|
Auteur |
Bericht |
Stevves
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 mei 2009 15:07 Onderwerp: bestemmingsplan & grens zoneringsplichtig industrieterrein |
|
|
Een vraag uit de praktijk:
Stel, er is een bestemmingplan in 2007 vastgesteld waarin een bepaalde grens van het zoneringsplichtig industrieterrein is vastgesteld. Tegen het ontwerp-bestemmingplan is vervolgens een zienswijze ingediend waar het bevoegd gezag ook mee heeft ingestemd (schriftelijk bevestigd in een beoordelingsrapportage van de ingediende zienswijzen.).
Vervolgens blijkt deze aanpassing in de definitieve beschikking niet te zijn opgenomen/ verwerkt. Sterker nog, een deel van de (in Wm vergunde) inrichting is nu buiten de grens van het zoneringsplichtig industrieterrein komen te vallen.
Heeft de beoordelingsrapportage van de zienswijzen op het ontwerpbestemmingsplan voldoende rechtskracht, aangezien hierin expliciet is genoemd dat bevoegd gezag zou instemmen met de zienswijzen en de wijzigingen zou doorvoeren, om te eisen dat de grens van het zoneringsplichtig industrieterrein te wijzigen is met een correctieve herziening op basis van de beoordelingsrapportage van de zienswijzen?
Biedt de Wro (nieuwe stijl) andere of juist minder mogelijkheden om dit te realiseren zonder een projectbesluit/ aanpassing bestemmingsplan? Het lijkt mij dat e.e.a. niet te regelen is met een binnenplanse ontheffing?
Graag jullie visie op voorliggende problematiek.
Groet,
Stevves. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: do 28 mei 2009 18:51 Onderwerp: |
|
|
Voor de procedure van totstandkoming van dit bestemmingsplan geldt de WRO en niet de Wro. Wanneer je het bestemmingsplanbesluit aanvecht bij de bestuursrechter of administratief bij de provincie en je wijst op de eerdere beoordelingsrapportage dan heb je m.i. een goed punt. Of er een goede argumentatie tegenin kan worden gebracht door de betreffende overheid is dan de volgende vraag. |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 30 mei 2009 15:09 Onderwerp: Re: bestemmingsplan & grens zoneringsplichtig industrieterrein |
|
|
Volgens mij gooi je een paar dingen door elkaar. Ik snap niet wat jij bedoelt met het ontwerp-bp, aangezien er net in 2007 een bp is vastgesteld. Gaat dit dan om een nieuw-bp of is het een uitwerking van het oude bp? |
|
|
|
 |
Stevves
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 8:40 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor jullie reacties!
@ John Locke:
In 2007 is het bestemmingsplan vastgesteld. In het voortraject hiertoe (ook in 2007) er een ontwerp van dit bp gepubliceerd, waartegen we onze zienswijze hebben ingediend, en waar de gemeente schriftelijk mee heeft ingestemd. Enkel is een aantal aantal van de ingestemde zienswijzen niet in de definitieve beschikking verwerkt.
groet,
Stevves. |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 05 jun 2009 7:44 Onderwerp: |
|
|
In dat geval sluit ik mij idd aan bij het verhaal van cia76, met die opmerking dat ik denk dat het BP nu wel zo'n beetje definitief zal zijn vastgesteld en dat er dus niets meer aan te doen is. |
|
|
|
 |
|