|
Auteur |
Bericht |
BertPleizier
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 jul 2009 16:46 Onderwerp: Bewijs afgeven fiets bij fietsenmaker |
|
|
Ik heb vorige week min fiets bij de lokale fietsenmaker achtergelaten voor een reparatie. Toen ik de fiets afgegeven heb vroeg ik om een bewijsje dat ik mijn fiets daar achterliet. Als het bedrijfspand van de fietsenmaker in rook opgaat, dan moet ik bewijzen dat mijn fiets daar stond. De fietsenmaker wilde mij dit niet geven.
Is een fietsenmaker (maar bijvoorbeeld ook een garage als je je auto daar brengt) niet verplicht om een bewijsje te geven? |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: do 09 jul 2009 19:43 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ik weet niet, maar jij bent ook niet verplicht je fiets daar te laten repareren. Als je perse zo'n bewijsje wil kan je er voor kiezen je fiets naar een adnere fietsenmaker te brengen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 09 jul 2009 21:52 Onderwerp: |
|
|
Overigens wel slim om om zo'n bewijsje te vragen!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 09 jul 2009 22:11 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat op grond van het gebruik zo'n verplichting wel bestaat.
Dus als je met de fietsenmaker overeenkomt dat hij een bepaalde reparatie aan je fiets zal uitvoeren, en hij blijkt zo'n bewijsje niet te willen geven, dan kun jij de reeds gesloten overeenkomst ontbinden en naar een andere fietsenmaker gaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|