|
Auteur |
Bericht |
Dieneke3113
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 mei 2009 22:12 Onderwerp: Plichten tijdens getuigenis bij politie? |
|
|
Dag,
Ik zit met de volgende vraag. Ik ben gevraagd om een getuigenverklaring af te leggen bij de politie met betrekking tot een strafzaak. In zekere zin ben ik in deze zaak ook slachtoffer. Echter, dat weet de politie niet en ik wil daar verder ook niks mee. Ik wil overigens best getuigen in deze zaak, echter niet als slachtoffer. Ben ik verplicht mijn verhaal te doen of mag ik zeggen dat ik daar niet op in wil gaan en alleen wil vertellen wat ik wil vertellen?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,
Dieneke |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 21 mei 2009 22:29 Onderwerp: |
|
|
In dat geval is het voor jou zelf misschien het handigste om te zeggen dat je geen verklaring als getuige wilt afleggen. Bij de politie ben je dat namelijk niet verplicht Wel loop je kans dat je op een later moment bij de rechter of rechter-commissaris wordt opgeroepen en dan moet je wél verklaren.
Als je wel gaat, dan bepaal je voor een deel zelf wat je wilt vertellen, maar het kan heel lastig worden dat slachtofferdeel er uit te laten.
Je staat niet in een familierelatie tot de verdachte? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|