flying69dutchman
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 31 mei 2009 20:04 Onderwerp: Vakantie |
|
|
Hai
Ik ben sinds vijf jaar gescheiden, maar de communicatie tussen mijn exvrouw en mij verloopt zachtzinnig gezegd niet echt soepel.
Dit houdt in dat ik niets over de kinderen en hun prestaties te horen krijg, oftewel niets over schoolprestaties, sporten hobbies, problemen en noem maar op.
Nu wil het volgende zich voordoen ik zou graag in juli met mijn kinderen en met mijn vriendin en haar dochter naar Belgie gaan. Ik heb zelf drie kinderen van 12-10 en 7 jaar oud. Omdat ik wilde boeken ivm de vol is vol opmerking, heb ik mijn ex gevraagd of ik ze mee mocht nemen op vakantie, maar daar moest ze nog even over nadenken, maar wat betreft de opmerking maar vol is vol gaf ze te kennen, dat ik toch beter voor ons en de kinderen, alvast moest boeken. Nu er geboekt is heeft ze te kennen gegeven dat mijn drie kinderen die ik nu om en om zie, dit in verband met het feit dat mijn oudste twee jongens het niet kunnen vinden met elkaar, dat ik ze in het vervolg alle drie tegelijk moet ontvangen iedere twee weken.
Onze regeling loopt al twee jaar en loopt goed zowel voor mij als voor de kinderen.
Maar zij ziet het als hoe kun je met alle drie op vakantie gaan, terwijl in de weekenden drie teveel is.
Ik kan haar niet aan haar verstand brengen dat het niet het feit is dat het teveel is, als wel het feit dat de oudste twee jongend het niet met elkaar kunnen vinden, het geen waar je op een camping geen probleem mee hebt omdat dan ieder zijn eigen weg gaat.
Maar ze blijft bij haar standpunt dat ik ze alleen mee krijg als ik in de toekomst de kinderen alle drie iedere twee weken in het weekend verzorg.
Ook speelt het feit dat de kinderen erachter komen dat hun moeder allemaal persoonlijke spullen van mij op haar zolder heeft waarvan ze altijd beweert heeft deze niet in haar bezit te hebben (diefstal dus).
Wat betreft de vakantie heeft ze via de griffier destijds vast laten liggen dat ze met twee weken vakantie akkoord gaat en de rechter heeft te kennen gegeven dat ik recht heb op twee weken vakantie met de kinderen. Maar ze houdt voet bij stuk.
Volgens de advokaar kan ik een kort geding aanspannen maar dit gaat waarschijnlijk weer een 500 euro kosten. Wat zijn de beste adviezen en stappen hierin die ik zou kunnen ondernemen.
Een wanhopige vader |
|