "lullig" vinden. Waarom geef je ons niet eenvoudig de keuze tussen "ja", "ja" en "ja"?

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij heeft het recht zich zo te kleden en in de gothic-lijn te denken en doen en Albert Heijn wil hem dat ook helemaal niet ontzeggen. Albert Heijn stelt alleen: als je dat recht zo uitoefent wil ik jou niet in dienst nemen. En terecht. Als AH stelde: ik neem geen negers aan, dan ligt dat anders (aan het neger-zijn kun je lastig wat veranderen). Albert Heijn gunt je ongetwijfeld ook je eigen politieke overtuiging, maar dat betekent nog niet dat je die in de winkel moet gaan ventileren.

De universele verklaring is meer een intentieverklaring door staten, niet door de Albert Heijns of jij en ikken van deze wereld.

M.i. dus niet eens lullig. Gewoon een gevolg van de keuze voor een bepaalde manier van kleden en daar geen enkele aanpassing in willen maken.
Dewaloor1

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 18:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee het is geen discriminatie en het is terecht dat hij geweigerd is. Overigens heb ik niet op je poll gestemd als je dat niet erg vindt Laughing
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 3:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja hoor, ben ik net 40 geworden en krijg ik gelijk al het gevoel dat ik ouderwets ben.

Je behoort je netjes te kleden en er verzorgd uit te zien als je met klanten in contact komt.

Ik wil in een winkel ook niet geholpen worden door personeel dat er uitziet als Gothics, emo's, skinheads, neonazi's, punks, dierenrechten-extremisten/veganisten, daklozen of alcoholisten en wat al dies meer zij.
Dat zou aanvoelen alsof ik niet helemaal serieus wordt genomen.
Immers als het personeel er uitziet alsof zij alles op zijn of haar eigen wijze zou (mogen) doen dan ga je als klant al gauw denken dat je niet meer precies weet waar je aan toe bent. Zou bijvoorbeeld een AH-personeelslid dat er uitziet als een dierenrechten-extremist/veganist je terstond doorverwijzen naar de afdeling meest pijnlijk gesneuvelde voordelige varkens of misschien naar iets dat hem/haar beter aanstaat? En zou een AH-personeelslid dat er uitziet als een overtuigde/overtuigende alcoholist je de goede weg naar een bepaald product wijzen of zou hij/zij wegens Korsakov misschien gewoon maar wat zeggen omdat hij/zij niet weet waar het om gaat? Word ik door een AH-personeelslid die er uitziet alsof hij/zij ontzettend ingenomen is met zijn of haar mening wel goed geholpen?
Ik zou gaan twijfelen.
Personeel dient daarom zo neutraal mogelijk te ogen. Alsof ze op dat moment zelf geen visie hebben op het assortiment. Laat de klant maar kiezen wat 'ie hebben wil.

Een hoofddoekje kan ik billijken.
Een goede travestiet ook.

edit: Je poll geeft te weinig keuze. Misschien omdat je vind dat je gelijk hebt? Vooral de derde keuze in je poll wijst op je gebrek aan objectiviteit.
Wakker worden als Gothic kan ook lullig zijn immers Wink

Vooral als je die dag moet solliciteren bijvoorbeeld.

Alles kan lullig zijn en de één vindt van niet en de ander wel.

Als de vierde keuze in je poll had geluid: 'Nee, en het is ook niet lullig' dan had je poll wat objectiever geoogt en hadden minder mensen het idee gehad dat je aan tunnelvisie lijdt.
Ik leef met jullie mee, heb geen hekel aan Gothics.
Maar een beetje breder/ruimer denken en invoelen zou jullie sieren.
Dat siert elk mens immers.

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 6:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Zou bijvoorbeeld een AH-personeelslid dat er uitziet als een dierenrechten-extremist/veganist (...) ? En zou een AH-personeelslid dat er uitziet als een overtuigde/overtuigende alcoholist (...) die er uitziet alsof hij/zij ontzettend ingenomen is met zijn of haar mening

O jee, misschien kun je me eens uitleggen hoe je dat allemaal aan iemand ziet dan?
Quote:
Maar een beetje breder/ruimer denken en invoelen zou jullie sieren. Dat siert elk mens immers.

Laughing

Maar ja, wat ik niet helemaal snap is dat voor zover ik weet alle albert heijn medewerkers dezelfde leuke blauw met roze pakjes aanhebben dus het gaat blijkbaar alleen om zijn hoofd. (Tenzij je vriend weigert dat pakje te dragen; dat is dan een ander verhaal.)
Wat is daar dan intimiderend aan (behalve een piercing)? Ik vind het niet meteen evident dat het 'logisch' is dat AH je op die grond mag afwijzen.
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 17:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

arizona schreef:
HenkR schreef:
Zou bijvoorbeeld een AH-personeelslid dat er uitziet als een dierenrechten-extremist/veganist (...) ? En zou een AH-personeelslid dat er uitziet als een overtuigde/overtuigende alcoholist (...) die er uitziet alsof hij/zij ontzettend ingenomen is met zijn of haar mening

O jee, misschien kun je me eens uitleggen hoe je dat allemaal aan iemand ziet dan?

Daar gaat het niet om, het gaat erom wat er gebeurt ALS je dat waarneemt (of als je dat meent waar te nemen).

arizona schreef:

Maar ja, wat ik niet helemaal snap is dat voor zover ik weet alle albert heijn medewerkers dezelfde leuke blauw met roze pakjes aanhebben dus het gaat blijkbaar alleen om zijn hoofd. (Tenzij je vriend weigert dat pakje te dragen; dat is dan een ander verhaal.)
Wat is daar dan intimiderend aan (behalve een piercing)? Ik vind het niet meteen evident dat het 'logisch' is dat AH je op die grond mag afwijzen.

Ze hebben geen pakjes aan maar slechts een soort overhemd.
Schoeisel, broek, piercings, haardracht, geur, houding en verbale uitingen blijven waarneembaar voor de klant.

Ik zeg dus niet dat bepaalde doelgroepen voor een onprettig gevoel zorgen maar dat als de waarneming van de klant onprettige gevoelens oplevert bij het aanschouwen van een medewerker van de AH, dat niet 'comme il faut' is, zeg maar.

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 15:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het volkomen eens met HenkR en met de antwoorden van dezelfde strekking.
Als je je niet wenst aan te passen aan de maatschappij, kun je het moeilijk hebben met het vinden van een baan. Dat zul je dan moeten accepteren. De maatschappij past zich niet aan jou aan.

' het is terecht dat hij niet is aangenomen' had er ook bij gehoord.

Ook uit de poll blijkt duidelijk wat de mening van TS is en laat geen ruimte voor een andere mening.

Maar kom op....het jochie is nog maar 17! Hoe objectief ben je op die leeftijd? Velen van die leeftijd denken dan toch dat de wereld om hen draait (tot dan toe ook altijd bevestigd door de ouders). Pas later kom je erachter dat dat niet zo is.
De antwoorden hebben hem vast aan het denken gezet. Een les die hij mee kan nemen en in het vervolg zal hij ook de andere kant van het verhaal in zijn gedachten toe te laten.

Daar hebben wij/jullie dan toch maar mooi aan bijgedragen!
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 20:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En als ouwe sloeber dat zegt, dan mag je dat voor waar aannemen! hihi (Je naam is in dit verband echt goed gekozen!)
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2009 10:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ach, mijn reactie was natuurlijk een tikje een dolletje. Het verhaal van TS zo lezende maak ik er op uit dat TS het voor zijn vriend wil opnemen en vol goede bedoelingen zit en oprecht verontwaardigd is over AH. Hoewel de stellingen in de poll wat ongelukkig waren gekozen. Zoals gezegd, het is een jonge gast met nog veel te leren. Ook van de reacties op dit forum (zoals ik zelf ook veel opsteek van het forum alleen al door jullie redenaties en zienswijzen te lezen).
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds