Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 21:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hotel reservering en de (0ntbijt) annuleringskosten
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wimar

Leeftijd: 70
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 11:03    Onderwerp: Hotel reservering en de (0ntbijt) annuleringskosten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op de website vakantieveilingen heb ik 2 maal een reisje voor 2 hotelovernachtingen 'gewonnen'
Voor een leuk prijsje werden 2 hotelovernachtingen aangeboden met als voorwaarden dat het ontbijt a euro 13,50 per persoon in het hotel genuttigd moest worden.

Door familieomstandigheden moesten wij helaas 1 gemaakte reservering annuleren. Ik heb dit meer dan 48 uur van tevoren aan het hotel kenbaar gemaakt.
Er was op dat moment nog maar 1 reservering gemaakt voor 2 personen de andere reservering was nog niet gemaakt omdat ik nooit geen bericht had gekregen van het hotel dat ik deze veilling gewonnen had.
Na mijn annulering kreeg ik de mededeling dat ik niet alleen de veilingkosten waarvoor ik de reisjes gewonnen had, respectievelijk euro 31 en euro 63 moest betalen maar ook 8x de ontbijtkosten a euro 13,50 per persoon zodat ik een bedrag van euro 201,00 euro zou moeten betalen conform de voorwaarden van vakantieveilingen.nl
In diezelfde voorwaarden staat dat volgens mij niet vermeld het enige wat ik in de voorwaarde kan terugvinden is dat ik het door mij geboden bedrag (dus 31 en 63 euro) zou moet betalen ingeval van annulering of het niet afnemen van de veiling.
Wie kan mij raad geven? Moet je ook echt 8 keer een niet genuttigd ontbijt betalen terwijl je tijdig hebt aangegeven daar geen gebruik van te kunnen maken? En van 1gewonnen veiling waarvan de reservering uberhaubt nog niet eens gemaakt was?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je bent overeenkomen om 63 euro plus 8 keer ontbijt a 13,50 te betalen.

In de AV staat:
Quote:
bij annulering vanaf de 21ste dag voor vertrekdag tot de: het volledige bedrag

Daar valt m.i. ook de ontbijt kosten onder. Dat jij er geen gebruik van wenst te maken doet aan jouw verplichting niets af. Aan de andere kant mag jij dan verwachten dat het ontbijt ook geleverd. Maar daar komen dan weer kosten bij en lijkt me dus niet erg praktisch. Je zou kunnen proberen om het tickets door te verkopen. Daar staat ook wel wat over in de AV maar dat is bedoelt voor professioneel door verkoop en is voor jou als legitieme consument onredelijk bezwarend. Ter versterking staan er twee verboden hierop op de zwarte lijst.

Quote:
A. Opeisen prestatie van gebruiker

Onredelijk bezwarend is een beding dat de wederpartij geheel en onvoorwaardelijk het recht ontneemt de door de gebruiker toegezegde prestatie op te eisen.

De gebruiker kan zijn verplichtingen dus niet ontlopen.

F. Bevoegdheden richting derden

Onredelijk bezwarend is een beding dat voor het geval uit de overeenkomst voor de gebruiker voortvloeiende rechten op een derde overgaan, ertoe strekt bevoegdheden of verweermiddelen die de wederpartij volgens de wet jegens die derde zou kunnen doen gelden, uit te sluiten of te beperken.

De algemene voorwaarden mogen niet zomaar zeggen wat de klant richting een derde die de boel overneemt wel of niet mag.

http://www.iusmentis.com/contracten/algemenevoorwaarden/

Quote:
En van 1gewonnen veiling waarvan de reservering uberhaubt nog niet eens gemaakt was?

In dat geval is de wet op afstand van toepassing. Dat houd in dat jij binnen 7 werkdagen mag opzeggen zonder enige kosten. En in dit geval is dat zeer wel mogelijk 3 maanden.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het boeken/reserveren valt niet onder koop op afstand (art. 7:46i lid 3 BW).

Cadeau geven is toegestaan. Tegen kostprijs doorverkopen zal dus ook wel mogen. Het is duidelijk niet de bedoeling om te proberen er op marktplaats een hogere prijs voor te krijgen.

Leeftijd: 70

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 13:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de snelle reacties Very Happy

bona fides schreef:

Je boekt of reserveert niets, je wint de mogelijkheid tot iets te boeken meestal d.m.v. een voucher die lange tijd geldig is (soms tot 1 jaar) In mijn geval waren er verschillende datums beschikbaar verspreid over ongeveer 6 weken.

Cadeau geven is toegestaan. Tegen kostprijs doorverkopen zal dus ook wel mogen. Het is duidelijk niet de bedoeling om te proberen er op marktplaats een hogere prijs voor te krijgen.

Ik was niet van plan om het door te verkopen, ik heb aangeboden om de annuleringskosten te betalen maar de kosten voor de ontbijten schoten mij in het verkeerde keelgat.
Gemaakte reserveringen bij het hotel zelf (dus zonder tussenkomst van anderen) zijn wel normaal tot 48 uur van tevoren kosteloos te annuleren.
Het lijkt mij een goed advies om bij deze of dergelijke sites weg te blijven. Goedkoop is in dit geval duurkoop bij een normale reservering bij het hotel was je niet veel duurder geweest maar heb je wel gewoon het recht kosteloos te annuleren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Ik ben er van uit gegaan dat de datum niet vast stond, daar de reservering nog gedaan was.

tikSimone

Leeftijd: 59
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Praktische tip voor een eventuele volgende keer (want reserveringen zijn namelijk niet altijd te annuleren): stel voor de datum te verschuiven. Gewoonlijk wil men daar wel mee accoord gaan als je de omstandigheden even uitlegt.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 23 mei 2009 13:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wimar schreef:
Je boekt of reserveert niets, je wint de mogelijkheid tot iets te boeken meestal d.m.v. een voucher die lange tijd geldig is (soms tot 1 jaar) In mijn geval waren er verschillende datums beschikbaar verspreid over ongeveer 6 weken.

In je eerste bericht heb je het over een reservering en is er duidelijk al een datum vastgelegd.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds