|
Auteur |
Bericht |
anon
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 17 mei 2009 20:06 Onderwerp: Hoe lang duurt een rechtszaak? |
|
|
Kan ik ergens vinden welke periodes er tussen een dagvaarding, conclusie van antwoord, comparitie enz. zit? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 17 mei 2009 20:21 Onderwerp: Re: Hoe lang duurt een rechtszaak? |
|
|
anon schreef: | Kan ik ergens vinden welke periodes er tussen een dagvaarding, conclusie van antwoord, comparitie enz. zit? |
Uit de rolreglementen (www.rechtspraak.nl) kun je eea halen. |
|
|
|
 |
anon
|
Geplaatst: ma 18 mei 2009 12:05 Onderwerp: |
|
|
Daar heb ik inderdaad al gekeken. Maar ik kan nergens echt een overzicht van het aantal weken vinden. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 18 mei 2009 12:21 Onderwerp: |
|
|
anon schreef: | Daar heb ik inderdaad al gekeken. Maar ik kan nergens echt een overzicht van het aantal weken vinden. |
Dat is er ook niet. Er zijn standaard termijnen voor hoe lang er uitstel wordt verleend, met het aantal keer dat er uitstel wordt verleend varieert. Evenzo zijn er geen vaste termijnen voor wanneer een comparitie plaats moet vinden of wanneer er vonnis wordt gewezen. |
|
|
|
 |
anon
|
Geplaatst: ma 18 mei 2009 13:00 Onderwerp: |
|
|
Maar ik neem aan dat er wel vaste tijdsbestekken zijn waarbinnen de rechtbank het e.e.a. onderneemt. Ik neem aan dat na de conclusie van antwoord het niet een onbepaalde tijd (bijv. een jaar) duurt voordat je weer iets van de rechtbank hoort? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
|
Geplaatst: ma 18 mei 2009 17:44 Onderwerp: |
|
|
anon schreef: | Maar ik neem aan dat er wel vaste tijdsbestekken zijn waarbinnen de rechtbank het e.e.a. onderneemt. Ik neem aan dat na de conclusie van antwoord het niet een onbepaalde tijd (bijv. een jaar) duurt voordat je weer iets van de rechtbank hoort? |
Elke keer legt de rechtbank vast wanneer er (tussen)vonnis volgt, maar die termijn kan daarna weer verlengd worden. |
|
|
|
 |
|