|
|
| Auteur |
Bericht |
Flox
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 feb 2011 16:08 Onderwerp: 3x bepaalde tijd, aanbod onbepaalde tijd - € 300 bruto |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels 3x een contact voor bepaalde tijd gehad bij mijn werkgever. Mijn werkgever wil mijn contact in eerste instantie niet verlengen omdat hij vind dat er te weinig omzet voor gehaald wordt.
Als vertegenwoordiger ben ik verantwoordelijk voor een aantal marktsegmenten. Er is in deze markten jarenlang geen actieve marktbewerking geweest, maar mijn werkgever verwacht nu dat ik dezelfde omzet ga draaien als mijn collega's. Dit is op dit moment nog niet haalbaar is mijn mening (als ook die van mijn collega's).
Mijn werkgever vind dat het wel moet kunnen.
Nu heb ik het volgende aanbod gekregen: toch wel een vast contract, maar met € 300,- minder loon dan wat ik tijdens mijn contracten voor bepaalde tijd heb gehad.
Hier heb ik de volgende vragen over:
1. Mag dit zomaar? Mijn collega's verdienen voor hetzelfde werk straks € 300,- meer.
2. ben ik verplicht dit aanbod aan te nemen?
3. stel dat ik het niet aan neem verspeel ik dan mijn recht op een ww uitkering? |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: ma 14 feb 2011 16:41 Onderwerp: Re: 3x bepaalde tijd, aanbod onbepaalde tijd - € 300 bruto |
|
|
| Flox schreef: | | 1. Mag dit zomaar? Mijn collega's verdienen voor hetzelfde werk straks € 300,- meer. |
Ja, dat mag. Weliswaar is er het beginsel van gelijke beloning voor gelijke prestaties, maar dat geldt volgens mij meer in situaties waar er vaste salarisschalen bestaan met vaste inschalingsregels waar voor één medewerker van wordt afgeweken.
| Quote: | | 2. ben ik verplicht dit aanbod aan te nemen? |
Nee, je mag weigeren.
| Quote: | | 3. stel dat ik het niet aan neem verspeel ik dan mijn recht op een ww uitkering? |
Ik denk het niet. €300 minder per maand lijkt mij voldoende rechtvaardiging om contractverlenging te weigeren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
hwm.klaassen
Leeftijd: 79 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 feb 2011 18:07 Onderwerp: |
|
|
Mag ik weten Werk je met een cao overeen komst
De wekgever mag je terug zetten als die geen cao overeen komst heeft
Dus altijd oppassen dat je niet het schip in gaat
Hwm.klaassen |
|
|
|
|
 |
Flox
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 feb 2011 11:08 Onderwerp: |
|
|
| Ja wij hebben een CAO, maar daar zijn geen loonschalen of iets in die richting in genoemd. |
|
|
|
|
 |
|
|