|
Auteur |
Bericht |
mutley
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI Studieomgeving (MA): NTI Berichten: 32
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 16:53 Onderwerp: UWV Werkbedijf ontslagaanvraag niet verleend |
|
|
Hallow,
Ik had de volgende vraag:
Stel: het UWV werkbedrijf verleent aan A geen ontslagvergunning.
A dient een nieuw verzoek in voor een ontslag vergunning (op de zelfde feiten als voorheen) bij het UWV Werkbedijf.
Mag dit?
(bij mij weten mag dit niet, alleen als er nieuwe feiten en/of omstandigheden zijn is het opnieuw indienen van een ontslagvergunning geoorloofd. In alle andere gevallen moet je een verzoek bij de kantonrechter indienen.
Bedankt,
Gerben |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 17:26 Onderwerp: |
|
|
Indienen van een herhaalde aanvraag mag, het is niet verboden. Het UWV kan zo'n aanvraag echter afdoen zonder deze inhoudelijk te behandelen. Het UWV mag de aanvraag ook inhoudelijk behandelen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
mutley
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI Studieomgeving (MA): NTI Berichten: 32
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 10:00 Onderwerp: |
|
|
Ja dat klopt, indien er nieuwe feiten of omstandigheden zijn. Nu is dit niet het geval.
Weet u toevallig waar ik deze artikelen kan vinden. Ik heb op de site van het UWV gekeken en daar hebben ze een groot aantal 'vage' hoofdstukken waar ik niet wijzer uit wordt.
Dank.
Laatst aangepast door mutley op vr 25 jul 2014 11:38, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 22 apr 2009 11:05 Onderwerp: |
|
|
Art. 4:6 Awb, zie www.wetten.nl. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
memolen
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 17 mei 2009 17:57 Onderwerp: Aanvragen mag |
|
|
Aanvragen mag altijd. Wie zal dit keren? Maar het UWV Werkbedrijf zal dan toepassing moeten geven aan art. 4:6 Awb.
Overigens staat het jou vrij om vervolgens (als de ontslagvergunning wordt verleend) de zaak aan de kantonrechter voor te leggen. Misschien is sprake van kennelijk onredelijk ontslag (art. 7:681 BW) en je kunt dan een schadevergoeding claimen. |
|
|
|
 |
|