angeleyes30
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 25 mei 2009 20:07 Onderwerp: Wijziging arbeidstijd: nieuw werkrooster leidinggevende? |
|
|
Sinds 2003 ben ik werkzaam als pedagogisch medewerker in een perifeer ziekenhuis. Het vaste contract heb ik toen gekregen met daarbij de mondelinge vaststelling dat het een dienstverband betrof voor doordeweekse dagen. In weekenden en met feestdagen ben ik altijd vrij geweest. Dit is overigens nooit opgenomen in mijn contract, het is een functie die altijd al zo werd uitgevoerd.
Er is in 2008 een nieuwe leidinggevende gekomen. Zij heeft in het najaar van 2008 aangegeven dat er veel meer formatie zou komen EN dat ik vanaf 1 januari 2009 alle diensten zou moeten gaan draaien! Dus weekenden en feestdagen en mijn " vaste dagen" van ma - di - woe was ik ook kwijt. Dit is gepresenteerd, maar NOOIT met mij overlegd.
Ik ben sinds oktober bezig om meer op een andere plek in het ziekenhuis te gaan werken, maar dit is 5 weken terug (ook weer zonder overleg) teruggedraaid. Op deze andere werkplek zou ik wel vaste dagen krijgen, dus heb ik tot 5 weken terug geen gesprek gevoerd met mijn leidinggevende hierover.
Volgende week heb ik, na een maand overspannen thuis en 2 weken reintegreren, een gesprek met mijn leidinggevende (+ verzuimverpleegkundige). ik vroeg me af of het niet zo is dat er inmiddels gewoonterecht is ontstaan? Ik heb toch jaren achter elkaar dezelfde dagen gewerkt in de week?
Hopelijk kan iemand mij meer vertellen was mijn rechten zijn. Groeten Angeleyes30 |
|