Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 22:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bevooroordeelde rechter
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BertSnelweg

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 17:34    Onderwerp: Bevooroordeelde rechter Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om direct met de deur in huis te vallen,

Mijn vrouw heeft een eigen bedrijf, en enkele oud-werknemers hebben samengespannen en massaal "ziek" geworden, zijn weggebleven van het werk, alles maar in elk geval niet komen werken.
Met geen van allen een eerlijke en goede reden om weg te blijven.
Het zou erg veel zijn om het gehele verhaal uit de doeken te doen maar alles kan aangetoond worden.
In (bijna alle) gevallen en in elk geval bij het wegblijven zonder melding en/of reden hebben zij direct contractbreuk gepleegd en is het arbeidsverband beeindigd hierdoor.
In elk geval is, om hierover geen twijfel te laten bestaan, te kennen gegeven dat het contract beeindigd is.

Vervolgens eisen zij allen loon en loonstroken over gewerkte dagen, terwijl dit ook aantoonbaar reeds betaald of verstrekt is.

NU het eigenlijke punt dat ik hier wil aanhalen, opdat er misschien iemand is die ons kan adviseren.

Een van de oud-werknemers heeft via familiaire band een relatie met de
kantonrechter in onze woonplaats.
Voor elke zaak die voorkomt is hij de zittend rechter.
Hij heeft telkens de uitspraak al klaar voordat de zaak begint, en legt
mijn vrouw, op straffe van arrest (minachting van het hof) het zwijgen op.
Zij, en onze advoca(a)t(en) mag geen verweer voeren en als zij dat toch proberen wordt hen op een niet mis te verstane wijze opgelegd stil te zijn.
Daar hij de baas is en geen tegenspraak duld.
Hierop volgt een uitspraak, en op grond dat er geen verweer was wordt het geeiste volledig toegkend... ook als er op papier goed verweer is aangebracht ?!
Vandaag is er een werkelijkwaar onwaarschijnlijk voorval geweest,
De tegenpartij en mijn vrouw waren beide gedagvaard om te verschijnen,
Daar mijn vrouw de gedaagde partij is, kan dit voorkomen.
Maar de tegenpartij wilde afzien van vervolg van het proces en zich terugtrekken.
Dit hebben zij nogmaals luid en duidelijk te kennen gegeven tijdens de zitting.
Maar de rechter geeft aan "niet voor niets gekomen te zijn" en uitspraak te doen.
Hierbij geldt een (nog kortere termijn dan alle andere keren) van een week om het, reeds betaalde loon, aangetoond op papier, waarbij de tegenpartij aangeeft dit inderdaad te hebben ontvangen nogmaals te voldoen...
Dus de rechter beslist dat iederen MOET komen en MOET procederen.
Beslist vervolgens zelf wat er "redelijk" is om direct te voldoen en haalt hierbij andere zaken (werknemers), waar hij hetzelfde flikt, aan om aan te tonen dat dit hoog tijd wordt.
Het lijkt me al bevooroordeeld dat hij andere zaken mag vermelden om in deze een onbevooroordeelde uitspraak te doen. Ook bij deze andere zaken is hij zo onredelijk geweest.

De advocaten hebben in gang gezet om in hoger beroep te gaan, maar telkens als er iets gebeurt komen we hem tegen.
Hierbij heeft deze rechter het nu zover gebracht dat we door zijn uitspraken (aantoonbaar) ten onrechte, deurwaarders en dergelijke achter ons aan hebben.
Dit gaat natuurlijk een keer een eind van alle goedheid bereiken, doelend op de financiele steun die we (nog) hebben.
Dit hoger beroep duurt een maand of zes, en dan nog alle voorbereiding welke nodig is.

MIJN VRAAG:

Is het mogelijk om stappen te ondernemen die op korte termijn uitsluiten
dat we deze rechter tegen blijven komen. Het is onmogelijk het op de reguliere manier (hoger beroep) tegen te gaan. Ik denk nog aan een ombudsman/ ministerie van justitie of iets dergelijks...
Welke instantie kan hierover op een korte termijn een beslissing nemen.
En hiermee de bijna ondraaglijke druk wegnemen.
Het hoger beroep is aangevraagd en advocaten doen nu al, al het mogelijke dat zij kunnen.
Maar dat lijkt niet te volstaan met deze rechter en zijn destructieve missie.

M.v.g

W.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 19:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom zijn alle werknemers gaan 'staken' eigenlijk?
Je slachtoffert jezelf teveel vind ik.

Bij het hoger beroep is de 'vervelende rechter' er niet meer bij betrokken, dus als je vrouw dan een goed verhaal heeft dan heeft ze op zich weer alle kansen.

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 19:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Samenspannen is iets anders als "staken"
Ze hebben dit doelbewust gedaan.
Diegene die zich hebben laten meeslepen geven dit nu toe en vinden het vervelend, maar kunnen niet meer terug.
Slachtofferen is dit niet meer.
We worden gewoon keihard en doelbewust kapot gemaakt.
Dit zijn niet de enige acties die ontketend zijn, maar mijn vraag gaat erover
of dat er iemand de kennis heeft om antwoord te geven op de vraag of
er iets is, waardoor we even een hapje adem kunnen krijgen.
Zoals reeds gemeld, het hoger beroep duurt betrekkelijk lang.
We worden simpelweg verzopen en er zitten te veel mensen op ons.
Het woord "Hetze" is welllicht van toepassing.
We zijn echt niet te beroerd om op een eerlijke wijze recht te doen gelden.
Ook als dat betekend dat we overal schuldig aan zjin.
Nee, dit is echt geen slachtofferen meer.
BertSnelweg

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens begrijp ik je reactie wel een klein beetje.
Maar probeer je eens voor te stellen dat we echt keihard ons best doen,
werken, en er geen geld voor krijgen, door weer andere partijen die vast ook een goede rede hebben. Wij kennen deze nog niet, maar kunnen de mensen die ons inmiddels nodig hebben niet meer in de kou zetten.
En zoals andere werkenemers zeggen - er is geen fijnere werkgever die ik me kan voorstellen. Daar doen we het uiteindelijk voor op dit moment.
We hebben een kleine, en er is een tweede op komst, ja dat is onze eigen keuze. Maar ook hier is niets voor geregeld in de Nederlandse wet.
Kortom ik verwacht niet dat je het snapt, en ik verwacht ook geen begrip.
Ik ben alleen op zoek naar een antwoord, op mijn vraag.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 21:19    Onderwerp: Re: Bevooroordeelde rechter Reageer met quote Naar onder Naar boven

BertSnelweg schreef:
De advocaten hebben in gang gezet om in hoger beroep te gaan, maar telkens als er iets gebeurt komen we hem tegen.

Misschien formuleer je dit (en ook wat andere dingen) ongelukkig, maar het is uitgesloten dat deze kantonrechter ook in hoger beroep beslist.

Om wat voor procedure(s) gaat het precies? Een dagvaardingsprocedure of een verzoek om ontbinding van de arbeidsovereenkomst met ontslagvergoeding?

Quote:
Is het mogelijk om stappen te ondernemen die op korte termijn uitsluiten dat we deze rechter tegen blijven komen.

Zodra je weet dat je weer deze rechter krijgt, kun je hem wraken. Dan moeten drie andere rechters beslissen of er een grond is om aan zijn onpartijdigheid te twijfelen. Een wrakingsverzoek wordt niet licht toegekend, maar als je die familiale banden kunt aantonen zou het moeten lukken. Als die familiale banden alleen in een oudere zaak speelden waarbij jij partij was en die rechter zich niet heeft verschoond, dan maak je wellicht ook kans.
Moderator

Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 21:25    Onderwerp: Re: Bevooroordeelde rechter Reageer met quote Naar onder Naar boven

BertSnelweg schreef:
Om direct met de deur in huis te vallen,

Mijn vrouw heeft een eigen bedrijf, en enkele oud-werknemers hebben samengespannen en massaal "ziek" geworden, zijn weggebleven van het werk, alles maar in elk geval niet komen werken.
Met geen van allen een eerlijke en goede reden om weg te blijven.
Het zou erg veel zijn om het gehele verhaal uit de doeken te doen maar alles kan aangetoond worden.
In (bijna alle) gevallen en in elk geval bij het wegblijven zonder melding en/of reden hebben zij direct contractbreuk gepleegd en is het arbeidsverband beeindigd hierdoor.
In elk geval is, om hierover geen twijfel te laten bestaan, te kennen gegeven dat het contract beeindigd is.

Kennelijk bent u van mening geweest dat u gerechtvaardigd ontslag op staande voet kon geven?
Bekijk de homepage
BertSnelweg

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 23:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De werknemers in kwestie zijn niet meer komen opdagen en vorderen loon vanaf het moment dat zij niet meer gewerkt hebben.
Zij hebben een planning gekregen en hier in het geheel geen gehoor meer aan gegeven. Ook telefonisch reageren zij niet vanaf dat moment enz.

Hoger beroep in aangevraagd in Den Bosch dus dat is inderdaad altijd een andere rechter.

Tevens heeft de tegenpartij tijdens de rechtzaak een wraking uitgesproken,
Daar ook zij niet verder wilden gaan met de rechtzaak.
Hierop gaf de kantonrechter aan dat er maar een rechter is in deze woonplaats, en direct hierop is het vonnis uitgesproken.

En wat kun je dan nog doen...
bona fides

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 23:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BertSnelweg schreef:
En wat kun je dan nog doen...

Volgens de juiste procedures de werknemers ontslaan?

BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 0:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ontslag geven, wil zeggen dat zij nog in dienst zijn. En daarmee dus hieraan toegeven.
Zij hebben door het contract te breken niet voldaan aan hun kant hiervan.
bovendien hebben zij ook het concurrentiegeding gebroken, door voor zichzelf (freelancer) te beginnen. En daarmee zeker contractbreuk te plegen.
Een zaak hiertegen is (natuurlijk) niet gewonnen.

De onstlagprocedure is hiermee ook van de baan. Dat wil zeggen zij zijn reeds in het gelijk gesteld.
En om het voor ons enorm zuur te maken, heeft dezelfde rechter oko nog toestemming gegeven om DIRECT executie uit te voeren op het huis en beslag te leggen op prive-rekeningen.
Het enige dat dit nu nog tegenhoudt, is de bank en de goedheid van de deurwaarder.
Plan van aanpak is al langere tijd om ons "droog te leggen" alleen zet deze rechter er nu echt vaart achter.

Het is dus niet prettig meer op dit moment. In elk geval wel bedankt voor het opperen van suggesties.

Ik kan helaas niet op alles direct en uitgebreid antwoord geven omdat ik ook alles moet navragen. In elk geval goed dat er iemand wil meedenken.
BertSnelweg

BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 0:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vrouw heeft 1 maal "geluk gehad" tijdens een proces.
Daar heeft zij gevraagd om een andere rechter, en daar er toevallig
een controlerend rechter aanwezig was heeft deze de zaak waargenomen
en haar gered van een wellicht fatale uitspraak destijds.

Maar dat zal een leermoment geweest zijn, en daarmee gelijk de laatste
keer dat de rechter dat over zijn kant heeft laten gaan.

Ik wil eigenlijk niet weten wat er nog meer mogelijk is,
ik hoop op een 2nd opinion... Als dat maar eens mogelijk was.
BertSnelweg

BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 0:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verder is het tevens zo dat deze werknemers - hierna freelance - voor een andere werkgever gewerkt hebben en daar hetzelfde filkken.
Deze was er bij het vorig proces bij om dit te verklaren, maar werd niet gehoord.

De uitspraak van de rechter was - We weten toch wel hoe de uitspraak luidt...

Deze andere werkgever heeft dus ook niet al te veel hoop meer op een fair proces.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 1:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BertSnelweg schreef:
Ontslag geven, wil zeggen dat zij nog in dienst zijn. En daarmee dus hieraan toegeven.

Als je de juiste ontslagprocedure niet volgt, kun je nog zo gelijk hebben dat de werknemers het verdienen om ontslagen te worden, ze blijven gewoon in dienst.

Je zult het volgens de spelregels moeten spelen.

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 1:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BertSnelweg schreef:
Samenspannen is iets anders als "staken"
Ze hebben dit doelbewust gedaan.

Uiteraard is staken iets anders dan samenspannen. Maar staken pleegt doorgans ook 'doelbewust' gedaan te worden. Wink
Je antwoord is dus niet compleet zeg maar. Het schijnt me toe dat je liever iets achter wilt houden, en dat is misschien helemaal niet je bedoeling.

BertSnelweg schreef:

'Het' 'gehele verhaal' 'alles' ? Je laat mij in het duister tasten.

Waar gaat het nu precies om? Wat is de reden die de werknemers opgeven om 'de kont tegen de krib te gooien'?
En dat ze daarna hetzelfde 'flikken bij een ander bedrijf'.. het klinkt als een groep gewetenlozen die van bedrijf naar bedrijf 'hoppen' om ze ten gronde te richten.. heeft dit de krant al gehaald?

Je zegt dat de rechter 'slecht en partijdig' is maar je geeft ons geen -zakelijke- indicatie waarover die rechter nou eigenlijk heeft moeten beslissen..

Op grond van de informatie die je verstrekt kunnen we amper meer dan je sterkte wensen zeg maar, terwijl we je misschien beter van dienst kunnen zijn als je man en paard noemt.

Waar ik 'wij' of 'ons' noem, moet wellicht 'ik' of 'mij' gelezen worden. Cool

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 2:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet toevallig Tiel?

Je kunt ook nog een klacht indienen bij de raad voor de rechtspraak. Al verandert dat aan de uitspraken zelf niets. Zie http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+rechter/Landelijke+regelingen/Algemeen/
Moderator

Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 7:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BertSnelweg schreef:
Zij hebben door het contract te breken niet voldaan aan hun kant hiervan.

De wet schrijft voor op welke wijze een arbeidsovereenkomst kan eindigen en een 'contractbreuk' valt daar niet onder.

Zolang u niet onder ogen wilt zien dat u als werkgever aan een stringent wettelijk systeem bent gebonden, zult u van elke rechter vinden dat deze vooringenomen is.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds