Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 20:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geen reactie op bezwaarschrift door werkgever
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eertje

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 22:22    Onderwerp: Geen reactie op bezwaarschrift door werkgever Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een bezwaarschrift geschreven op een ontheffing uit mijn functie. Hier is niet op gereageerd door mijn werkgever. Wat zijn hiervan de consequenties?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 22:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben je ambtenaar?

BerichtGeplaatst: za 18 apr 2009 14:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, dat ben ik.
bona fides

BerichtGeplaatst: za 18 apr 2009 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, dan hebben we het dus over een "echt" bezwaarschrift in de zin van de Awb. Als er binnen de beslistermijn niet op is beslist, dan kun je tegen het uitblijven van een beslissing in beroep bij de bestuursrechter.

BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 9:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe weet ik wie de bestuursrechter is? Kan ik niet gewoon mijn bezwaarschrift schrijven naar het adres waar ik het altijd naar schrijf (Binnenlandse Zaken)?
arizona

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 10:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De procedure is als volgt: er is een besluit genomen (om je uit je functie te ontheffen); daartegen kon je bezwaar maken. Volgens de wet diende het bestuursorgaan daarop binnen 6 weken te beslissen. Als/nu dat niet is gebeurd, is de volgende stap: beroep instellen bij de bestuursrechter tegen het niet tijdig reageren op je bezwaarschrift. Je kunt een beroepschrift sturen naar de rechtbank in de regio waar het bestuursorgaan zit. Je kunt hier de kaart met regio's vinden: http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rechtbanken/
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2009 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Informeren of er nog op je bezwaarschrift gaat worden beslist kan natuurlijk ook, maar het enige echte rechtsmiddel dat je hebt is het instellen van beroep. Er is in dit geval geen strakke termijn van 6 weken, maar als je "onredelijk" lang wacht is het te laat (art. 6:12 Awb).

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 21:33    Onderwerp: bedankt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik dacht dat de werkgever 10 weken had om te reageren op mijn bezwaarschrift. En er zijn nu 12 weken voorbij.
Maar ik heb wel wat aan dat in beroep gaan bij de bestuursrechter. Ik klim sowieso weer in de pen voor een nieuw bezwaarschrift als reactie op een brief waarin weer een geheel andere weg is ingeslagen. Het is een doolhof van "besluiten" geworden...
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is wel zaak om voorzichtig te zijn. Als je eenmaal een brief hebt gehad die als beslissing op je bezwaar moet worden aangemerkt, gaat er een harde beroepstermijn van 6 weken lopen vanaf de datum van verzending van die brief.

Leeftijd: 70
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ik niet begrijp dat je voorafgaand aan het besluit dat je uit je functie bent gezet, je geen voorgenomen besluit hebt ontvangen waar je je bedenkingen tegen kon indienen. Ik heb namelijk redelijk vaak arbeidsrechterlijke zaken van rijksamtenaren gedaan. Wat was de reden dat je uit je functie bent gezet? Gebeurt toch niet zo gauw, is mijn ervaring.
Eertje

BerichtGeplaatst: za 25 apr 2009 10:11    Onderwerp: geen voorgenomen besluit Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb inderdaad geen voorafgenomen besluit ontvangen. Dit besluit kwam ook volledig uit de lucht vallen qua manier van mij dit voorleggen. Het werd op een manier gedaan alsof ik op staande voet ontslagen was, doordat ik niet naar huis mocht en onmiddellijk naar mijn baas moest komen. Ik ben toch naar huis gegaan en 2 dagen later is mij medegedeeld via de telefoon dat ik niet goed functioneerde. Ik werd op dat moment heel erg kwaad, omdat ik wist dat het niet aan mijn functioneren lag maar dat ze me te lastig vinden. Na nog twee gesprekken, heb ik me koest gehouden, omdat ze het puur op functie-inhoudelijke feiten hebben gehouden... en dat is nu net wat helemaal goed zit en wat ik met mijn bezwaarschrift ook heb onderbouwd. Hun brief was zelfs met leugens gevuld, waardoor het voor mij heel makkelijk was om dat te bewijzen dat het leugens waren. Op dit bezwaarschrift heb ik dus nooit iets vernomen en in een keer slaan ze een heel ander pad in.

Dus nogmaals: er is geen voorgenomen besluit geweest en ook is er nooit iets vermeld in mijn functioneringsgesprekken....
ilonka

Leeftijd: 70
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: za 25 apr 2009 16:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus in feite is het besluit niet goed gemotiveerd en onderbouwd. Wat voor werk doe je dan op dit moment? Ben je wellicht lid van een vakbond? Dan zou ik de zaak daar neerleggen. En anders, zoals hierboven als is geadviseerd, een beroep fictieve weigering beslissing op bezwaar te nemen indienen bij de bestuursrechter.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds