|
Auteur |
Bericht |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
|
Geplaatst: za 09 mei 2009 12:34 Onderwerp: Netwerkbeheerder weigert correctie |
|
|
In februari ontving ik van mijn energieleverancier de jaarnota. Aangezien ik op vakantie was ten tijden dat de meterstand werd opgevraagd, kreeg ik een geschatte stand.
Nu bleek dat de gasstand daarin veel te hoog is geschat. Ik heb berekend dat mijn verbruik 383m³ was, maar ik kreeg een factuur voor een meer dan 10x zo hoog verbruik. Ik heb hier dus bezwaar tegen gemaakt. Nu krijg ik zojuist reactie: Correctieverzoek is afgewezen.
De reden hiervoor is dat de netbeheerder het verschil te klein vindt om aan te passen volgens de wettelijk gemaakte afspraken.
Aangezien het verschil van ruim 1200 euro is vind ik dat nogal apart. Ik heb op internet gezocht en ik kan nergens hierover wettelijke afspraken vinden. Kent iemand deze afspraken? |
|
|
|
 |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
|
Geplaatst: za 09 mei 2009 13:18 Onderwerp: |
|
|
Ik neem sowieso aan dat ik niet hoef te betalen voor een product dat ik niet geleverd heb gekregen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 09 mei 2009 19:39 Onderwerp: |
|
|
Hoe formuleert de netbeheerder het exact? En wat zegt je energieleverancier?
Ik vermoed overigens dat je gewoon moet betalen. Bij de volgende afrekening komt het weer goed. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
chradem
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 mei 2009 20:05 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Hoe formuleert de netbeheerder het exact? En wat zegt je energieleverancier?
Ik vermoed overigens dat je gewoon moet betalen. Bij de volgende afrekening komt het weer goed. |
We hebben de leverancier geschreven. Deze reageert met dat zij contact op hebben genomen met de netbeheerder. En dat de netbeheerder het verzoek afwijst omdat het verschil niet groot genoeg is om te corrigeren en dat ze dit dan wettelijk niet hoeven te doen.
Opmerkelijk genoeg want een verschil van 1000% lijkt me toch buitensporig veel. |
|
|
|
 |
Zeemeeuw
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 mei 2009 20:30 Onderwerp: |
|
|
Leg het maar voor aan de geschillencommissie: www.sgc.nl. Kost niet zo veel, bindend advies. Let op de termijnen! Ik meen binnen 2 maanden nadat je de afwijzende reactie van je leverancier hebt ontvangen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 10 mei 2009 9:30 Onderwerp: |
|
|
Vraag de wettelijke bepalingen maar eens na waar het besluit op steunt. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: zo 10 mei 2009 10:15 Onderwerp: |
|
|
Hoewel de consuwijzer hierover nogal summiere informatie geeft, hebben zij wel een telefoonnummer waar je misschien eens naar zou kunnen bellen voor hulp. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
|