Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 23:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

WOB verzoek: mag ik info over functie ambtenaar opvragen?
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
billy-d

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 1:29    Onderwerp: WOB verzoek: mag ik info over functie ambtenaar opvragen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

geachte heer,

U vraagt in uw WOB-verzoek om informatie over de functies die mevrouw xxx bij de gemeente bekleedt.
De gemeente wijst uw verzoek af, omdat wij geen informatie verstrekken over persoonsgegevens van medewerkers werkzaam bij onze gemeente.
In het vertrouwen u hiermee antwoord te hebben gegeven op uw vraag.

Hoogachtend,

mag de gemeente het verzoek afwijzen?
Ik weet dat mevrouw secretaris is van de commissie bezwaarschriften en dat zij ambtenaren bij staat die bij de ombudscommissie moeten komen.
Volgens mij doet ze nog veel meer maar men doet daar geheimzinnig over.
volgens mij lijkt een bezwaar op zijn plaats? maak ik kans?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 1:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De weigeringsgrond lijkt te zijn gevonden in art. 10 lid 1 sub d WOB:
Quote:
Het verstrekken van informatie ingevolge deze wet blijft achterwege voor zover dit:
d. persoonsgegevens betreft als bedoeld in paragraaf 2 van hoofdstuk 2 van de Wet bescherming persoonsgegevens, tenzij de verstrekking kennelijk geen inbreuk op de persoonlijke levenssfeer maakt.

Als je van mening bent dat het niet om persoonsgegevens gaat, of dat verstrekking kennelijk geen inbreuk maakt op de persoonlijke levensfeer van de betrokkene, dan is het verstandig om bezwaar aan te tekenen.

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 2:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik vroeg alleen welke functies zij bij de gemeente heeft.
is dat om persoonsgegevens vragen?
arizona

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 8:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Artikel 1 Wet bescherming persoonsgegevens:
Quote:
Persoonsgegevens: elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon
Nico1979

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 14:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De WOB ziet op bestuurlijke aangelegenheden. Bestuurlijke aangelegenheid is in de WOB als volgt gedefinieerd: een aangelegenheid die betrekking heeft op beleid van een bestuursorgaan, daaronder begrepen de voorbereiding en de uitvoering ervan.

Ik begrijp verder niet, ondanks dat naar mijn mening geen sprake is van een bestuurlijke aangelegenheid, waarom het verzoek is afgewezen.
Overigens vraag ik me af (ondanks dat je bij een WOB-verzoek geen belang hoeft te aan te tonen) wat je feitelijke belang is bij de betreffende informatie
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nico1979 schreef:
Overigens vraag ik me af (ondanks dat je bij een WOB-verzoek geen belang hoeft te aan te tonen) wat je feitelijke belang is bij de betreffende informatie

Zie de eerdere vragen van billy-d. Als ik het goed begrijp heeft hij het al langer aan de stok met de gemeente. In hoeverre dat terecht is kunnen wij denk ik niet beoordelen, en ik zal me daar in ieder geval niet aan wagen.

BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil gewoon de onderste steen boven hebben want deze gemeente is infaam.
Deze vrouw was als raadsvrouw mee gegaan met een ambtenaar naar een verhoor van de ombudscommissie.
beide hebben een poging gedaan om met een leugen onder de feiten uit te komen.
nu blijkt deze vrouw ook betrokken te zijn bij mijn bezwaarschriften.
ik vind dat ik het recht heb om te weten wat deze vrouw allemaal doet bij de gemeente.
heb het voornemen alles te gaan openbaren omdat het een betere straf is dan wat ons rechtsysteem er van bakt.
laatst zei een hoogleraar bestuursrecht dat een juridisch gevecht tegen een bestuursorgaan een perpetuum
mobile is want het is een eindeloos gedoe.
mijn wob is om zoveel mogelijk feiten te verzamelen om zo goed mogelijk mijn verhaal te schrijven.
Nico1979

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 9:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het maakt niet zoveel uit welke ambtenaar uw bezwaarschrift heeft behandeld. Als deze mevrouw secretaris is van de commissie, is het enige wat zij gedaan heeft (formeel gezien) het standpunt van de adviescommissie verwoorden. Het besluit is afkomstig van b&w. Als je het er niet mee eens bent, zul je dus niet de ambtenaar moeten hebben, maar het college.
klokluider

Leeftijd: 57

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 9:16    Onderwerp: Re: wob Reageer met quote Naar onder Naar boven

billy-d schreef:
geachte heer,

U vraagt in uw WOB-verzoek om informatie over de functies die mevrouw xxx bij de gemeente bekleedt.
De gemeente wijst uw verzoek af, omdat wij geen informatie verstrekken over persoonsgegevens van medewerkers werkzaam bij onze gemeente.
In het vertrouwen u hiermee antwoord te hebben gegeven op uw vraag.

Hoogachtend,

mag de gemeente het verzoek afwijzen?
Ik weet dat mevrouw secretaris is van de commissie bezwaarschriften en dat zij ambtenaren bij staat die bij de ombudscommissie moeten komen.
Volgens mij doet ze nog veel meer maar men doet daar geheimzinnig over.
volgens mij lijkt een bezwaar op zijn plaats? maak ik kans?

Nee hoor de gemeente kan en zal moeten overgaan tot verstrekking van de (neven)functies van de deze mevrouw. De verplichting hiertoe is opgenomen in de ambtenaren wet en de gemeentewet. U kunt hiertegen dus bezwaar en beroep instellen of kijken of deze mevrouw wordt genoemd op deze site . Op deze site tref je eveneens gelijksoortige verzoeken aan alle gemeentes aan waarvan meer dan 400 gemeenten het verzoek positief hebben beantwoord en de gevraagde informatie hebben verstrekt. staat jouw gemeente billy-d bij de gemeentes die niet geantwoord hebben?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds