Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 30 jun 2025 17:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kosten door stoppen opleiding
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Midri

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 9:21    Onderwerp: Kosten door stoppen opleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag

Ik ben in Juni van regio tiel naar Belgie verhuisd om samen te wonen met mijn vriend. Dit zouden we gaan doen in regio Heerlen. Omdat het door ons gehuurde appartement toch nog wat mankementen had duurde het tot eind oktober eer we samen woonden in Nederland. Maar dat is naast de kwestie.

Omdat ik ging samenwonen, zocht ik in de buurt al een opleiding voor mij, die in september zou starten en waar ik me dus voor kon inschrijven. Ik vond een opleiding waar ik interesse in had en ging voor een gesprek naar daar. Het betreft een opleiding voor Kapster en Visagie, MBO.
Na een vooral heel raar "gesprek", als ik het zo mag noemen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de opleiding wou doen en heb een contract ondertekend. Wat ik raar vond aan het gesprek is dat dit met de directeur was, die ook maar geen enkele minuut stil kon zitten, hij bleef maar uit de kamer lopen om studenten die er al waren te helpen. Dit stoorde me toch wel een beetje. Maar ook dit was niet echt een probleem.

Ik en mijn vriend hebben dus informatie gevraagd maar kregen zelf heel weinig te horen. We moesten het zowaar uit de directeur trekken, en als men al niet veel weet van de opleiding, kan men ook niet veel vragen.
Dit terzake. Na een aantal weken op deze school te hebben gezeten, werd mij verteld dat ik voor de opleiding een heel deel modellen nodig had, 's morgens van 9 tot 12 op een woensdag voor visagie en voor kapster door de gehele week. Natuurlijk, ik was pas verhuisd en kende amper iemand in de buurt. Mijn vriend evenmin, en als hij al iemand kende, kon je er zeker van zijn dat ze moesten werken. Na hier een gesprek over te hebben gehad met de desbetreffende docent en de directeur, kreeg ik eenvoudig te horen dat dit mijn probleem was en als ik 3x (van de 40-45, sommige dagen zelfs 2 modellen nodig die aan een aantal criteria voldoen, zoals donkere huid, leeftijdsgrens en noem maar op) geen model bijhad, ik van de school zou worden gestuurd.

Ik heb samen met mijn vriend papieren opgehangen in de supermarkten, via onder andere marktplaats en hyves berichten en advertenties geplaatst, 's morgens heel vroeg eruit om op straat mensen te gaan vragen en mensen van vroeger opgebeld, die nota bene in de regio Arnhem en Tiel wonen. Ik vond er maar 1, een meisje uit Heerlen. Ik kon haar een aantal keer meepakken maar dit was lang niet genoeg. Via mijn vriend had ik nog iemand die 1x meekon, maar heeft daar wel een heel deel voor moeten regelen op het werk, zodat ze geen extra dag vakantie moest opofferen.

Natuurlijk werkte dit niet en ik leed er erg onder. Slapen ging niet, plezier maken zat er niet meer in en ik werd zo depressief als wat. Na gesproken te hebben met een aantal mensen, waaronder mijn huisdokter, besloot ik om de opleiding stop te zetten. In ieder geval het grootste gedeelte, namelijk Kapster. Nu moest ik alleen nog visagie volgen op de woensdag, maar ik kon gewoon geen modellen meer vinden, hoe erg ik het ook probeerde. Dus na een tijdje, een paar keer ziekgemeld om eronder uit te komen, gepraat met docenten en paar keer voor niets (zonder model) naar daar zijn geweest om een hele preek te krijgen, besloot ik om hiermee ook te stoppen. Na dit met de directeur besproken te hebben, gaf hij aan dat hier heel wat kosten in verwerkt zaten. Dit stond in het contract, wat er ook daadwerkelijk instaat. Maar wij hadden nooit ook maar enige kopieen ontvangen dus wisten we niet hoeveel het zou zijn.
We vroegen er dus naar, maar dat moest hijzelf uitrekenen. Ik zou na een aantal dagen een bericht krijgen.

Na een aantal weken niets gehoord te hebben, kregen we een heel gebrekige brief, vol met spelfouten en een shock voor ons. We moesten nog rond de 5500 euro afbetalen, nadat we al 3500 euro hadden betaald. Dit zou hij dan maandelijks, voor 6 maanden afschrijven. Een totaal van rond de 750 euro PER MAAND. Dit is gewoon onmogelijk voor iemand die pas kosten heeft gehad met verhuizen, nog geen werk heeft en waar de familie al niet al te veel kan helpen.
De spelfouten irriteerden mij ook, het was net een soort geheimschrift voor kinderen (Maanden werd geschreven als Maandag, ik werd aangesproken als heer ipv mevrouw, het was totaal onoverzichtelijk wat er precies moest gebeuren want dat stond er amper bij. Alleen het zinnetje dat we contact moesten nemen als we het er niet mee eens waren was goed geschreven).

Dus ik heb contact opgenomen en na een aantal keer bellen (Dan was hij er eens niet, dan kon hij niet, dan was hij druk en had hij geen tijd voor ons, ...). Toen de desbetreffende dag aanbrak, had ik er geen goed gevoel in, ik kende de man maar al te goed. Mijn vriend kalmeerde me wel maar dat hielp niet veel eens we binnenkwamen. Hij had opeens wel tijd vrij voor ons en ging achter zijn bureau zitten. Na een gesprek waarin we aangaven wat nu precies in die kosten zat, begon hij alles op te tellen zonder dat we ook maar iets konden volgen, het ging zo snel. Daarna vroeg hij als het goed was en maakte al aanstalten om weer te gaan.
Nu, omdat wij geen papieren hadden gehad van hem (kopie van contract, algemene voorwaarden en huisregels) vroegen we allereerst aan hem om een kopie van het contract. Meteen brak hij in woede uit, begon te schreeuwen dat we dit al hadden gehad, maar toch tegen tegenzin pakte hij een bundel papieren waar hij na 10 minuten zoeken toch ons contract vond. Ondertussen was hij bezig dat we dit in 12 maanden konden betalen maar dat het dan nog 375 euro per maand zou zijn. We waren hier wel in geinteresseerd maar het werd mij allemaal even teveel. Ik durfde het niet aan om nog die 2 andere papieren te vragen en besloot om dit later via een persoonlijk geschreven brief te doen.

Dus nadat we het papier hadden gekregen (kopie van contract), gingen we ervandoor. Ik voelde me slecht, kon alleen maar aan die kosten denken en wat waren we opgeschoten? Een papiertje van de drie...
Dus na een aantal dagen schreef ik persoonlijk een brief naar de directeur, waar ik hem voor de 2 andere papieren vroeg. Ik stelde hem voor deze met de post te sturen en anders via de mail als dat voor hem makkelijker was.

Na een maand geen antwoord te hebben gehad, was inmiddels mijn bank geblokkeerd omdat ik in het rood stond. Nu kreeg ik daar ook een brief van dat ik dit terug moet betalen binnen een aantal weken.
Maar na nog een tijdje kreeg ik weer een brief, dit keer van een Gerechtsdeurwaarder. Deze vordert mij een bedrag van rond de 6100 euro te betalen binnen 5 dagen, en anders zullen er gerechtsmaatregelen getroffen worden. Hoe kan nu iemand binnen 5 dagen 6100 euro ophoesten en betalen? Iemand die pas sinds 2 weken werk heeft gevonden wat ook niet echt al te goed betaald, de huur, water, gas en electriciteit moet betalen (ik en mijn vriend doen ieder de helft van alles, in totaal voor mij alleen par maand komt ook al uit op rond de 350) en dan nog eens levensmiddelen en dergelijke kopen.

Nu mijn vraag is gewoon simpel: Wat moet of kan ik hiertegen doen? Contact heb ik nog niet opgenomen met het incassobureau. Ik moet ook werken van 08:00 tot 17:00 dus als ik terug thuis kom zijn ze dicht. Ik heb op mijn werk ook geen ontvangst, dus tussen de pauzes lukt het mij ook niet.

Alvast bedankt aan degenen die mij hierin willen helpen.

PS: Ik ben de vriend die dit schrijft. Dit had ze aan mij gevraagd voordat ze ging. Ik ken alle details in deze zaak, dus als er nog vragen zijn, stel ze gerust.

Met vriendelijke groet
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Speelt dit in Nederland of in België?

Begrijp ik goed dat het alleen om een opleiding ging? Dus niet een combinatie van werk en opleiding?

De opleiding had vooraf duidelijk moeten maken dat je zelf voor modellen zou moeten zorgen. Als ik het goed begrijp is dat niet gebeurd. Eigenlijk zou ik het niet vreemd vinden als jij nu alle gemaakte kosten zou terugeisen, want als je vooraf goed was voorgelicht zou je er waarschijnlijk niet aan zijn begonnen.

Hoe komt men op het bedrag van 9000 euro? Zijn dat de kosten van een volledige cursus? Ook als je wel was gewaarschuwd voor het moeten vinden van modellen lijkt het mij onredelijk om volledige betaling te vragen.

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit speelt in Nederland af, in Maastricht.

Dit is alleen een opleiding, alleen stage komt eraan te pas na een half jaar.

Dat gevoel had ik ook al, en dat is ook het eerste wat ze zei toen ze thuiskwam, dat ze hier lang niet voor had gekozen als ze had geweten dat hier modellen aan te pas zouden komen. Het enige is nu dat de directeur meent dat hij dit wél heeft vermeld, en ons ook de papieren had meegegeven. Dit is dus beide niet het geval.

################
De kosten zijn gebasseerd op dit (dit haal ik uit het contract):

• Inschrijfgeld: 200 euro (150,00 euro kapper, 50,00 euro visagie)
• Entreegeld: 1621,70 euro (1255,00 euro voor kapper, incl. materiaal eerste jaar. 366,70 euro voor visagie)
• Lesgeld eerste jaar: 12 x 256,50 euro (3078 in totaal) (197,50 euro voor kapper en 59 euro voor visagie per maand)
• Theoretische middelen eerste jaar: 180 euro
• Examens eerste jaar: 400 euro

Hierbij kom ik uit op 5479,70 euro

Wat er nog bijstaat voor jaar 2:

Lesgeld 2de jaar: 12 x 197,50
Entreegeld 2de jaar: 320,00 euro
Theoretische middelen tweede jaar: 96,00
Examens tweede jaar: 360,00 euro

Hier kom ik uit op: 3146,00 euro

Totaal voor 2 jaar: 8625,70 euro
##############

Nu de brief die ik heb gekregen een tijd geleden, staat dit in vermeld:

Kosten van de opleiding:

Inschrijfgeld: 200 euro
Lesgeld: 12x256.50 euro incl. visagie 6780,00 euro
Materiaal set kapper: 1255,00 euro
Materiaal set visagie: 366,70 euro
Boekengeld: 180 euro

Totaal: 8781,70 euro

Nu vraag ik mij af hoe hij aan die 6780 euro komt. Volgens mijn berekeningen is 12*256,50 toch duidelijk 3078 euro.

Verder staat in de brief: Betaald tot d.d. 16-02-2009: 3350,50 euro
Resteert nog een bedrag van: 5426,20 euro

Als men dus het bedrag neemt: 3078 euro
Dit aftrekt van het bedrag: 6780 euro
Kom je uit op een bedrag van: 3702 euro.

Als men dan die 3702 euro aftrekt van het bedrag dat in die tijd toen nog te betalen moest: 5426,20 euro, komt men uit op een bedrag van 1724,20 euro om nog af te betalen. Dit klinkt toch al een stuk beter dan 5426,20.

Omdat wij dus niet konden betalen en omdat hij opeens een gerechtsdeurwaarder instelt, is die 5426,20 euro dus verhoogd naar 6058,06 euro. Het verschil tussen deze 2 bedragen is 631,86 euro.
Als we dit bedrag eventueel nog zouden moeten betalen, en dit dus optellen bij: 1724,20 euro, zou het totaal uitkomen op 2356,06. Ook een heel deel minder dan die 6058 euro.

Mijn scanner is jammer genoeg kapot, maar 1 brief had ik nog ingescand. Dat is de brief die wij kregen met de kosten. Deze is hier te vinden:
Brief naderhand

Edit: Ik heb even snel fotos gemaakt van een paar zaken uit het contract, evenzeer de brief van de gerechtsdeurwaarder.
Contract deel 1
Contract deel 2
Brief gerechtsdeurwaarder

Met vriendelijke groet

PS: Bij het gesprek dat ik heb vermeld, toen wij om de papieren kwamen vragen bij de directeur, heeft hij vermeld dat wij maar 1 jaar zouden moeten betalen, ook zouden we de examenkosten niet hoeven te betalen.
Zeemeeuw

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Herstel i.v.m. tussentijds ingevoerde brieven etc.:

Je moet zien dat je schriftelijk bezwaar maakt, dat ook inhoudelijk motiveert. Dat gaat het beste als je over alle info beschikt, dat reglement en de voorwaarden zijn erg belangrijk. Vermoedelijk heeft de deurwaarder die ook in zijn dossier, vraag die in ieder geval schriftelijk op. Ga er evt. mee naar het Juridisch Loket, wel handig om aanwijzingen te krijgen wat er precies in die brief moet staan. En hoe je tegelijkertijd tevens die deurwaarder zoet houdt.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 16:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat je sowieso als eerste moet doen is contact opnemen met de deurwaarder (liefst vandaag nog!). Laat hem weten dat het bedrag niet klopt en dat jullie dat niet zijn overeengekomen en dat je hierover nog schriftelijk bezwaar zult indienen (maar dit geeft je wat meer speling qua tijd).

Probeer ondertussen uit te zoeken wat er vermeld staat in de Algemene Voorwaarden, of je 1 of 2 jaar zou moeten betalen. Ik neem aan dat je die op zich zou kunnen krijgen van iemand anders dan die directeur.

Het verbaast me enorm dat je mogelijk de gehele 2-jarige opleiding zou moeten betalen als je er halverwege je eerste jaar mee stopt (om wat voor reden dan ook). Ik vraag me af of dit wettelijk wel mag, maar ik weet daar helaas te weinig van.

Ik raad je om toch professioneel hulp te zoeken.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 17:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De opleiding kan in ieder geval niet zomaar de kosten in rekening brengen die zij leuk vindt. Het lijkt me dat je in ieder geval na het eerste jaar moet kunnen stoppen zonder voor het tweede jaar te betalen. Verder hoeft Midri niet te betalen voor kosten die niet meer hoeven te worden gemaakt (zoals bijv. de kosten van het examen).

Daarnaast is er in dit geval een goede reden om te stoppen. Het heeft zonder model immers geen enkel nut om er voor spek en bonen bij te zitten, zonder er iets van te leren. Dat de opleiding niet duidelijk heeft gewaarschuwd dat het nodig is om zelf modellen te regelen lijkt me ook verwijtbaar, en misschien voldoende om op grond van dwaling de opleidingsovereenkomst te vernietigen. Het lijkt me hoe dan ook naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar om Midri nog langer aan de opleidingsovereenkomst te houden.

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 28 apr 2009 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
Wat je sowieso als eerste moet doen is contact opnemen met de deurwaarder (liefst vandaag nog!). Laat hem weten dat het bedrag niet klopt en dat jullie dat niet zijn overeengekomen en dat je hierover nog schriftelijk bezwaar zult indienen (maar dit geeft je wat meer speling qua tijd).
Is het niet voldoende, dat TS vóór de door de deurwaarder gestelde vervaldatum tegen een recu een briefje afgeeft met de boodschap het niet eens te zijn met de nota?
Quote:
Probeer ondertussen uit te zoeken wat er vermeld staat in de Algemene Voorwaarden, of je 1 of 2 jaar zou moeten betalen. Ik neem aan dat je die op zich zou kunnen krijgen van iemand anders dan die directeur
Is, dat TS die krijgt, niet de zorg van de ondernemer?
Quote:
Het verbaast me enorm dat je mogelijk de gehele 2-jarige opleiding zou moeten betalen als je er halverwege je eerste jaar mee stopt (om wat voor reden dan ook). Ik vraag me af of dit wettelijk wel mag, maar ik weet daar helaas te weinig van
Wat redelijk is, is in der minne overeen te komen, resp. wordt bepaald door de rechter.
Quote:
Ik raad je om toch professioneel hulp te zoeken
M.i. nogal voorbarig; zou het eerst zelf proberen op te lossen, zoals b.v. in het geval met het hondenledikantje; die ondernemer ging meteen overstag, toen de benadeelde gewoon stevig in verweer ging; kijk ook hier.
Midri

BerichtGeplaatst: di 28 apr 2009 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okay ik heb net even gebeld naar de deurwaarder.
Na een paar keer doorverbonden geweest te zijn, kreeg ik tehoren dat ik voor 2 jaar had getekend, dat is ook zo.
Naderhand is mondeling overeengekomen dat we alleen voor het eerste jaar zouden moeten betalen. Maar omdat wij niks meer hadden laten horen is dat vervallen.

Het probleem is dat wij wél nog die brief hadden gestuurd waar we nooit antwoord hadden gekregen. Dus wij hebben wél wat laten horen van onszelf maar de directeur niet meer. Alleen was dit een handgeschreven brief en ben ik vergeten er een kopie van te maken.

In ieder geval heb ik kunnen regelen dat ze bij de heer Hendrix een nieuwe kostenanalyse laten maken, vragen naar die brief die wij gestuurd hadden en naar de mondelinge overeenkomst. Dit zouden ze dan opsturen. Dus hebben we weer een paar dagen gered.

Schriftelijk bezwaar vond ze niet nodig, ze zou dit zien als bezwaar.

Alvast bedankt allemaal voor de hulp!
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 11:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
M.i. nogal voorbarig; zou het eerst zelf proberen op te lossen, zoals b.v. in het geval met het hondenledikantje; die ondernemer ging meteen overstag, toen de benadeelde gewoon stevig in verweer ging; kijk ook hier.

Het gaat in dit geval om een bedrag van 6000 euro en er is al een deurwaarder ingeschakeld. Dat gaat wel wat verder dan een hondenbed van 80 euro waarvan ze geen geld terugkreeg.
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 11:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Midri schreef:
Okay ik heb net even gebeld naar de deurwaarder.
Na een paar keer doorverbonden geweest te zijn, kreeg ik tehoren dat ik voor 2 jaar had getekend, dat is ook zo.
Naderhand is mondeling overeengekomen dat we alleen voor het eerste jaar zouden moeten betalen. Maar omdat wij niks meer hadden laten horen is dat vervallen.

Een mondelinge overeenkomst kan niet vervallen. Een mondeling aanbod wel, maar alleen als niet direct wordt aanvaard.

Quote:
In ieder geval heb ik kunnen regelen dat ze bij de heer Hendrix een nieuwe kostenanalyse laten maken, vragen naar die brief die wij gestuurd hadden en naar de mondelinge overeenkomst. Dit zouden ze dan opsturen. Dus hebben we weer een paar dagen gered.

Schriftelijk bezwaar vond ze niet nodig, ze zou dit zien als bezwaar.

Eigenlijk precies wat ik verwacht had.
Ik hoop voor je dat het bedrag wordt verlaagd naar alleen het 1e jaar. Dan nog is het veel geld, maar wel substantieel minder.

Overigens denk ik dat je best een kans maakt om ook dat 1e jaar niet te betalen (zie overwegingen van bona fides). Maar dan zou je dit moeten laten voorkomen bij de rechter. Dat is een persoonlijke keuze.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 14:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor zover dat eerste jaar nog niet betaald is, zou het de opleiding zijn die naar de rechter moet stappen. Natuurlijk is er dan wel het risico dat de opleiding ook het bedrag over het tweede jaar gaat vorderen.

Persoonlijk lijkt de opleiding mij behoorlijk zwak te staan en vraag ik mij af of ze er wel werk van durven te maken, maar het is natuurlijk moeilijk om dit op basis van een paar berichtjes echt goed te beoordelen.

Op dit moment vervult de deurwaarder vermoedelijk nog slechts de rol van incassobureau. Een incassobureau kan niets meer dan mededelingen overbrengen en om betaling vragen.

Het lijkt me op zich niet onverstandig om wat meer expliciet verweer te voeren. Als er vooraf niet duidelijk is gewezen op de noodzaak om modellen te vinden en de gevolgen als dat niet lukt (inclusief de consequentie dat je dan toch de volledige kosten over de volle twee jaar verschuldigd zou zijn), dan is het onredelijk om je aan de opleidingsovereenkomst te houden nu het vinden van modellen niet blijkt te lukken. Als de opleiding wel beweert hierover vooraf te hebben gesproken, maar dit niet kan aantonen, dan lijkt mij dat een probleem van de opleiding. Bij een bedrag als waar het hier om gaat mag je van een opleidingsinstituut toch degelijke voorlichting verwachten.

BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 7:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

‘Modellen’ lijkt mij cursusmateriaal, althans worden daar allerlei eisen aan gesteld, waarvan je mag verwachten, dat dat door de opleiding wordt verschaft. Wat staat daarover in die papieren? Hoe ziet die ‘school’ er trouwens uit? Mede-leerlingen? Wat zeiden die? Website?
Midri

BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 9:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
‘Modellen’ lijkt mij cursusmateriaal, althans worden daar allerlei eisen aan gesteld, waarvan je mag verwachten, dat dat door de opleiding wordt verschaft. Wat staat daarover in die papieren? Hoe ziet die ‘school’ er trouwens uit? Mede-leerlingen? Wat zeiden die? Website?

Ik wacht nog altijd op de Algemene voorwaarden waar dat normaal gezien in moet staan.

School: klein gebouw,rijtjeshuis in Maastricht. Eerste keer toen we er kwamen reden we er straal voorbij. Hebben maar een paar klassen zover ik weet. Alles word daar ook verteld in het Maastrichts dialect waar ik niet al te goed in ben, en dus vaak moest vragen als ze wat normaler Nederlands konden spreken, wat niet vaak gebeurde dan.

Mede-leerlingen: Er waren er al een deel van gestopt had ik gehoord, maar daar heb ik geen contact mee. Sowieso met geen enkel van hun heb ik nog contact. Vele klaagden over de school dat weet ik wel.

Site: www.kapperscollege.nl
Ik vind het geen goede site want: Ik vind geen ínformatie terug qua lessenroosters, gedetailleerd dan. Om even snel "cutting doll heads" te schrijven is makkelijk, maar meer uitleg eis ik daar dan ook bij.
Verder geen enkel document, folder of nieuws van de school op terug te vinden.
En als laatste een beetje kinderlijk geschreven (teveel uitroeptekens, teveel dezelfde woorden gebruiken etc.)
cvb

BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 10:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Midri schreef:
klein gebouw,rijtjeshuis in Maastricht
Is het een klein gebouw met hoeveel leslokalen of een rijtjeshuis? en hoeveel mede-leerlingen heb je zelf konkreet gesproken, hoeveel docenten heb je zelf bezig gezien en ongeveer hoeveel uur heb je serieus les gehad??
Nobility

Nobility

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 10:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien geheel off topic maar ik vraag me af of dit in hetzelfde rijtje past als die man die een aantal jaar geleden een HBO Criminologie (lees, bestaat niet officieel want Criminologie is een WO opleiding) opleiding had opgericht en als private instelling heel veel geld vroeg aan de leerlingen. Toen is dat opgeheven en daarna is hij geloof ik doorgegaan met stewardessen waarbij jonge meisjes duizenden euro's moesten betalen voor een opleiding die geheel tegenviel en niks waard is. Is geloof ik ook geweest in Kassa/Radar.

Toen zag de site er ook heel proffesioneel uit.

Ik ben misschien heel voorbarig en ik durf de conclusie niet te trekken maar zo dit verhaal lezende, krijg ik wel heel veel argwaan en wantrouwen tegenover de opleiding.

Beste Midri, ik hoop van harte dat je hier goed uitkomt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds