|
Auteur |
Bericht |
dakrido
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 mei 2009 20:29 Onderwerp: bevoegdheid politie |
|
|
beste lezer,
heb twee vragen met betrekking tot de bevoegdheid van de poltitie bij het controleren van de papieren bij het autorijden.
ik ben tijdens een nachtelijke rit een tijd terug aangehouden en meegenomen naar een politiebureau vanwege openstaande boetes. daar vertelde de politie me dat ik in de cel zou blijven tot de boetes betaald waren, en indien ik dat niet kon zou de auto waarmee ik reed, welke niet op mijn naam stond, verkocht kunnen worden om de schulden te voldoen.
gelukkig had ik veel cash bij me en kon direct betalen.
klopt dit verhaal van de politie?
ik heb nu geen schulden meer bij de staat, maar nog wel -tig civile vorderingen lopen (uitspraken rechtbank), met achterstallige betalingen.
heeft de politie bij een controle zicht op deze schulden, en zo ja heeft zei enige bevoegdheid mij tot betaling te dwingen?
bij voorbaat dank! |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 14 mei 2009 23:57 Onderwerp: |
|
|
In beginsel mag de politie uw papier controleren. Als daarbij duidelijk wordt dat u gesignaleerd staat kan men u aanhouden en overbrengen naar het politiebureau.
Wat voor boetes ging het om?
Civiele vorderingen heeft de politie weinig mee te maken. Over het algemeen komt die er pas bij kijken als er "met behulp van de sterke arm" inbeslagname of uitzetting nodig is. |
|
|
|
 |
dakrido
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 15 mei 2009 0:43 Onderwerp: boetes |
|
|
hallo sabri
het ging om parkeerboetes, en een aantal niet nagekomen betalingsregelingen met de belasting.
bedankt voor de reactie! |
|
|
|
 |
|