|
Auteur |
Bericht |
Mariska911
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 jun 2009 21:30 Onderwerp: Vervolg konijnen |
|
|
Ik zou graag willen dat dit onderwerp wordt verwijderd.
Laatst aangepast door Mariska911 op di 30 jun 2009 23:10, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 14 jun 2009 21:54 Onderwerp: Re: Vervolg konijnen |
|
|
Ze hebben twee mogelijkheden:
1. Naar de bestuursrechter stappen in een procedure tegen de gemeente, waarin ze de beslissing op bezwaar aanvechten (al dan niet met daarbij nog een verzoek om een voorlopige voorziening, ook wel kort geding genoemd). Als belanghebbende kunt u ook in die procedure aan het woord komen, maar de procedure is formeel tussen bezwaarmaker en bestuursorgaan.
2. Civielrechtelijk procederen omdat ze menen dat u onrechtmatig handelt. |
|
|
|
 |
Mariska911
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 jun 2009 22:08 Onderwerp: |
|
|
1. Wat zijn hierbij mijn kansen? We zijn nu al 1,5 jaar bezig met deze zaak. Continu word ik gecontroleerd en altijd is gebleken dat ik me netjes aan alle regels houd en me aan alle regels houd.
2. Hoe kan dit? De gemeente heeft een aantal criteria opgesteld waar ik me aan houd, als ik me aan de regels houd, hoe kan ik dan onrechtmatig handelen? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 15 jun 2009 10:40 Onderwerp: |
|
|
Mariska911 schreef: | 1. Wat zijn hierbij mijn kansen? We zijn nu al 1,5 jaar bezig met deze zaak. Continu word ik gecontroleerd en altijd is gebleken dat ik me netjes aan alle regels houd en me aan alle regels houd.
|
Ik ken het dossier niet, maar gezien het verloop tot op heden acht ik de kans klein dat ze daar succes zullen boeken.
Quote: |
2. Hoe kan dit? De gemeente heeft een aantal criteria opgesteld waar ik me aan houd, als ik me aan de regels houd, hoe kan ik dan onrechtmatig handelen? |
Procederen kan altijd, winnen is een stuk lastiger en dat zullen uw buren waarschijnlijk wel ervaren. |
|
|
|
 |
bertvanloo
Leeftijd: 82 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 11:33 Onderwerp: |
|
|
Mariska vroeg of er nog andere suggesties zijn.
Gedachtig aan de spreuk: beter een goede buur dan een verre vriend stel ik voor samen met de buurman de konijnen op te eten. _________________ Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 12:27 Onderwerp: |
|
|
bertvanloo schreef: | Mariska vroeg of er nog andere suggesties zijn.
Gedachtig aan de spreuk: beter een goede buur dan een verre vriend stel ik voor samen met de buurman de konijnen op te eten. |
Beter oplossing is dan de buurman te laten verhuizen en die verre vriend daar laten wonen. |
|
|
|
 |
bertvanloo
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 12:34 Onderwerp: |
|
|
Grandioos idee! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 15:37 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | bertvanloo schreef: | Mariska vroeg of er nog andere suggesties zijn.
Gedachtig aan de spreuk: beter een goede buur dan een verre vriend stel ik voor samen met de buurman de konijnen op te eten. |
Beter oplossing is dan de buurman te laten verhuizen en die verre vriend daar laten wonen. |
Hoelang duurt het voor de suggestie dat de verre vriend de buurman zal eten de revue passeert? |
|
|
|
 |
bertvanloo
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 18:59 Onderwerp: |
|
|
Wat StevenK suggereert ruikt naar uitlokking. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 jun 2009 7:39 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | theod schreef: | bertvanloo schreef: | Mariska vroeg of er nog andere suggesties zijn.
Hoelang duurt het voor de suggestie dat de verre vriend de buurman zal eten de revue passeert? |
Zat meer te denken aan de buurman door de konijnen te laten souperen maar vond dat net een stapje te ver gaan.  |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: wo 17 jun 2009 8:09 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Zat meer te denken aan de buurman door de konijnen te laten souperen maar vond dat net een stapje te ver gaan.  |
Dat doet mij dan weer denken aan Monty Python and the Holy Grail  |
|
|
|
 |
bertvanloo
|
Geplaatst: wo 17 jun 2009 20:04 Onderwerp: |
|
|
Om hoeveel konijnen gaat het eigenlijk? _________________ Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd. |
|
|
|
 |
|